راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشارات راه پرداخت کتاب فلسفه پول و مالی را منتشر کرد

انتشارات راه پرداخت در ادامه چاپ کتاب‌هایی درباره ماهیت پول و چگونگی کارکرد آن، جدیدترین کتاب خود را در این زمینه با عنوان «فلسفه پول و مالی» منتشر کرده است. این کتاب را می‌توان در ادامه راه کتاب‌های «پول چگونه کار می‌کند»، «پول، داستان واقعی یک‌چیز الکی»، «پول نقد دیجیتال» و «نفرین پول نقد» دانست که پیش‌ از این به چاپ رسیده است. انتشارات راه پرداخت را می‌توان از معدود ناشران فارسی‌زبان دانست که به‌طور پیوسته حول موضوع فلسفه، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی پول به نشر کتاب پرداخته است.

کتاب فلسفه پول و مالی یکی از مدخل‌های دانشنامه معتبر استنفورد است. کتاب مذکور به پنج بخش تقسیم می‌شود که عناوین آن به شرح زیر هستند:

  1. پول و امور مالی دقیقاً چه هستند؟ (متافیزیک)
  2. دانش مرتبط به مسائل مالی چگونه باید ایجاد شود؟ (اپیستمولوژی یا معرفت‌شناسی)
  3. مزایا و معایب اقتصاد مالی (فلسفه علم)
  4. مشکلات اخلاقی مرتبط با پول و امور مالی (اخلاقی)
  5. رابطه بین سیاست و امور مالی (فلسفه سیاسی) چیست؟

دانشنامه استنفورد از سال ۱۹۹۵ به سرپرستی دکتر ادوارد ن.زالتا آغاز به کار کرده است. مدخل‌های این دانشنامه توسط کارشناسان در آن زمینه کاری از بیش از ۶۵ نهاد جهانی نوشته می‌شوند. نویسندگان مدخل‌ها اجازه می‌دهند که مقالات‌شان به‌طور رایگان منتشر شود، ولی حق تکثیر مقاله‌ها برای نویسندگان محفوظ می‌ماند. مقاله‌های این دانشنامه علاوه بر اینکه توسط ویراستاران مورد بازبینی قرار می‌گیرند، توسط دانشوران دیگر نیز مورد داوری همتا قرار می‌گیرند. به همین دلیل این دانشنامه از کیفیت بالایی برخوردار است و به مدخل‌های آن در کتاب‌ها و مقاله‌های مختلف ارجاع داده می‌شود. از آنجایی‌ که این دانشنامه آنلاین است، به‌طور منظم به‌روز می‌شود و نقطه قوتش نسبت به دانشنامه‌های چاپی نیز همین موضوع است.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی راه پرداخت مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.