راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت رایانه خدمات امید دویست‌ و نود و دومین شرکت برتر سال 1400 شد

طی چند روز گذشته، سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های برتر ایران را بر اساس اطلاعات مالی سال گذشته منتشر کرد. بر اساس این رتبه‌بندی، شرکت رایانه خدمات امید موفق به اخذ رتبه بیستم در بین شرکت‌های برتر در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته شد. این شرکت همچنین در جایگاه 292 در بین 500 شرکت برتر سال 1400 قرار گرفت.

فهرست مذکور شرکت‌های برتر گروه‌های متفاوتی از شرکت‌ها را در دسته‌های مختلف از جمله بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، گروه واسطه‌گری‌های مالی، گروه مؤسسات بیمه‌ای، گروه ارتباطات و مخابرات و گروه خدمات بازرگانی (فعال در حوزه فناوری اطلاعات) را دربر گرفته است. با توجه به عمومیت فهرست شرکت‌های برتر ایران و وجود انواع شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و بانک‌های شرکت‌کننده، جهت همگن‌کردن رقم فروش این شرکت‌ها، از مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت استفاده شده است.

شرکت رایانه خدمات امید (سهامی خاص) به‌‌منظور ایجاد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیشتر در جهت تأمین نیازهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک سپه در تاریخ 1384/04/01 و با شماره 248987 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید.

این شرکت از بدو تأسیس فاقد هر گونه فعالیت بوده تا اینکه مدیران ارشد بانک سپه در دی‌ماه 1385 به‌‌منظور نیل به اهداف عالی بانک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تصمیم به راه‌اندازی و فعال‌سازی شرکت گرفتند تا به‌ این‌ ترتیب در جهت اعتلای جایگاه بانک و رسیدن به وضعیت مطلوب مورد نظر اولیای محترم بانک، گام‌های مؤثری برداشته شود.

در سال ۱۳۹۸ این شرکت به‌عنوان مجری اختصاصی اجرای پروژه بانکداری متمرکز بانک سپه انتخاب شد و با بکارگیری تمامی پتانسیل و ظرفیت های خود توانست، سامانه جامع بانکی امید را در سال۱۳۹۹ به بهره برداری رساند و هم اکنون این سامانه در تمامی ۳۶۰۰ شعبه بانک معظم سپه در حال بهره برداری است و پشتیبانی کاربران شعب توسط شرکت رایانه خدمات امید در حال انجام است، علاوه بر این پشتیبانی سامانه سوییچ امید و پشتیبانی مرکز داده اصلی بانک نیز به شرکت امید محول شده و در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.