راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دستگاه‌های اجرایی موظف به انتقال حساب‌های خود به بانک مرکزی شدند / حساب‌های بانکی فرعی مسدود می‌شوند

بر اساس آخرین بخشنامه خزانه‌داری‌ کل کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی موظف‌ شدند تا پایان فروردین‌ماه همه حساب‌ بانکی خود را به بانک مرکزی انتقال دهند و حساب‌های بانکی موجود در سایر بانک‌ها را ببندند.

خزانه‌داری کل کشور روز 14 فروردین در بخشنامه‌ای بدون پیوست خطاب به دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و غیرعمومی اعلام کرد که نهادهای دولتی و نهادهای غیردولتی‌ای که بخشی از منابع خود را از محل منابع عمومی و کمک‌های مردمی کسب می‌کنند، مکلف‌اند حساب‌های درآمدی و هزینه‌ای خود را فقط از طریق خزانه‌داری‌ کل کشور و در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح کنند. علاوه بر این، نهادهای مذکور باید تا 31 فروردین تمام حساب‌های فرعی خود در سایر بانک‌ها را مسدود کنند.

خزانه‌داری کل کشور که عدم سلطه بر روند فعالیت‌های بانکی نهادها را تاب نمی‌آورد، تأکید کرده: «اگر افتتاح حساب فرعی در سایر بانک‌های دولتی دستگاه‌های اجرایی، ضروری باشد، تکمیل مراتب باز هم باید از طریق خزانه‌داری کل کشور انجام شود.»

در پایان این بخشنامه که توسط سیدرحمت‌الله اکرمی امضا شده، آمده: «در راستای استقرار حساب واحد خزانه (TSA) از ابتدای سال جاری همه وجوه درآمدی دستگاه‌های اجرایی به‌واسطه شناسه واریز یکتا به حساب‌های مربوطه خزانه واریز می‌شود.»

این بخشنامه بر اساس اجرای اصل 53 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مفاد بند (الف) تبصره 7 و بند (و) تبصره 19 قانون بودجه سال 1401 کل کشور تدوین شده و تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه مکلف به اجرای آن هستند.

بر اساس اصل 53 قانون اساسی کلیه دریافت‌های دولت در حساب‌های خزانه‌داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.