راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه کیف پول الکترونیکی بهار را متمایز می‌کند / بنا را بر Core بگذارید

تجارت الکترونیک بهار، کسب‌وکاری فعال در زمینه فناوری‌های مالی و شریک استراتژیک گروه مالی سامان و شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) است که توانسته با بهره‌مندی از سیستم اختصاصی بانکداری متمرکز (Core Banking) خود، خدمات و راهکارهای گوناگونی را در حوزه‌های مختلف بانکداری متمرکز، سامانه‌های وفاداری، پرداخت‌های الکترونیکی و کیف پول دیجیتالی در اختیار افراد، سازمان‌‌ها و فعالان کسب‌وکار قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک بهار، این شرکت، محصولات متعددی را در قالب‌هایی چون اپلیکیشن موبایل، وب‌سرویس، پنل مدیریتی و API، به افراد، سازمان‌ها و گروه‌های مختلف عرضه می‌کند. وجود یک زیرساخت فنی و پویا، این شرکت را به یکی از اولین مجموعه‌های ارائه‌دهنده راهکارهای منسجم در زمینه‌های مختلف فناوری‌های مالی (Fintech) تبدیل کرده است؛ راهکارهایی که می‌توانند مبتنی بر اپلیکیشن‌های عمومی و اختصاصی موبایل بوده و در حوزه‌های شخصی و سازمانی تعریف شوند.

معماری مبتنی بر Open API زیرساخت بهار، این شرکت را قادر ساخته تا کیف پول‌های اختصاصی و سفارشی مورد نظر کسب‌وکارها را بر مبنای سرویس‌های استاندارد بانکی موجود در این شرکت طراحی کرده و بر حسب نیاز، در قالب‌هایی چون حلقه بسته (Closed-loop)، حلقه باز (Open-loop)، بی‌نام (White Label) یا به‌عنوان سرویس (As a Service) در اختیار آنها قرار دهد.

مهم‌ترین ویژگی زیرساخت کیف پول دیجیتال بهار که آن را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند، پیاده‌سازی آن بر بستر سامانه جامع بانکی (Core) است. تمامی سرویس‌های کیف پول این شرکت، بر مبنای یک زیرساخت بانکداری متمرکز طراحی‌ شده و تمامی وقایع مالی کیف پول، به پشتوانه فرایندهای استاندارد ثبت، مغایرت‌گیری و… یک بانک صورت می‌پذیرد.

به‌طور کلی این سامانه بانکداری متمرکز، کلیه محصولات، خدمات بانکی، عملیات راهبری و مدیریت آنها را از طریق دسترسی به پایگاه داده‌های مشترک و متمرکز در قالب یک سیستم ارائه می‌کند که انعطاف‌پذیری این سیستم و مشتری‌‌محوری از ویژگی‌های مهم آن است. بدون ایجاد یک بانک اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه، خدمات بانکداری الکترونیک به‌صورت جزیره‌ای و غیرهمسان خواهد بود.

زیرساخت بهار با توجه به نیاز مشتریان و کسب‌وکارها، در چهار قالب لایسنس محدود، لایسنس نامحدود، وایت‌لیبل و سورس‌کد، قابل عرضه است.

  • لایسنس محدود: برای آن دسته از کسب‌وکارهایی مناسب است که تعداد API Call، یا تراکنش‌های مالی مشخصی دارند. در این مدل برای مدت محدود یا برای تعداد محدود و مشخص تراکنش در بازه زمانی مشخص، مجوز دسترسی و بهره‌برداری از زیرساخت کیف پول یا سرویس‌های مربوطه فراهم می‌شود.
  • لایسنس نامحدود: به معنای اعطای مجوز حجم عملیات نامحدود یا در بازه زمانی نامحدود روی زیرساخت یا فراخوانی سرویس است. این دسته از خدمات، برای مشتریانی مناسب است که با تعداد زیادی API Call، یا تراکنش‌ مالی روبه‌رو هستند که این زیرساخت پاسخگوی تمامی نیازهای آنهاست.
  • وایت‌لیبل (White Label): در این حالت، یک نسخه کامل از زیرساخت با نام تجاری خریدار ـ به جای نام تجاری شرکت بهار ـ به مشتری ارائه خواهد شد و برای آن دسته از مشتریانی مناسب است که به ارائه خدمات با نام تجاری خود تمایل دارند.
  • سورس کد (Source Code): در این حالت، علاوه بر ارائه یک نسخه کامل از زیرساخت، کلیه سورس‌کدها نیز در اختیار مشتری قرار می‌گیرد (این حالت مناسب مشتریانی است که با تکیه بر دانش و تخصص داخلی خود، قادر به توسعه و پشتیبانی زیرساخت هستند).

همچنین کسب‌وکارها در صورتی که به استفاده از سرویس‌های کیف پول دیجیتال با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تمایل داشته باشند، می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را در قالب API دریافت کنند. این شرکت، سرویس‌های متنوع کیف پولی خود را در قالب API و با رعایت استانداردهای امنیتی و کاربری‌های مختلف، به‌صورت شخصی‌سازی‌شده به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.