راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زارع‌پور در مراسم افتتاح هشتمین سایت 5G ایرانسل / تمام خدمات دولتی را الکترونیکی می‌کنیم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه‌شنبه 9 آذر، به میزبانی بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد. در این مراسم، هشتمین سایت 5G ایرانسل و سوئیچینگ داده ایرانسل در غرب کشور، به‌صورت آنلاین افتتاح شدند.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در مراسم بازدید وزیر ارتباطات از ایرانسل طرح توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات؛ نسل پنجم تلفن‌همراه، توسعه نسل چهارم تلفن همراه (LTE-Pro)، توسعه مراکز داده و امکان‌سنجی پیاده‌سازی خدمت «فیبر به خانه» (FTTH)، کاربست‌های هوش مصنوعی (مدیریت هوشمند ترافیک، سامانه Avatar، سامانه هوشمند ارتباط با مشتریان)، راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر بیگ‌دیتا و… برای زارع‌پور معرفی و تشریح شدند و در ادامه هشتمین سایت 5G ایرانسل افتتاح شد.

این سایت در منطقه پرترافیک شهر اندیشه واقع در غرب استان تهران، با هدف ارائه بهترین تجربه زندگی دیجیتال به مشترکان ایرانسل در این منطقه، راه‌اندازی شده است. این سایت ایرانسل روی فرکانس جدید ۲.۳ گیگاهرتز راه‌اندازی و به‌جز فناوری 5G، فناوری Massive MIMO و LTE Pro نیز از طریق این سایت، به مشترکان ایرانسل ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ابراز خرسندی از آشنایی با این طرح بیان کرد: «دولت سیزدهم به‌دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حل مشکلات کشور است. فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند به کوچک‌شدن دولت، ارتقای اثربخشی پروژه‌ها، شفاف‌کردن فرایندها، کاهش زمینه‌های فساد و از بین بردن امضاهای طلایی (که یکی از شعارهای جدی این دولت است) بینجامد و ابزار و بستر تحقق آن، تحقق فناوری اطلاعات و ارتباطات است.»

زارع‌پور در ادامه با اشاره به مأموریت ویژه‌ای که به رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) برای توسعه شبکه ارتباطات ثابت پرسرعت مبتنی بر فیبر داده است، گفت: «در کنار این مهم، افزایش کیفیت شبکه همراه نیز موضوعیت دارد. ما معتقدیم که مانند همه جای دنیا، باید موازنه موجود بین شبکه ثابت و همراه به هم بخورد و فشار دسترسی از روی شبکه موبایل برداشته شود. همه می‌دانیم که منابع فرکانسی شبکه موبایل محدود است و در صورت توسعه شبکه ثابت، با توجه به مزایای آن، مردم به سمت استفاده از خدمات این شبکه سوق پیدا می‌کنند.»


ایرانسل باید نقش ملی خود را در بخش فیبر ایفا کند


زارع‌پور با اشاره به نقش کلیدی اپراتورها به‌ویژه ایرانسل در توسعه خدمات شبکه و سرعت دسترسی گفت: «ایرانسل رضایت مشترکان را تا حد خوبی جلب کرده و باید این مسیر را با قوت و قدرت ادامه دهد تا مردم حداکثر رضایت را از این اپراتور داشته باشند. ایرانسل باید در راستای راهبرد وزارت ارتباطات، میدان‌داری کرده و نقش ملی خود را در بخش فیبر ایفا کند. ما هم در تسهیل این مسیر، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم. مطمئن هستم تا پایان دولت، مردم ارتباطات پرسرعت فیبر را تجربه می‌کنند، مردم ما شایسته سرعت چندین گیگابیت بر ثانیه هستند و اگر دست‌به‌دست هم بدهیم، این مهم، شدنی است.»

زارع‌پور با اشاره به ارائه سامانه تبادل API توسط ایرانسل و نیز فراهم‌کردن بستر احراز هویت یکپارچه برای استفاده از خدمات کسب‌وکارهای دیجیتال گوناگون از طریق سوپراپلیکیشن ایرانسل من، ضمن ابراز خوشحالی از ارائه این خدمات توسط ایرانسل، با بیان اینکه برنامه ما این است که تمام خدمات دولتی را اولاً الکترونیک کنیم و سپس به شکل API در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم که روی آن، خدمات ارزش‌افزوده ارائه کنند، تأکید کرد: «ایرانسل می‌تواند به‌عنوان اولین اپراتور خدمات دیجیتال، در این حوزه پیشگام باشد و با رگولاتوری سازمان فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات، این سرمایه ملی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و خدمات ارزش‌افزوده متنوعی به مردم ارائه شود.»

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود، ضمن اشاره به  اقدامات ایرانسل در حوزه بومی‌سازی، خواستار توجه بیش‌ از پیش به ظرفیت‌های داخل کشور شد و گفت: «اگر ظرفیت در داخل کشور وجود نداشته باشد، خرید خارجی پذیرفتنی است و ممکن است برای برخی ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مجبور باشیم از توان خارجی استفاده کنیم. اما جایی که محصولات بومی‌سازی و تجاری‌شده وجود دارد، شایسته نیست به سراغ خارجی‌ها برویم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.