راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت نامه پلمب در آغاز سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با پلمب شرکت‌ها آغاز شد و برخی شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای روز اول کاری خود در سال جدید را با دریافت نامه پلمب آغاز کردند.

اتحادیه فناوران رایانه تهران، از آبان سال گذشته، با ارسال نامه،‌ شرکت‌های فعال حوزه آی‌تی را تهدید به پلمب می‌کرد و به آنها برای دریافت مجوز از این اتحادیه 15 روز مهلت می‌داد. اتحادیه فناوران رایانه تهران نامه‌های خود را با امضای محمدرضا فرجی تهرانی و با استناد به ماده 27 قانون نظام صنفی کشور تنظیم و ارسال می‌کرد. در میان شرکت‌های مورد نظر اتحادیه فناوران رایانه تهران، نام شرکت‌هایی که اکثراً عضو نظام صنفی رایانه‌ای هستند به چشم می‌خورد.

بر همین اساس مسئولان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، در محل اتحادیه برای حل‌وفصل موضوع جلسه‌ای برگزار کردند. در این راستا مقرر شده بود که ارسال اخطار پلمب به شرکت‌های دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ادامه پیدا نکند. اما در کمال ناباوری اتحادیه ارسال اخطارها را تشدید کرد و هیچ زمانی از ارسال اخطاریه به شرکت‌های مذکور دست نکشید.

بر اساس ماده 27 قانون نظام صنفی، محل دایرشده به‌وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است، با درخواست اتحادیه و تأیید اتاق اصناف شهرستان توسط نیروی انتظامی پلمب می‌شود. کسانی هم که پلمب یا لاک و مهر محل‌های تعطیل‌شده در اجرای این قانون‌ را بشکنند و محل‌های مزبور را به نحوی از انحا برای کسب مورد استفاده قرار دهند، به ‌مجازات‌های مقرر در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

اتحادیه فناوران حتی در ایام عید هم بیکار ننشست و در نهایت به بهانه رعایت‌نشدن ماده 27 قانون نظام صنفی کشور توسط شرکت‌ها، با امضای اداره اماکن نیروی انتظامی، پلمب شرکت‌ها را علنی و آنها را قربانی اختلاف ریشه‌دارش با نصر کرد.

برخی شرکت‌های در انتظار پلمب، از سال گذشته طی مکاتباتی که با سازمان نظام صنفی داشتند، درخواست حمایت کردند و سازمان نصر نیز قول حمایت کامل از آنها را داد، اما به نظر می‌رسد که این حمایت تاکنون چندان کارساز نبوده است.

در متن پلمب‌نامه‌های ارسالی به‌صراحت عنوان شده که اداره اماکن نیروی انتظامی در ۱۵ روز آینده محل استقرار شرکت را پلمب خواهد کرد. این اقدامات در حالی انجام می‌شود که هنوز یک ماه هم از سخنرانی رهبر انقلاب درباره اهمیت اشتغال‌آفرینی در سال نو نگذشته و اکنون کسب‌وکارهای متعدد و حتی قدیمی نیز تهدید به پلمب شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.