راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سفته الکترونیک؛ گامی دیگر در سهولت فعالیت‌های بانکی / راه‌اندازی سرویس سفته و برات الکترونیکی در احرازشو

امروزه با توجه به گسترش فناوری، روند کارهای بانکی اغلب به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، از چند سال گذشته تاکنون بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی خدمات خود را به‌صورت آنلاین و الکترونیکی نیز عرضه کرده‌اند که می‌توانید به‌صورت کاملاً آنلاین از افتتاح حساب تا کلیه فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آی‌تی‌ساز، در چند وقت اخیر هم بحث سفته الکترونیکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و این بدان معناست که می‌توانید سفته الکترونیکی دریافت کنید و دیگر نیازی نیست که برای دریافت سفته به بانک بروید، این موضوع مهم در حال اجرایی‌شدن است و می‌تواند صدور سفته را بسیار سریع‌تر و ساده‌تر کند و در صورتی که شخصی بخواهد سفته‌ای را دریافت کند، می‌تواند به‌صورت الکترونیکی این‌کار را انجام دهد.

در این راستا احرازشو با ارائه سفته و برات الکترونیکی گامی بزرگ در این عرصه برداشته تا عموم مردم امنیت و راحتی را بیش از پیش تجربه کنند. احرازشو برای راه‌اندازی سرویس سفته و برات الکترونیکی تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله احراز هویت آنلاین و امضای دیجیتال را نیز با به‌روزترین دانش دنیا و قوی‌ترین هوش مصنوعی پیشرفته ارائه کرده است.

یکی از اصلی‌ترین و بهترین مزیتی که سفته‌ الکترونیکی دارد، این است که شما می‌توانید دقیقاً سفته را به مبلغ مورد نیاز خود دریافت کنید، اگر تجربه دریافت سفته کاغذی را داشته باشید، می‌دانید که سفته‌های کاغذی به‌صورت عدد رند، یعنی 5، 10، 20 و 50 میلیون تومان عرضه می‌شوند که اگر شما بخواهید رقم بین این مبالغ را تهیه کنید ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید.

اما در سفته الکترونیکی کاملاً این مشکلات رفع شده و می‌توانید سفته را دقیقاً به مبلغ مورد نیاز خود دریافت کنید.

سفته‌های الکترونیکی کاملاً امنیت را تأمین می‌کنند، زمانی که شما برای کسی سفته کاغذی صادر می‌کنید، این امکان وجود دارد که کسی با جعل امضا یا تغییر اعداد، در سفته ایجاد تغییر کند و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای باشد؛ اما سفته‌های الکترونیکی این‌گونه نیستند و با توجه به هوشمند بودن آنها، شما می‌توانید سفته را با امنیت بالایی به افراد مختلف ارائه دهید.

هزینه‌ سفته کاغذی و سفته الکترونیکی تفاوتی با یکدیگر ندارد و هزینه دریافت به نسبت مبلغ سفته تعیین می‌شود.

به‌عنوان مثال هر یک‌ میلیون تومان سفته‌ای که شما دریافت می‌کنید، موظف هستید که به مبلغ 500 تومان هزینه برای آن بپردازید، بنابراین اگر بخواهید یک سفته 20 میلیون تومانی دریافت کنید، باید هزینه نهایی که پرداخت می‌کنید 10 هزار تومان باشد.

برای صدور سفته کاغذی شما علاوه بر اینکه باید طولانی‌بودن راه و شلوغی آن را تحمل کنید، باید در بانک هم منتظر صف طولانی باشید تا نوبت شما شود، اما سفته الکترونیکی اصلاً این‌طور نیست و شما می‌توانید به‌صورت کامل سفته خود را پر کنید و بعد از پرداخت هزینه هم می‌توانید خیلی سریع و درلحظه سفته خود را دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید سفته الکترونیکی را تسویه کنید، نیازی نیست که فرایند پیچیده‌ای را پیش ببرید، فقط کافی است که صادرکننده سفته در سامانه مربوطه شناسه سفته را به همراه مبلغی که می‌خواهد ثبت کند و بعد از این مورد هم گیرنده می‌تواند از طریق همین سامانه دریافت مبلغ را تأیید کند تا در سامانه بانک ثبت شود.

پس برای تسویه هم حتی نیازی نیست که گیرنده سفته به‌صورت حضوری به بانک مراجعه کند و خیلی ساده می‌تواند از طریق سامانه مربوطه تسویه را انجام دهد.

به‌صورت کلی سفته الکترونیکی می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد و اگر فردی هستید که از سفته به‌صورت مکرر استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این قابلیت سفته‌های مورد نظر خود را بسیار ساده‌تر صادر و از آنها استفاده کنید، در این مقاله قصد داشتیم به‌صورت کامل سفته الکترونیکی را برای شما توضیح دهیم.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کامل را نسبت به موضوع مقاله کسب کرده باشید، در ضمن هر سؤالی درباره این موضوع دارید، می‌توانید از طریق صفحه ارتباط احرازشو، سؤالات خود را بپرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.