راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس هیئت‌مدیره کارگزاری حافظ در پاسخ به راه پرداخت: رفع انحصار، برخی کارگزاری‌ها را از گردونه حذف می‌کند

نشست خبری کارگزاری حافظ  روز سه‌شنبه 11 آبان، به مناسبت هفدهمین سالگرد تأسیس کارگزاری و رونمایی از هویت بصری جدید دیجیتال با حضور محمدصادق طاهری، مدیرعامل و سیدمجید صانعی، رئیس هیئت‌مدیره برگزار شد.

مدیرعامل کارگزاری حافظ در این نشست، ضمن بیان اینکه حافظ در حال حاضر بیش از 100 هزار مشتری و  هشت هزار کد حقوقی دارد، در پاسخ به سؤال خبرنگار راه پرداخت مبنی بر اینکه تاکنون چه تعدادی از افراد، احراز هویت صد درصد غیرحضوری انجام داده‌اند؟ گفت: «ما تقریبا هشت ماه است که از سامانه احراز هویت کاملاً غیرحضوری بهره‌برداری کرده‌ایم و در این مدت کوتاه، موفق به جذب حدود پنج هزار مشتری شده‌ایم. همچنین قصد داریم در راستای ری‌برندینگ حافظ تبلیغات مربوطه را گسترش دهیم. این را هم بگوییم که کمتر از 10 کارگزاری در حال حاضر این خدمت را ارائه می‌دهند.»

رئیس هیئت‌مدیره کارگزاری حافظ نیز در خصوص رفع انحصار مجوز کارگزاری‌ها با بیان اینکه رقابت بیشتر باعث رشد می‌شود، به خبرنگار راه پرداخت گفت: «عمق بازار سرمایه ایران در مقایسه با سایر کشورها، زیاد نیست. برای همین از این موضوع بسیار خوشحال هستیم؛ چراکه می‌دانیم وجود کارگزاری‌های جدید به رشد این عرصه منجر خواهد شد.»

او ادامه داد: «رشد بازار به اندازه ظرفیت کارگزاری‌ها نبود. در دوره‌ای شاهد عدم توانایی کارگزاری برای ارائه کد بورسی بودیم، ضمن اینکه اعتبارات هم کافی نبود. به هر حال این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم. البته در پی این موضوع ممکن است برخی کارگزاری‌ها که رسالت اصلی کارگزاری را انجام نمی‌دهند، از گردونه حذف بشوند.»

کارگزاری حافظ در سال 1383 تأسیس شد. سال 1390 بانک ایران‌زمین به سهام‌داران این کارگزاری  پیوست. این همکاری باعث تعامل بیشتر حافظ با مشتریان حقوقی شد. در سال جدید نیز کارگزاری حافظ قصد راه‌اندازی OMS اختصاصی خودش را دارد. به گفته طاهری، علاوه بر راه‌اندازی پنل اختصاصی معاملات که بر اساس نیازهای بازار و مشتریان طراحی می‌شود، ایجاد مرکز تماس با مشتریان و CRM هم در دستور کار قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.