راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گوگل با رمزهای عبور خداحافظی می‌کند

اگر می‌خواهید با امنیت کامل وارد سرویس خود شوید، حتما باید رمز شما طولانی باشد؛ در این بین اپل با سرویس اثرانگشت وارد شد و شرکت‌های دیگر هم اعلام کردند که از این سیستم استفاده خواهند کرد اما راه گوگل، راهی متفاوت است.

در حال حاضر گوگل سخت‌افزار یا ژتون‌ فیزیکی را بررسی می‌کند که نام آن Yubi Key Neo است. این ژتون‌ها در حال حاضر برای دسترسی به حساب‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرند یعنی با اتصال این ابزار به کامپیوتر بدون نیاز به هیچ رمز ورودی،‌ وارد حساب کاربری خود خواهید شد. این ژتون‌های جدید با استفاده از فن‌آوری NFC که برای ارسال اطلاعات در فاصله نزدیک به صورت کد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانند با موبایل و تبلت ارتباط برقرار کنند. در این رابطه یکی از مدیران امنیتی گوگل به وال استریت ژورنال گفت:‌ استفاده از Yubi Key Neo در داخل شرکت باعث افزایش امنیت کارکنان گوگل شده است؛ گوگل برنامه دارد که تا سال آینده این ژتون‌ها را دربین مصرف کنندگان عرضه کند.

قیمت این محصول که نیازی به باتری ندارد و امکان از بین بردن آن نیست 50 دلار به فروش می‌رسد البته تولید انبوه می‌تواند قیمت دستگاه را کاهش دهد به هر حال باید تا سال آینده منتظر ماند و عملکرد این محصول را سنجید.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.