راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دسترسی آسان شهروندان به قیمت کالاهای مصرفی از طریق سامانه 124

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد دسترسی نرم‌افزارهای موبایلی مختلف به امکانات سامانه اطلاع ‌رسانی قیمت کالا و خدمات را به‌منظور تسهیل دسترسی شهروندان فراهم کند

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی ایجاد دسترسی شهروندان به امکانات سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات از طریق نرم‌افزارهای موبایلی 8 آبان با حضور شرکت‌ها و مجموعه‌‌های تخصصی موبایلی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سامانه www.124.ir همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، راه‌اندازی شده است. طراحی این سامانه دارای سه بخش قیمت‌های مصوب، قیمت‌های خوداظهاری و ثبت و پیگیری شکایت است، از همین حیث شهروندان می‌توانند در زمان خرید کالاها و خدمات، قیمت‌های مصوب (در خصوص کالاهای مشمول قیمت‌ مصوب) و قیمت‌های خوداظهاری‌ شده توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان (در خصوص کالاهای مشمول ضوابط قیمت‌گذاری) را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به ثبت شکایت و پیگیری کنند.

گفتنی است قیمت‌های مصوب شامل 137 قلم کالا و قیمت 255 نوع مختلف خدمات توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم از این طریق اطلاع‌رسانی می‌شود. تاکنون گروه‌های کالایی شامل لاستیک (وارداتی و تولیدی)، لوازم‌خانگی (صوتی و تصویری، برقی، سرمایش و گرمایش و…)، تلفن همراه و ماشین‌آلات کشاورزی به ثبت خوداظهاری قیمت در این سامانه ملزم شده‌اند. همچنین قیمت نزدیک به پنج هزار محصول از 284 برند مختلف گروه‌های کالایی مذکور به‌صورت خوداظهاری در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان درج‌ شده است.

اکنون نیز به نظر می‌رسد این سامانه به‌زودی می‌تواند در سایر اپلیکیشن‌های موبایلی مورد استفاده شهروندان، به بهره‌برداری برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.