راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین نشست مدیران هلدینگ‌های فناوری بانک‌های کشور به میزبانی هلدینگ فناوری بانک شهر برگزار شد

در نشستی که با حضور مدیران هلدینگ‌های فناوری بانک‌های کشور و به میزبانی هلدینگ فناوری بانک شهر برگزار شد، مباحث مختلفی در خصوص اتخاذ راهکارهای مشترک برای هم‌افزایی و رفع چالش‌های مشترک در حوزه فناوری بانکی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ راهبرد هوشمند شهر، در این نشست ضرورت مشارکت‌های استراتژیک در سال جدید به‌منظور طی‌کردن مسیر سریع تغییر نوآورانه بانکداری دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت هم‌اندیشی‌های بین‌بانکی برای مرتفع‌کردن دغدغه‌های مشترک حوزه فناوری تأکید شد.

 ناکارآمدی زیرساخت‌های منابع انسانی در استفاده از حضور نخبگان دانشگاهی در بدنه شرکت‌های فناوری بانکی و مهاجرت نخبگان این حوزه از کشور، از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود. همچنین صرفه‌جویی در منابع با هم‌افزایی و همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های موجود، جذب افراد مستعد و علاقه‌مند و ارائه آموزش‌های مرتبط با صنعت بانکداری به آنها و نیز ارتقای سواد مدیران حوزه فناوری بانکی مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست همچنین به موضوعاتی همچون تغییرات جدی در حوزه بانکداری نوین، توجه به بانکداری باز، ضرورت اشراف و توجه مدیران عامل بانک‌ها  به حوزه فناوری و به رسمیت شناختن کسب‌وکارهای حوزه فناوری بانکی فراتر از نگاه ابزاری و تسهیلگری پرداخته شد.

ایجاد پروتکل‌های مشترک میان هلدینگ‌ها جهت جابه‌جایی نیروها بر مبنای اصول حرفه‌ای، بررسی راه‌حل برای سقف حقوق نیروهای فنی و کلیدی که به خروج نیروها به سمت پیمکاران منجر می‌شود، ضرورت شفافیت و بازنویسی استراتژی هلدینگ‌های فناوری بانکی  و تشکیل آکادمی تخصصی مشترک برای تربیت نیروی انسانی کارآمد این صنعت، از دیگر مباحث مطرح‌شده در نشست بود.

همچنین بررسی و شناسایی مدل و الگوی هم‌افزایی و همکاری برای همگرایی میان هلدینگ‌های فناوری بانکی در راستای مشارکت‌های استراتژیک بلندمدت مورد تأکید قرار گرفت.

در پایان هم مقرر شد این جلسات به میزبانی دیگر هلدینگ‌های بانکی استمرار پیدا کند و در بازه‌های زمانی مشخص برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.