راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا این نوآوری جدید اپل، گره از کار بانک‌ها باز می‌کند؟

Apple، با اضافه کردن تحلیل اثر انگشت به آخرین نسخه آیفون به مشکلی پرداخته که یک دهه است بانک‌داران را به خود مشغول کرده و نیاز به سیستم احراز هویت قدرتمندتر را رفع می‌کند.

ثابت شده است احراز هویت استاندارد ۲ مرحله‌ای (نام کاربری و رمز عبور) در برابر هک کردن ضعیف است؛ به خصوص هنگامی که مشتری یک کلمه رمز را در هر دستگاهی وارد می‌کند. اسکن اثر انگشت این خطر را می‌کاهد. آیفون با معرفی بیومتریک به بازار سبب می‌شود؛ افراد تمایل بیشتری به مچ بندهایی نشان دهند که ضربان قلب را جایگزین کلمه رمز می‌کنند یا از دوربین تلفن همراه برای اسکن قرنیه چشم استفاده کنند.

برندون ویلسون مدیر بخش مدیریت محصول در آزمایشگاه‌های authentication vendor Nok Nok می‌گوید: ویژگی TouchID در آیفون 5S را می‌توان به عنوان ابزاری برای مبارزه با خطرات امنیتی همراه با کلمه رمز استفاده کرد. کاربران به طور مرتب در سایت‌های متعدد از یک کلمه رمز استفاده می‌کنند که آنان را در معرض خطر دزدیده شدن رمز قرار می‌دهد.

اپل اعلام کرده است نسل جدید آیفون‌های خود را به دو نسخه تقسیم می‌کند: 5S و 5C، اسکنر گوشی 5s قوی‌تر است و تلفن همراه دیگر، مشخصات بیومتریک را ثبت می‌نماید. ویژگی‌های اثر انگشت هنگامی تأثیرگذار است که صاحب تلفن همراه کلید خانه را فشار می‌دهد. این دستگاه اطلاعات اثر انگشت فرد را در یک پردازنده حفظ می‌کند (بدون حفظ تصویری کامل از آن). مدت‌ها بود که اپل قول داده بود طرح امنیتی جدیدی را به عنوان بخشی از دستگاه موبایل مشهورش ارائه کند. در جولای سال ۲۰۱۲ سازندگان آیفون شرکت AuthenTec را به قیمت سیصد و پنجاه میلیون دلار خریدند و این حرکتی کاملاً واضح برای حرکت به سمت فناوری احراز هویت با اثر انگشت بود.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.