راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه «رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» راه‌اندازی می‌شود؟

وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات‌ از راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» خبر داده تا هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری، بتواند بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به‌صورت محرمانه ثبت کند.

رئیس‌جمهور در دومین جلسه شورای عالی اداری کشور در دولت سیزدهم، با تأکید بر لزوم بازبینی روند اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص نظام اداری کشور، ‌اظهار داشت: «باید بررسی شود که پس از گذشت چندین سال از ابلاغ این سیاست‌ها، ‌چه مقدار از آن محقق شده و علت مواردی که تحقق‌ نیافته، چیست؟»

رئیس‌جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی کشور دستور داد در سطح کلان نسبت به پایش و سنجش میزان تحقق سیاست‌های ابلاغ‌شده اقدام کند و افزود: «سایر دستگاه‌ها نیز باید در حوزه فعالیت خود روند اجرای این سیاست‌ها را بررسی و بر اساس آسیب‌شناسی، نسبت به بهبود امور اقدام کنند.»

در پی صحبت‌های رئیس‌جمهور در دومین جلسه شورای عالی اداری کشور، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «رئیس‌جمهوری در تازه‌ترین جلسه شورای عالی اداری کشور، وزارت ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی را موظف به راه‌اندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» کرد تا یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی محقق شود؛ سامانه‌ای که امکان ثبت و پیگیری مشاهدات عینی مردم از شیوه برخورد کارکنان و انجام درخواست‌هایشان از واحدهای اداری را با حفظ حریم شخصی فراهم می‌کند.»

او ادامه داده است: «در زمان حضورم در مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که با کمک آن مراجعه‌کنندگان به واحدهای قضایی قادرند درباره نحوه عملکرد هر واحد و نحوه برخورد کارکنان آن نظر دهند و میزان رضایت خود را از عملکرد آنها ثبت کنند. در این سامانه کارکنان و مدیران از نظرات تجمیعی مراجعه‌کنندگان مطلع می‌شوند و مدیر هر واحد قضایی، رئیس‌کل دادگستری شهرستان و استان و حتی رئیس قوه قضائیه به‌آسانی و ظرف چند ثانیه می‌توانند میزان رضایت مردم از اشخاص و واحدهای قضایی را ملاحظه و از نتایج آن برای اقدامات اصلاحی بهره گیرند. حالا بر اساس این تجربه وقت آن است که سامانه مشابهی در دولت راه‌اندازی شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: «طی حکمی به رئیس سازمان فناوری اطلاعات مأموریت دادم تا بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، چنین سامانه‌ای را با بهره‌گیری از تجربه دستگاه قضایی، حداکثر ظرف سه‌ ماه و در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا کند. «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی» باید به‌ گونه‌ای طراحی شود که هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری در سراسر کشور، بتواند بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به‌صورت محرمانه ثبت کند. این اطلاعات با حفظ حریم خصوصی مراجعه‌کنندگان، می‌تواند برای اصلاح روندهای اداری و ارزیابی بی‌واسطه و برخط کارکنان دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.