راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به‌دلیل اختلاف سازمان بورس با هیئت‌مدیره فرابورس؛ میثم فدایی با حفظ سمت قبلی سرپرست فرابورس شد

علی رمضانیان / اخبار پیرامون شرکت فرابورس در روزهای اخیر گواه این موضوع بود که امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس استعفا کرده و به بانک مرکزی می‌رود تا مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز ایران شود و از آن تاریخ گمانه‌زنی برای جایگزین او مطرح شد.

گزینه‌های زیادی در این خصوص مطرح بود. پارچینی، بهشتی‌نژاد، فدایی و رحمتی از جمله گزینه‌هایی بودند که برای جایگزینی هامونی مطرح شدند و راه پرداخت طی گزارشی گزینه‌ها را بررسی کرده است.

اما در نهایت امروز 13 آذر 1400، میثم فدایی با حفظ سمت، علاوه بر مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، سرپرست فرابورس نیز شد.

این انتخاب در حالی انجام شد که هیئت‌مدیره فرابورس با  انتصاب میثم فدایی موافق نبوده و اصرار داشته که فرد دیگری را انتخاب کنند، اما سازمان بورس اصرار به انتخاب میثم فدایی داشت. این اختلاف سبب شد تا در نهایت فدایی با حفظ سمت مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان، سرپرست فرابورس نیز شود.

از همین‌ رو رئیس هیئت‌مدیره فرابورس ایران از انتخاب میثم فدایی، مدیر فعلی نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به‌عنوان سرپرست فرابورس در جلسه امروز هیئت‌مدیره خبر داد. به گفته او به‌دنبال خروج قریب‌الوقوع هامونی از فرابورس، میثم فدایی با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست این بورس انتخاب شد تا هیئت‌مدیره فرابورس نیز بتواند در فرصت یک‌ماهه پیش رو به بررسی کاندیداها و برنامه‌های آنها برای تصدی مدیرعاملی فرابورس در کمیته‌‌ای که زیر نظر هیئت‌مدیره برگزار می‌شود، بپردازد.

سخنگوی هیئت‌مدیره فرابورس ایران از انتخاب گزینه نهایی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: «طبق دستورالعمل تأیید صلاحیت مدیران عامل بورس‌ها و بر اساس برنامه‌های ارائه‌شده گزینه نهایی به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی خواهد شد.»


‏میثم فدایی کیست؟


فدایی متولد ۱۳۶۸ و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) بوده و هم‌اکنون در دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع دکتری مدیریت مالی مشغول تحصیل است. او در گذشته در شرکت تأمین سرمایه تمدن مشغول به کار بوده و سپس مدیرعامل و عضو هئیت‌مدیره شرکت آسان‌سرمایه‌گستر ایرانیان شد. یکی از موضوعات مهم در این شرکت سامانه آی‌بی‌شاپ بوده که این سامانه در حوزه‌های مختلفی از جمله بیمه نیز فعال بوده است. او از اواسط اسفند 1399 به سمت مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.