راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خبر خوش برای بیت‌کوین / فرمان اجرایی بایدن، قیمت بیت‌کوین را بالا برد

نسیم بنایی / قرار است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، فرمانی اجرایی در رابطه با نظارت بر رمزارزها صادر کند. این فرمان روی قیمت بیت‌کوین تأثیر گذاشته و روند نزولی آن را به شکلی صعودی درآورده است.

روند پنج‌روزه افت قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه به پایان رسید و این رمزارز باز هم در مسیر صعودی قرار گرفت. به گزارش فاکس‌بیزینس بیت‌کوین روز سه‌شنبه را با رشدی 1/78 درصدی و قیمتی بیش از 38 هزار دلار به پایان رساند و در صبح چهارشنبه باقیمتی در حدود 41 هزار دلار معامله می‌شد. البته قیمت بیت‌کوین سابقه پرنوسانی دارد و نسبت به یک ماه پیش افتی 7درصدی و نسبت به یک سال پیش افتی 16درصدی را نشان می‌دهد.

قرار است بایدن امروز با امضای یک فرمان اجرایی، استراتژی جدیدی را برای رمزارزها مشخص کند. این فرمان اجرایی بایدن به متخصصان فرصتی 180روزه برای ارائه گزارشی درباره «آینده پول» و نقشی که رمزارزها بازی می‌کنند، می‌دهد. نگرانی‌هایی بابت استفاده روسیه از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌های غربی وجود دارد که ارتباط روسیه را با بخش بزرگی از اقتصاد جهان قطع می‌کند.

در بخشی از این فرمان اجرایی، از وزارت دادگستری خواسته می‌شود که الزاماتی را برای ایجاد یک ارز دیجیتال، تدوین کنند. از سوی دیگر، این فرمان اجرایی به رگولاتورها و نهادهای مقررات‌گذار، امکان نظارت بر رمزارزها را می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.