راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بتر دات کام کارمندانش را احمق می‌دانست / پس از اخراج ۹۰۰ نفر، حالا نوبت به مدیرعامل رسیده که اخراج شود

حدودا یک هفته پیش بود که مدیرعامل بتر دات کام اقدام به اخراج ۹۰۰ نفر از کارکنان این شرکت کرد. طولی نکشید که معلوم شد او رفتاری توهین‌آمیز با کارکنان این شرکت داشته و حالا نوبت به خودش رسیده که از این شرکت خداحافظی کند.

نسیم بنایی / ویشال گارگ (Vishal Garg)، مدیرعامل بتر دات کام (Better.com) حدودا یک هفته پیش، طی یک تماس زوم، ۹۰۰ نفر از کارکنان شرکت خود را اخراج کرد. حالا نوبت به خودش رسیده و از صندلی مدیرعاملی این شرکت برکنار شده است.

کمتر از یک هفته پیش بود که رسانه‌ها خبر از اخراج قریب به ۹ درصد از کارکنان شرکت بتر دات کام را دادند. این شرکت فین‌تکی در حوزه ارائه وام‌های رهنی فعالیت دارد. اما مدیرعامل آن به‌صورت ناگهانی تعداد زیادی از نیروهای این شرکت را اخراج کرد و اکنون خودش برکنار شده است. پشت پرده این ماجرا، اتفاقات قابل‌توجهی رخ‌داده است.


یک تماس نامنتظر


چند روز پیش، حدود ۹۰۰ نفر از کارکنان شرکت بتر دات کام تماسی از طریق زوم دریافت کردند که در آن، گارگ به آن‌ها می‌گفت: «اگر در این تماس حضور دارید، یکی از افراد بدشانسی هستید که اخراج شده است. استخدام شما همین حالا در این شرکت به پایان رسیده است.»

نکته اینجاست که چیزی به پایان سال میلادی ۲۰۲۱ نمانده و اخراج نیروها در این مقطع از سال، علاوه بر اینکه برای کارکنان این شرکت گران تمام‌شده، نشان‌دهنده مشکلاتی است که این شرکت پشت پرده با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، گارگ مسائلی نظیر بهره‌وری، عملکرد و کارایی را جزو دلایل اخراج این افراد اعلام کرد. فورچون هم کمی بعد گزارش داد که گارگ این دسته از کارکنان را به سوء استفاده از همکاری با شرکت و مشتریان متهم کرده است. او همچنین ادعا کرده که این دسته از کارکنان تنها دو ساعت از زمان کاری‌شان را به کار اختصاص می‌دادند و به همین خاطر بهره‌وری آن‌ها بسیار پایین بوده است.

او در تماس خود باحالتی بی‌احساس گفت: «این دومین بار در طول زندگی شغلی و حرفه‌ای من است که چنین کاری می‌کنم و دلم نمی‌خواهد این کار را انجام بدهم. آخرین باری که این کار را کردم، خیلی گریه کردم.»


اوضاع قمر در عقرب است!


مدیرعامل شرکت بتر دات کام، پیش‌ازاین ماجرا هم جنجال‌هایی به پا کرده بود. ایمیل او به کارکنانش در فوربس منتشرشده بود که در آن می‌گفت: «شما زیادی کند هستید. شما مشتی احمقید… پس تمامش کنید. تمامش کنید. همین حالا تمامش کنید. مایه شرمساری من هستید!»

حالا بالاخره بقیه مدیران در این شرکت به خودشان آمده‌اند و با جنجال‌های رسانه‌ای که به پا شده، تصمیم گرفته‌اند وضعیت را به حالت عادی بازگردانند. به همین خاطر است که گارگ اخراج شده و کوین رایان، مدیر ارشد مالی این شرکت به‌صورت موقت مسئولیت مدیرعاملی آن را برعهده‌گرفته است. پائولا تافین، مشاور این شرکت هم گفته اتفاقات چند هفته اخیر تأثربرانگیز است و اعضای هیئت‌مدیره تلاش دارند به امور رسیدگی کنند.

تافین در اعلامیه‌ای نوشته است: «ما کارهای زیادی داریم و امیدواریم با تمرکز بر مشتری و حمایت از یکدیگر بتوانیم شرکتی بزرگ بسازیم. شرکتی که همگی به آن ببالیم.»


مدیرعامل بدسابقه


پس از ماجراهایی که به دنبال اخراج کارکنان بتر دات کام پیش آمد، افشاگری‌هایی در مورد سابقه رفتار گارگ با کارکنان و حتی سرمایه‌گذاران صورت گرفت.

اسناد و مدارک حتی از نوامبر سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که گارگ پیشینه بدی در رفتار با کارکنان دارد و در ایمیل‌های خود، اقدام به توهین و تحقیر آن‌ها می‌کند.

برخی دیگر از اسنادی که به دست فوربس رسیده نشان می‌دهد که گارگ اقدامات غیرقانونی هم داشته و کارهایی در راستای فریب و گمراه‌سازی سرمایه‌گذاران کرده است. بااین‌حال، تا همین چند وقت پیش، گارگ به‌عنوان یکی از افراد اثرگذار در موفقیت‌های بتر دات کام شناخته می‌شد. این شرکت به دلیل موفقیت‌هایش قرار بود باارزش ۷ میلیارد دلاری، وارد بازار سهام هم بشود. اما بر اساس گزارش بلومبرگ، رسوایی‌های اخیر باعث شده که این جریان به تأخیر بیفتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.