راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر مسابقه تلویزیونی کارویا برگزار شد / در مسیر توسعه فرهنگ تامین مالی جمعی

نشست خبری مسابقه تلویزیونی کارویا، روز دوشنبه، ۱۷ آبان، در محل صندوق نوآوری و شکوفای و در پلتفرم اسکای‌روم برگزار شد. مسابقه تلویزیونی کارویا با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و همکاری استودیو نوبین تولید و در آن بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا طرح‌های برتر شناسایی و مورد حمایت مردمی قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی کارن‌کراد، مسابقه تلویزیونی کارویا در بیست قسمت و با محوریت معرفی شرکت‌های برتر دانش‌بنیان و دستاوردهای آن‌ها و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به علاقه‌مندان برگزار شده و در هر قسمت، یک شرکت دانش‌بنیان برنده می‌شود. شرکت‌های برنده در این مسابقه، موفق می‌گردند که نیاز مالی خود را از روش تأمین مالی جمعی یا کرادفاندینگ تأمین کنند. کارن‌کراد به عنوان سکوی تأمین مالی جمعی در این مسابقه حضور داشته و تأمین سرمایه تعدادی از شرکت‌های برنده این مسابقه را به عهده خواهد داشت.

علی وحدت، ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست خاطرنشان کرد: «برنامه کارویا ویژه تیم‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسطی است که حداقل مراحل را طی کرده باشند و محصولی برای تجاری‌سازی داشته باشند و از مرحله ایده رد شده باشند.»

وحدت تأکید کرد که در این برنامه رویکرد خاصی به حوزه مشخصی ندارند و از تمام رشته‌های ممکن، تیم‌های دانش‌بنیان در این مسابقه حضور دارند. او ادامه داد: «به محض پایان یافتن هر برنامه، تماشاگران که همان شهروندان باشند، می‌توانند به راحتی وارد سایت برنامه شده و مشاوره و راهنمایی بشوند تا سرمایه‌گذاری روی تیم‌ها را انجام دهند و مطمئن باشند که سرمایه‌گذاری‌شان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی بیمه می‌شود.»

وحدت در این نشت اظهار کرد: «این برای اولین بار در دنیا است که شهروندان عادی به این راحتی و از طریق یک برنامه تلویزیونی ملی وارد حوزه سرمایه‌گذاری در شاخه فناوری می‌شوند.»

آن‌طور که در این نشست بیان شد، سکوهای تأمین مالی جمعی کارن‌کراد و سایر سکوهای دارای مجوز در تهیه این برنامه مشارکت داشتند و تأکید شد که این برنامه می‌تواند برای تیم‌های کوچک و متوسط که امکان عرضه شدن در بورس را ندارند، یک تحول اقتصادی باشد.

علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: «وجه تمایز برنامه تلویزیونی کارویا نسبت به سایر برنامه‌های تلویزیون این است که به غیر از انجام کار تئوری، در زمینه تشویق مردم خارج از قاب تلویزیون نیز فعال است.»

ناظمی در ادامه بیان کرد: «تأمین مالی جمعی در کشور بسیار جوان است؛ در ابتدای ضبط این مسابقه، فقط چهار نمونه تأمین مالی جمعی را در بستر فرابورس داشتیم. پذیرفتن این ریسک و فرآیند نیازمند یک همت بالا و نگاه تخصصی به اکوسیستم نوآوری و تولید و تأمین مالی کشور بود. امید است تأمین مالی جمعی بتواند توسعه پیدا کند. این ابزار بی نظیری برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط است. توسعه این ابزار می‌تواند تأمین مالی را تأمین و تسریع کند.»

او یادآور شد: «کمترین سرمایه مورد نیاز طرح‌های دانش‌بنیان در این مسابقه ۳۲۰ میلیون تومان و بالاترین آن ۴ میلیارد تومان است؛ در مجموعه سرمایه مورد نیاز ۲۰ طرح ۵۶ میلیارد تومان دیده شده است. در این برنامه تلویزیونی سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها به مدت ۶ ماه تا یک سال پیش‌بینی شده است. هر فرد حقیقی می‌تواند پنج درصد سرمایه مورد نیاز طرح‌های دانش‌بنیان را تأمین کند.»

علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ویدا سینا، مدیر عامل و عضو هیئت‌مدیره مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، فاطمه جعفری، بنیان‌گذار و مدیر مسئول سایت سهام یاب و علی‌اصغر سعدآبادی، رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی داوران فصل اول مسابقه تلویزیونی کارویا هستند.

مسابقه تلویزیونی کارویا، از تاریخ ۱۷ آبان، هر هفته در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، در ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.