راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتصاب معاون امور بانكی، بیمه و شركت‌های دولتی وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی سیدعباس حسینی را به سمت معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور حکمی سیدعباس حسینی را به سمت معاونت امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد منصوب کرد.

وزیر اقتصاد در این حکم، بر اولویت‌های برنامه‌ای این معاونت همچون مشارکت فعال در اصلاح نظام بانکی و ارتقای کارآمدی بانک‌های دولتی، طراحی نظامات بهره‌ور و هوشمند برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه در حوزه‌های بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی و ارتقای کارایی و اثربخشی شرکت‌های دولتی با واگذاری دارایی‌های مازاد و پایش مستمر ریسک و بازده دارایی‌های این شرکت‌ها، تأکید کرده است.

برقراری اصول حاکمیت شرکتی در بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی و طراحی نظام نظارتی مؤثر و کارآمد و مدرن در حوزه‌های بانکی و بیمه‌ای از جمله اولویت‌های برنامه‌ای است که وزیر اقتصاد در این حکم، بدان اشاره داشته است.

سیدعباس حسینی متولد ۱۳۴۸ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

از سوابق اجرایی او می‌توان به معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرستی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، معاونت برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و مدیریت عامل شرکت سهامی بیمه ایران اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.