راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش امنیت بانکداری موبایلی، از وعده تا واقعیت

سازمان نظارت برحوزه مالی کسب‌وکارهای بریتانیا بر ریسک‌های حوزه پرداخت موبایلی تاکید کرده و ضمن دادن اطمینان به مشتریان در خصوص تعیین شاخص‌های ضروری، از مشتریان خواست تا هوشیاری خود را در انجام معاملات موبایلی بیش از پیش حفظ کنند.

آمار کلی بانکداری موبایلی شامل آمار پرداخت‌های غیرتماسی، مانیتورینگ حساب و انتقالات مالی از طریق دستگاه موبایل بعد از بررسی‌های نهایی در نیمه اول 2014 منتشر خواهد شد. عضو هیات مدیره این سازمان گفت: «برای حفظ اعتبار و یکپارچگی سیستم مالی بریتانیا، منافع مشتریان بایستی از کلاهبرداری و دستورالعمل‌های پیچیده محافظت شود. بدین منظور در نظر گرفته شده است برای شناسایی خطرات و ریسک‌های احتمالی و وضع قوانین جدید، خدمات پرداخت‌ موبایلی که از سوی بانک‌ها یا شرکت‌هایی که به شیوه سنتی و نه از طریق سیستم بانکداری ارایه می‌شود، مورد بازبینی قرار گیرد.»

وی اظهار داشت: «با افزایش تعداد مشتریان جذب شده به بانکداری موبایلی، این نوع بانکداری با پیشرفت قابل توجهی در خدمات مالی همراه بوده است. با رشد این بازارها، زمان فعلی زمان مناسبی برای بررسی دقیق سیستم‌های پرداخت موبایلی در راستای رویکرد روبه جلو سازمان FCA و اطمینان از حفاظت دقیق اطلاعات مشتریان است.»

منبع: ایران کیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.