راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرفروش‌ترین کتاب حوزه ارزهای دیجیتال در ایران به چاپ پنجم رسید

کتاب «یک ساتوشی؛ راهنمای ورود به دنیای بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدی‌ها» که با استقبال زیاد علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال مواجه شده است، به چاپ پنجم رسید. این کتاب که می‌توان آن را پرفروش‌ترین کتاب حوزه ارزهای دیجیتال در ایران دانست، در کمتر از چهار ماه، سه بار تجدید چاپ‌ شده و اکنون به چاپ پنجم رسیده است. این کتاب حاصل همکاری انتشارات راه پرداخت و مجموعه ارز دیجیتال است. محمد آذرنیوار و نیما ملک‌پور نویسندگان این کتاب هستند.

هدف اصلی یک ساتوشی کمک به افراد مبتدی برای آغاز فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است. نمی‌توان منکر آن شد که شکل دنیای ما در سال‌های آینده به‌شدت تحت تأثیر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال قرار خواهد گرفت و این فناوری در دیجیتالی‌شدن تمامی عناصر زندگی انسان‌ها نقش پررنگی ایفا خواهد کرد. از این‌ رو، اهمیت فعالیت در فضای پیرامون این فناوری که پتانسیل بالایی برای خلق ارزش در سال‌های آینده دارد، به‌خوبی درک می‌شود.

تجربه اولین آشنایی با بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال که بیشتر افراد را به درون یک لانه خرگوش بی‌انتها کشانده نیز اغلب با رشد قیمت‌های نجومی آنها رقم خورده است. کتاب حاضر تلاشی برای راهنمایی افرادی است که تنها در حد شنیدن واژه بیت‌کوین یا دنبال‌کردن قیمت ارزهای دیجیتال با این فناوری آشنا هستند و به‌دنبال شناخت جنبه‌های بیشتر و روش‌های سرمایه‌گذاری در آنها می‌گردند. از کوچک‌ترین واحد پولی بیت‌کوین به‌ پاس خدمات سازنده آن تحت عنوان «ساتوشی» یاد می‌شود.

همان‌طور که در مقدمه کتاب می‌خوانیم «یک ساتوشی تلاشی برای راهنمایی افرادی است که تنها در حد شنیدن واژه بیت‌کوین یا دنبال‌کردن قیمت ارزهای دیجیتال با این فناوری آشنا هستند.» علاوه بر افراد مبتدی، آموزش‌ها و توضیحات جامع این کتابِ ۳۰۰ صفحه‌ای می‌تواند برای افراد باسابقه در این فضا هم مناسب باشد و به تکمیل دانسته‌هایشان کمک کند.

محمد آذرنیوار سردبیر وب‌سایت ارز دیجیتال و یکی از نویسندگان کتاب یک ساتوشی در مراسم معرفی این کتاب که چندی پیش در فروشگاه کتاب زیتون برگزار شد درباره هدف از نوشتن این کتاب گفت: «یک ساتوشی» با هدف آگاهی‌بخشی به افرادی که شناختی از رمزارزها ندارند، نوشته‌ شده است. کتاب‌هایی که به زبان انگلیسی در سطح دنیا وجود دارد، با تمرکز روی کاربران جوامع اروپایی و آمریکایی نوشته‌ شده‌اند و نمی‌توانند نیاز کاربر ایرانی را در این حوزه برطرف کنند، همچنین دغدغه‌ای که برای یک فرد ایرانی در حوزه کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد، مسئله تحریم است و در این حوزه علاوه بر ریسک نوسانات بازار، به‌دلیل مسائل تحریمی، با بلوکه‌شدن دارایی افراد در پلتفرم‌های خارجی رمزارزها نیز مواجه هستیم؛ بنابراین به همین دلایل تصمیم گرفتیم کتاب به سمت ترجمه نرود و از پایه نگاشته شود.»

کتاب یک ساتوشی را می‌توانید از فروشگاه راه پرداخت خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.