راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه استفاده از پارکومترهای هوشمند با استفاده از کارت بلیت الکترونیک

این روزها برای پارک کردن ماشین در خیابان با پارکومترهای هوشمند مواجه می‌شویم و شاید خیلی از ما نحوه استفاده از پارکومترهای هوشمند را بلد نباشیم. در ادامه راهنمای استفاده از پارکومترهای هوشمند به صورت مرحله به مرحله آمده است:

.

مرحله اول: پارک خودرو در بین خطوط مشخص شده

ابتدا خودروی خود را در محل خط‌کشی شده پارک نمایید. دقت کنید که حتما خودروی شما بین خطوط و داخل جایگاه پارک شود. در هر جایگاه شماره جایگاه و جهت بر سطح خیابان نصب شده که این شماره نشان‌دهنده جایگاه اتومبیل وجهت هدایت کننده به محل پارکومتر است.

.

مرحله دوم: پیدا کردن پارکومتر مربوطه

با توجه به فلش موجود بر روی شماره جایگاه، پارکومتر مورد نظر را پیدا کنید. روی دستگاه پارکومتر 8 کلید مربوط به جایگاه پارک و 2 کلید دیگر برای تایید یا ابطال تعبیه شده است. همچنین راهنمای استفاده از دستگاه نیز بر روی خود دستگاه نصب شده است.

.

مرحله سوم: شارژ پارکومتر

پس از پیدا کردن پارکومتر مربوط به محل پارک خودروی خود، باید نسبت به شارژ محل مورد نظر اقدام نمایید. با توجه به شماره محل پارک خود، دکمه آن را فشار دهید تا ساعت موردنظر در نمایشگر دستگاه نمایش داده شود. با هر بار فشار بر روی کلید مربوط به محل پارک خودرو، یک ساعت پارک به محل مورد نظر اختصاص داده خواهد شد.

.

مرحله چهارم: عملیات با موفقیت انجام شد

پس از تنظیم ساعت موردنظر، بلافاصله کارت خود را بر روی محل مورد نظر روی دستگاه گرفته تا پیام عملیات با موفقیت انجام گرفت بر روی نمایشگر پدیدار و عملیات شارژ انجام شود. پس از اتمام عملیات شارژ، چراغ چشمک‌زن مخصوص پلیس سبز شده و جایگاه برای ساعت مورد نظر تایید می‌گردد.

نکته: در طرف دیگر دستگاه، برای هر جایگاه دو چراغ نشانگر به صورت چشمک‌زن تعبیه شده است. در حالت خالی بودن جایگاه چراغ قرمز چشمک خواهد زد و اگر جایگاه موردنظر شارژ شده باشد، با توجه به شماره آن جایگاه چراغ سبز مربوطه چشمک می‌زند.

parkometer1-way2pay-92-09-02

parkometer2-way2pay-92-09-02

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.