راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس‌جمهور اوکراین قانون پذیرش رمزارزها را امضا کرد / به رسمیت شناختن رمزارز به‌عنوان دارایی

کسری حسنی / ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اخیراً با امضای قانونی در مورد دارایی‌های مجازی، رمزارزها را در این کشور قانونی کرد.


چهارچوب رگولاتوری رمزارزها در اوکراین


به گفته وزارت تحول دیجیتال اوکراین، در روز چهارشنبه زلنسکی قانونی تحت عنوان «دارایی‌های مجازی» را امضا کرده است. این قانون در ماه فوریه توسط مجلس قانون‌گذاری اوکراین، Verkhovna Rada به تصویب رسید. صرافی‌های رمزارزی و شرکت‌هایی که با دارایی‌های دیجیتالی سروکار دارند، برای فعالیت در این زمینه باید به ثبت رسمی برسند و بانک‌ها مجازند برای شرکت‌های رمزارزی حساب باز کنند.

این قانون به کمیسیون ملی اوراق بهادار و بازار سهام اوکراین این اجازه را می‌دهد تا سیاست‌های کشور در مورد دارایی‌های دیجیتال را تعیین کنند، مجوزهای شرکت‌های رمزارزی را صادر کنند و به‌طور کلی به‌عنوان یک رگولاتور مالی عمل کنند. این آژانس دولتی همچنین افزود که وزارت دارایی اوکراین در حال کار روی اصلاح قوانین مالیاتی و مدنی این کشور برای ایجاد چهارچوب قانونی برای دارایی‌های دیجیتال است.

الکس بورنیاکو، سخنگوی وزارت تحول دیجیتالی این کشور در توییتی نوشت: «قانون دارایی‌های مجازی امروز امضا شد! اکنون کریپتو در اوکراین قانونی شده است. با تشکر از شما، رئیس‌جمهور زلنسکی برای حمایت از این قانون. ما معتقدیم که صنعت رمزارزها فرصت‌های اقتصادی جدیدی ارائه می‌دهد. ما تمام تلاش می‌کنیم تا آینده روشنی داشته باشیم.»


نقش رمزارزها در تنش با روسیه


رمزارزها نقش مهمی در مبارزه کنونی این کشور علیه روسیه داشته‌اند. این کشور در سه هفته گذشته حداقل 100 میلیون دلار کمک‌ مالی به‌صورت رمزارز دریافت کرده است. اگرچه رمزارزها نقش مهمی در جنگ ایفا می‌کنند، اما برنامه‌های قانونی‌کردن رمزارزها از اوایل تابستان 2021 آغاز شده‌ بود. در آن زمان، در سپتامبر 2021، زلنسکی نسخه پیشین این قانون را رد کرد، اما پس از اصلاحات، این قانون به تصویب رسید. حال اوکراین می‌تواند بر استفاده از رمزارزها در خارج از «منطقه خاکستری» تمرکز کند.

نویسنده / مترجم کسری حسنی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.