راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نامزدها و منتخبان اپ‌های ستاره ۱۴۰۰ / خط حمله

عصر تراکنش 55 و 56 / اپلیکیشن‌ها امروز دیگر یک بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره مردم شده‌اند و از همین رو نمی‌توان نقش و اهمیت‌شان را نادیده گرفت. همین دلیل کافی بود تا فهرستی از ۲۰ نامزد در بخش اپلیکیشن داشته باشیم و در این بخش هم ۵ اپ را به‌عنوان برگزیده انتخاب کردیم. در بخش اپ‌ها کار به‌شدت سخت‌تر از سایر بخش‌ها بود؛ نه‌تنها در بخش منتخبان، بلکه رسیدن به یک فهرست ۲۰ تایی از نامزدها از بین بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن کار را سخت‌تر هم کرده بود.


پنج اپلیکیشن منتخب


۷۲۴

اپلیکیشن ۷۲۴ شرکت پرداخت الکترونیک سامان را، هم بر مبنای آمارها و هم بر مبنای تاریخی می‌توان جدی‌ترین رقیب آپ دانست که در حال حاضر روی دو پلتفرم مایکت و کافه‌بازار بیش از دو میلیون نصب داشته است. هرچند تعداد نصبی که داشته در مجموع چیزی فراتر از تعداد نصب‌های مایکت و کافه‌بازار است.

اپلیکیشن ۷۲۴ ضمن اینکه از طریق نسخه وب در اختیار کاربران است، برای اندروید از طریق کافه‌بازار، مایکت، گوگل‌پلی، ایران‌اپس و چارخونه قابل نصب است و برای کاربران آی‌او‌اس نیز علاوه بر در دسترس بودن نسخه وب، از طریق سیب‌اپ و سیب ایرانی نیز در دسترس است. اپلیکیشن ۷۲۴ از تجربه کاربری یکپارچه و کاربرپسندی بهره می‌برد و طراحی فعلی آن را می‌توان یکی از مینیمال‌ترین طرح‌ها در بین رقبا دانست.

اما این همه ماجرا نیست؛ ۷۲۴ سطح گسترده‌ای از خدمات متنوع را به کاربران ارائه می‌دهد، از جمله کارت‌به‌کارت، دریافت موجودی، خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبوض، ثبت چک صیادی، خدمات بازار سرمایه همچون سجام و سهام عدالت، خدمات خودرو، خدمات سفر و گردشگری، اعتبارسنجی کاربران، خرید بیمه، فروش سیم‌کارت و ده‌ها خدمت دیگر.

یکی از مواردی که به‌کرات در مارکت‌ها توسط مردم در خصوص اپلیکیشن ۷۲۴ مطرح شده، سرعت عمل و مخصوصاً فرایند وارد کردن رمز دوم ارسالی از بانک توسط خود برنامه است که تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. امکان اضافه‌کردن رمز ورود برای این اپ یکی دیگر از مزیت‌هایش نسبت به رقباست. یکی دیگر از نکات مثبت کاربران در خصوص ۷۲۴ داشتن امکان کارت‌به‌کارت بانک‌های صادرات است؛ موضوعی که در بسیاری از رقبا دیده نمی‌شود.

۷۲۴ را بعد از آپ می‌توان قدیمی‌ترین بازیگر اپ‌های پرداختی از بین رقبای پی‌اس‌پی خود دانست که به همان نسبت هم ظاهراً سهم بازار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

آیتول

آیتول، درگاهی در زمینه مدیریت پرداخت و ارائه خدمات یکپارچه خودرویی است که در سال ۱۳۹۷ با تمرکز بر سرویس‌های تجمیع‌شده عوارض خودرو فعالیت خود را آغاز کرد و امروز بیش از ۱۰ سرفصل خدماتی شامل بیمه شخص ثالث، بیمه موتور، بیمه بدنه، عوارض خودرو، معاینه فنی، ترخیص ‌خودرو، تعویض پلاک، تعمیرگاه آیتول، مشاوره حقوقی و تعویض روغن را پوشش می‌دهد.

نسخه اندروید این اپلیکیشن علاوه بر امکان دانلود مستقیم از طریق وب‌سایت آیتول، از طریق کافه‌بازار، مایکت و گوگل‌پلی نیز قابل دانلود است که تاکنون از طریق این سه پلتفرم بیش از ۳۰۰ هزار نصب داشته است. برای کاربران آی‌اواس نیز از طریق سیب‌اپ و آی‌اپس قابل دانلود و نصب است.

آیتول را می‌توان یکی از نمونه‌های خاص در حوزه خودش دانست که با ترکیب سرویس‌های فین‌تکی با حوزه تخصصی خودرو، بازاری خاص و متمایز برای خودش ایجاد کرده است. اپلیکیشن آیتول، مخصوصاً بعد از رونمایی از هویت برند جدید آیتول، رابط کاربری یکدست و چشم‌نوازی را به کاربر می‌دهد که نتیجه‌اش یک تجربه کاربری مطلوب است.

با نصب آیتول می‌توانید خلافی، عوارض شهرداری و طرح ترافیک، عوارض پارک حاشیه‌ای، عوارض آزادراهی و عوارض سالیانه‌ خودروی خود را استعلام گرفته و پرداخت کنید. برای خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، می‌توانید شرکت‌های بیمه‌‌ای را مقایسه کرده و به‌صورت نقد یا اقساط بیمه‌‌ خودروی خود را تمدید کنید. در بازار خریدوفروش خودرو می‌توانید آگهی فروش خودروی خود را به‌طور رایگان ثبت کنید یا هزاران آگهی فروش خودروی احراز هویت‌شده را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات آیتول بدون نیاز به حضور خود تعویض پلاک، معاینه فنی و ترخیص خودروی توقیفی راهور را سریع، مطمئن و تحت پوشش کامل بیمه بدنه و مسئولیت انجام دهید.

سیگنال

اگر از علاقه‌مندان به بازارهای مالی و سرمایه مثل بورس، ارز یا طلا هستید، احتمالاً به یک مشاور یا تحلیلگر مطلع از آخرین اخبار و اطلاعات نیاز دارید. اپلیکیشن سیگنال بسته کاملی از خدمات مالی و بورس را به کاربران ارائه می‌دهد، به‌طوری که کسانی که به‌عنوان یک شخص تازه‌کار وارد این عرصه می‌شوند نیز می‌توانند از خدمات کاربردی آن استفاده کنند.

سیگنال آخرین اخبار و اطلاعات بازار بورس را به شما نشان می‌دهد و تغییرات آن را نیز به‌صورت لحظه‌ای پوشش می‌‌دهد. در این بین مقالات تحلیلی نیز به شما کمک می‌کنند بتوانید از اطلاعات کسب‌شده به نحوی درست استفاده کنید. یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های این بخش، نمایش صندوق‌های رسمی و دارای مجوز است که به کاربران کمک می‌کند تا با خیال راحت و به دور از دغدغه کلاهبرداری دست به سرمایه‌گذاری بزنند.

برنامه سیگنال همچنین پوشش لحظه‌ای اخبار بازار ارز و طلا را در طیف قابلیت‌های خود دارد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید در جریان آخرین تغییرات بازار ارز و طلا قرار بگیرید. همچنین در بخش آموزش اپلیکیشن اطلاعات مفیدی در مورد شرایط اقتصادی بازار وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

این برنامه در زمینه اطلاع از انواع خدمات بانکی نیز بسیار پرکاربرد است. شما در سیگنال می‌توانید طیف وسیعی از خدمات بانکی مانند وام، دریافت شماره شبا، خدمات ارزی و حتی آدرس شعب را با تمام شرایط و جزئیات آن مشاهده کنید. این برنامه همچنین برای کسانی که بازار ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند، اطلاعات بسیار خوبی دارد.

سیگنال تمام این خدمات را به شکل منظم و کاربرپسندی ارائه کرده است. طراحی و رابط کاربری اپلیکیشن نیز دلپذیر است.

مزدکس

اپلیکیشن مزدکس یک پلتفرم کریپتو به کریپتو است که کاربر امکان خریدوفروش ریالی را ندارد. مزدکس به‌نوعی خودش را پلتفرمی برای حرفه‌ای‌ترهای بازار می‌داند که معتقد است ابزارها و سرویس‌های معاملاتی را که در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد، نمی‌توان با این کیفیت و با این یکپارچگی در هیچ نمونه ایرانی پیدا کرد و به‌نوعی از لحاظ سرویس، خودش را معادل بایننس برای فارسی‌زبانان می‌داند و به عقیده بسیاری از فعالان رمزارز ایران مزدکس را می‌توان شبیه‌ترین نمونه داخلی از لحاظ رابط کاربری به بایننس دانست و شاید همین موضوع باعث شده تجربه کاربری دلچسبی را به کاربر ارائه دهد.

هرچند مدعی‌بودن در خصوص بایننس ایران شدن، فقط به تجربه کاربری و رابط کاربری نیست و باید از لحاظ زیرساخت هم قوی عمل کرد که به نظر می‌رسد مزدکس تا امروز در این زمینه نیز  قوی عمل کرده، اما باید دید با افزایش کاربران این پلتفرم این زیرساخت‌ها چند مَرده حلاج هستند. مزدکس اکنون ۲۷ رمزارز را در خود پشتیبانی می‌کند و احتمالاً در سال ۱۴۰۱ باید شاهد فهرست خیلی طولانی‌تری از مزدکس در این خصوص باشیم.

خریدوفروش لحظه‌ای، پشتیبانی آنلاین 7×24، داشبورد مدیریت، نمایش تعداد معاملات و نمایش گراف از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن مزدکس هستند. بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف اپلیکیشن مزدکس در حال حاضر نداشتن نسخه آی‌اواس است و فعلاً فقط نسخه اندروید و وب ارائه کرده و در کافه‌بازار بیش از پنج هزار نصب داشته است. مزدکس با توجه به رویکرد خاصش که معامله با ریال را ندارد، منتخب ما در این فهرست انتخابی است.

ایزی‌تریدر

ایزی‌تریدر سامانه اختصاصی معاملات برخط کارگزاری مفید است که به‌نوعی به خاطر حجم بازار کارگزاری مفید، ایزی‌تریدر نیز به بزرگ‌ترین سامانه معاملات آنلاین ایران تبدیل شده است. اما استفاده از این سامانه فقط مخصوص کاربران کارگزاری مفید نیست و افراد بدون داشتن حساب در کارگزاری مفید هم قادر خواهند بود با نصب اپلیکیشن ایزی‌تریدر و ورود به آن از بسیاری از امکانات آن مانند نمای بازار، تابلو معاملات و ایزی‌چارت استفاده کنند و هر زمان که تمایل داشتند، به‌آسانی و از طریق ایزی‌‌تریدر اقدام به افتتاح حساب در کارگزاری مفید کرده و از طریق این اپلیکیشن شروع به سرمایه‌گذاری در بورس کنند.

معامله سریع و آسان در بازار بورس، فرابورس و بورس کالا یکی از امکانات ایزی‌تریدر برای کاربران است که در نتیجه آن می‌توانند  تمام سفارش‌های خریدوفروش خود را به‌سرعت ثبت، حذف یا ویرایش کنند. همچنین در تابلوی نماد، در هر لحظه تمامی اطلاعات هر نماد مانند قیمت آخرین معامله، قیمت پایانی، حجم معاملات، میزان خریدوفروش افراد حقیقی و حقوقی و سایر اطلاعات کاربردی قابل رصد است. بخش دیگر این اپ که ایزی‌چارت است، باعث می‌شود کاربر به تمامی ابزار‌های مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال در هر زمان و روی موبایل دسترسی داشته باشد.

کاربران در بخش دید‌ه‌بان می‌توانند با اضافه‌کردن سهم‌های مورد علاقه خود به دید‌ه‌بان، روند و تغییرات قیمت آنها را زیر نظر داشته باشند. همچنین کاربران در بخش پرتفوی، درلحظه می‌توانند میزان دارایی خود را مشاهده و از میزان بازدهی هر سهم خود مطلع شوند. همچنین در بخش پیام‌های بازار، کاربر با دریافت تمامی پیا‌م‌های ناظر و پیام‌های سهم خود همواره در جریان اتفاقات مهم بازار قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن ایزی‌تریدر تاکنون روی سه پلتفرم کافه‌بازار، مایکت و گوگل‌پلی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نصب داشته است.


سایر نامزدها


آپ

اپلیکیشن آپ تاکنون بازیگر شماره یک پرداخت‌های موبایلی بوده است. می‌توان آپ را یکی از بهترین اپ‌های این حوزه از لحاظ تجربه کاربری دانست؛ چراکه اپلیکیشن آپ در طول این سال‌ها همیشه یکی از راحت‌ترین و کاربرپسندترین تجربیات کاربری را به کاربران ارائه کرده است. یکی دیگر از نقاط قوت آپ نسبت به رقبا، داشتن یکی از کامل‌ترین سبدهای محصولات و خدمات است که خود این تنوع نیز یکی دیگر از جذابیت‌های اپلیکیشن آپ برای کاربران بوده و تاکنون بیش از ۱۶ میلیون نصب فقط از طریق دو مارکت کافه‌بازار و مایکت داشته است.

ایوا

اپلیکیشن ایوا فقط از طریق دو مارکت کافه‌بازار و مایکت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانلود داشته است. ایوا فعلاً نسخه وب ارائه نکرده، ولی برای کاربران اندرویدی از طریق مایکت، کافه‌بازار و گوگل‌پلی و برای کاربران آی‌اواس نیز به شکل مستقیم در دسترس است. ارائه برخی سرویس‌های خاص برای اولین‌بار توسط ایوا، همچون نشان‌بانک، پرداخت عوارض خروج از کشور، خدمات گواهی امضا و افتتاح حساب بانک ملی و مواردی از این دست باعث شده این اپ در جایگاه نامزدها بایستد. ایوا از لحاظ تجربه کاربری، فضای متفاوتی را نسبت به رقبا در پیش گرفته که در نوع خودش منحصر‌به‌فرد است.

تاپ

اپلیکیشن تاپ فقط از طریق دو مارکت کافه‌بازار و مایکت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانلود داشته است. تاپ هم علاوه بر نسخه اندروید و آی‌اواس، نسخه وب نیز ارائه کرده تا کاربران بتوانند از طرق مختلف از این اپ استفاده کنند. از لحاظ تجربه کاربری تاپ بر خلاف اغلب رقبا که اسکرول افقی می‌خورند، تاپ روی اسکرول عمودی تمرکز داشته و همین امر به‌نوعی به تجربه کاربری متمایز تاپ تبدیل شده است. این اپ نیز تقریباً عمده خدمات و سرویس‌هایی را که سایر رقبا ارائه می‌دهند، عرضه می‌کند، از جمله خدمات خودرو که خود شامل پنج زیرسرویس عوارض آزادراهی، بیمه بدنه تک‌سفره آزادراهی، جریمه و خلافی خودرو، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای می‌شود.

ویپاد

ویپاد یا ترابانک پاسارگاد مهم‌ترین تفاوتش با بانک‌های سنتی این است که بدون مراجعه به شعبه، امکان افتتاح حساب را برای کاربران فراهم می‌کند. مدیران بانک پاسارگاد ادعا می‌کنند ویپاد تنها یک برنامه بانکی ساده برای نقل‌وانتقالات مالی نیست، بلکه به‌عنوان یک دستیار مالی هوشمند و شبکه اجتماعی مالی هر آنچه را که در شعب بانک نیازمند آن باشید، به گوشی شما خواهد آورد. ویپاد همچون بسیاری از سایر محصولات دیجیتال بانک پاسارگاد، از تجربه کاربری دلچسب و روانی برخوردار است و برای کاربران اندروید از طریق مایکت و کافه‌بازار در دسترس است و به کاربران آیفون نیز نسخه تحت وب را پیشنهاد می‌کند.

بلوبانک

بلوبانک هرچند بعد از بانکینو فعالیتش را به شکل رسمی شروع کرد، ولی شاید بتوان آن را شناخته‌شده‌ترین و پرسروصداترین نئوبانک حال حاضر ایران دانست. بعد از نصب، کاربر ظرف چند دقیقه می‌تواند به شکل غیرحضوری افتتاح حساب و درخواست صدور کارت کند. بلوبانک تجربه کاربری روان و دلچسبی دارد و اگر مرحله‌به‌مرحله جلو بروید، به مشکل خاصی نخواهید خورد، ولی با این حال بلولاین، سرویس پشتیبانی ۲۴ساعته بلوبانک که از طریق چت آنلاین به کاربران پاسخ می‌دهد، در تمام این فرایند در کنار شماست تا در صورت داشتن هر گونه سؤالی در هر ساعتی از شبانه‌روز در کمتر از یک دقیقه شما را راهنمایی کند.

بانکینو

بانکینو نام تجاری نئوبانک خاورمیانه است که فرایندهای افتتاح حساب و صدور کارت را به شکل غیرحضوری انجام می‌دهد و بر اساس همین احراز هویت و اعتبارسنجی‌ای که انجام می‌دهد تا سقف مشخصی به کاربر وام می‌دهد. بانکینو را می‌توان اولین تجربه در نوع خودش دانست که اپلیکیشن آن را می‌توان برای سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس مستقیماً از وب‌سایت بانکینو دریافت کرد، البته برای دانلود نسخه اندرویدی امکان دانلود از طریق مایکت و کافه‌بازار نیز وجود دارد. چیزی که بانکینو را نسبت به رقبا متمایز می‌کند، سرویس وامینو است؛ اتفاقی که بانکینو را بعد از افتتاح حساب، از یک ابزار پرداختی متمایز می‌کند و یک سرویس بانکی فرایندمحور را نیز به شکل غیرحضوری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ایرانسل من

شاید در ابتدا برای خیلی‌ها سؤال بود که ایرانسل با وجود اینکه بسترهای متفاوتی برای فروش شارژ و بسته اینترنت دارد، چرا خودش باید مستقلاً روی توسعه و به‌کارگیری یک اپلیکیشن مستقل به نام ایرانسل من تمرکز کند! شاید روز اول درکش کمی سخت بود، اما امروز که به مسیر ایرانسل در توسعه ایرانسل‌ من نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم ایرانسل چگونه آینده‌نگرانه به موضوع نگاه کرده است. ایرانسل من امروز صرفاً یک اپلیکیشن برای خرید شارژ یا اینترنت نیست، بلکه یک سوپراپلیکیشن است که به‌نوعی یک تریبون همیشگی برای خدمات و محصولات تمام اعضای اکوسیستم ایرانسل ایجاد کرده است.

بیت‌پین

بیت‌پین هم نسخه اندروید و هم نسخه آی‌اواس دارد و روی دو پلتفرم مایکت و کافه‌بازار تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار دانلود داشته است. تنوع در بازارهای معاملاتی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران در استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی است که در این خصوص بیت‌پین را با ۱۱۰ رمزارز، می‌توان در رتبه اول بازار در بین رقبا قرار داد. اتفاقی که در کنار تجربه کاربری دلچسب و روان بیت‌پین، رشد نمایی چشم‌گیری را برایش رقم زده است. یکی دیگر از جذابیت‌های بیت‌پین برای کاربران ارائه واچ‌لیست هفتگی و پیش‌بینی سود احتمالی است. با این حال یکی از بیشترین نقدها به بیت‌پین کارمزد نسبتاً بالایی است که برای زردارزها دریافت می‌کند.

فانوس

اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی فانوس را می‌توان مصداق واقعی «قطره‌قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» در فضای فین‌تک دانست. عمده اپلیکیشن‌های حوزه فین‌تک جذابیت کافی برای جذب بالای مخاطب در مدت‌زمان کوتاه را دارند، ولی حوزه مدیریت مالی شخصی از آن دست حوزه‌هایی است که باید ذره‌ذره برایش جنگید تا مردم با ارزش‌افزوده آن آشنا شوند. ولی عبور فانوس از یک میلیون نصب در گوگل‌پلی نشان می‌دهد فانوس به‌خوبی از این مرحله عبور کرده و این امر ممکن نبود؛ مگر با داشتن یک اپلیکیشن خوب با تجربه کاربری ساده و روان و در عین حال کاربردی برای مخاطب نهایی.

پارمیس

اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه با بیش از ۳۵۰ هزار نصب روی کافه‌بازار، مایکت و گوگل‌پلی را می‌توان قدیمی‌ترین بازیگر حوزه مدیریت مالی شخصی در ایران دانست. از آنجایی که اپلیکیشن‌های مدیریت مالی شخصی در طول زمان ارزش‌افزوده واقعی خود را به کاربر نشان می‌دهند، پارمیس نیز در لحظه اول از نگاه کاربران کمی سردرگم به نظر می‌رسد، ولی به محض اینکه کمی با آن کار می‌کنید و با روی هم جمع‌شدن تراکنش‌هایتان در پارمیس؛ تازه شیرینی داشتن یک حسابدار شخصی حرفه‌ای را حس می‌کنید. خوانش خودکار پیامک‌های بانکی کاربران جهت ثبت ورود و خروجی مبالغ نیز یکی از نکات جذاب از دید کاربران است.

موبایلت

موبایلت را می‌توان اولین تجربه در ایران دانست که با رؤیای نئوبانک‌شدن کارش را شروع کرد، آن هم در سال 13۹۶، ولی با ادامه مسیر این رؤیا کم‌رنگ شد و موبایلت تمرکز را روی اینکه یک اپلیکیشن موبایل‌بانک عالی برای مشتریان بانک سامان باشد، گذاشت. موبایلت تا به امروز، همچنان یکی از بهترین موبایل‌بانک‌های کشور است که علاوه بر مشتریان حقیقی، برای مشتریان حقوقی نیز تجربه کاربری خوب و ساده‌ای ارائه کرده است. سرویس‌هایی همچون انتقال وجه پایا و ساتنا، گردش حساب، مشاهده وضعیت تسهیلات، ارائه خدمات چک برخی خدمات موبایلت هستند.

رده

‏‏رده امکان بررسی، مقایسه و انتخاب خدمات مالی را به کاربران می‌دهد و می‌توان آن را یکی از کم‌نمونه‌ترین اپلیکیشن‌ها دانست. رده کمک می‌کند تا جست‌وجوی مناسب‌ترین وام بانکی، بهترین بانک برای سپرده‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، انتخاب بهترین کارگزاری بورس و سبدگردان مناسب برای سرمایه‌گذاری، راه‌های خریدوفروش رمزارزها و ارز دیجیتال را به‌راحتی پیدا کنید. علاوه بر اینها رده ‏خدمات مالی و بانکی همچون تبدیل‌ شماره کارت به شبا، شماره حساب به شبا، استعلام شبای بانکی، اعتبارسنجی، استعلام تسهیلات و استعلام چک برگشتی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، مختلط، سهامی و… از دیگر ویژگی‌های جذاب رده هستند.

کیان ‌دیجیتال

کیان ‌دیجیتال، یک اپلیکیشن مدیریت سرمایه‌‌گذاری آنلاین به ‌همراه انواع صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری با بازدهی بالا، برای تمامی افراد جامعه است. در این اپلیکیشن، تمامی فرایند‌های ثبت‌نام، فعال‌سازی و‌ سرمایه‌‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت کیان با سود روزشمار، سکه طلای کیان، آوای سهام و آهنگ سهام به‌ ساده‌‌ترین شکل ممکن و به‌صورت کاملاً غیرحضوری امکان‌‌پذیر است. هرچند فضای بازار سرمایه پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، ولی کیان دیجیتال با بیش از ۹۰۰ هزار دانلود، تجربه کاربری ساده‌ای دارد و همین نیز یکی از جذابیت‌هایش برای کاربران است و امکان سرمایه‌گذاری با حداقل مبلغ 500 هزار تومان را برای کاربران فراهم کرده است.

اوکی‌اکسچنج

اپلیکیشن اوکی‌اکسچنج را می‌توان یکی از قدیمی‌های بازار رمزارز در ایران دانست که فقط روی سه مارکت گوگل، کافه‌بازار و مایکت بیش از ۲۴۰ هزار نصب داشته و امکان خریدوفروش بیش از ۴۰۰ رمزارز را برای کاربران روی موبایل فراهم کرده است؛ اتفاقی که از لحاظ تعداد در نوع خودش در ایران کم‌سابقه است. علاوه بر این امکان تحلیل تکنیکال به همراه نمودار نیز برای کاربران فراهم شده تا با ارزیابی قیمت‌های لحظه‌ای رمزارزها بتوانند بازار را به‌درستی تحلیل کرده و معاملات خود را به‌صورت اصولی انجام دهند. اوکی‌اکسچنج رابط کاربری ساده و روانی دارد.

بلوط

بلوط یک اپلیکیشن و پلتفرم خودکار، برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است که روی مخاطبانی با پول‌های خرد و پراکنده تمرکز کرده است. بلوط با اجازه کاربر، مبلغ مورد نظر جهت پس‌انداز را در دوره‌های روزانه، هفتگی یا ماهانه و به‌صورت کاملاً خودکار در قلک بلوط کاربر پس‌انداز می‌کند و در مرحله بعد در صندوق‌های بورسی معتبر درآمد ثابت، سهامی و… به‌صورت خودکار سرمایه‌گذاری می‌کند تا کاربر ضمن پس‌انداز بتواند ارزش پول خود را حفظ کرده و حتی آن را افزایش دهد. بلوط تاکنون بیش از ۷۰ هزار نصب داشته و رابط کاربری جذاب و در عین حال تجربه کاربری خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.