راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد با حمایت هلدینگ ایتوپیا منتشر شد

کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد؛ توسط انتشارات راه پرداخت و با حمایت هلدینگ بین‌المللی ایتوپیا منتشر شد. ناشر اصلی این کتاب انتشارات ای‌پرس است.

کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد را لین لوسی نوشته است و محسن محمودی و محمد رهبان آن را ترجمه کرده‌اند. این کتاب در 223 صفحه و 12 فصل به موضوعاتی مانند مبانی هوش مصنوعی، دستیارهای مجازی مد، آنالیتیکس پیشگویانه و پیشنهاد سایز، مدل‌های مولد به‌عنوان طراح مد، پیش‌بینی ترند و تقاضا و دموکراتیک‌سازی پیامدهای هوش مصنوعی پرداخته است.

حامد اکبری، بنیان‌گذار ترایال و حامی کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد، در بخش یادداشت حامی نوشته است: «هوش مصنوعی همانند عمیق‌ترین سنت‌های نسلی که طی سالیان طولانی در جامعه شکل گرفته است، در زمانی کوتاه به‌عنوان پیش‌نیاز و بدیهیات این روزگار در جامعه ریشه دوانیده و بشر را وابسته خود کرده است. به عبارت بهتر، دورانی که به «دوران فراخوانی اطلاعات و ارتباطات» نامیده می‌شد، بسیار سریع‌تر از روند تاریخی تحولات پیشین، از فازی به فاز دیگر تغییر پیدا کرده که این امر، به لطف تولید انبوه داده‌ها و اطلاعاتی است که پایین‌ترین سطح از یادگیری ماشین، روابط معنادار مابین داده‌ها و اطلاعات را به‌عنوان زبان مشترک میان پلتفرم‌ها برگزیده است. به گمان من هوش مصنوعی، یک اتفاق کاملاً طبیعی (با نگاه تکاملی ـ داروینیستی) است که همواره طی تاریخ در خلال داده‌ها و اطلاعات، مکتوم و پنهان بوده و انباشت داده‌ها رحم مناسبی برای زادن این هوشمندی بوده است، به‌طوری که جداسازی هوش مصنوعی از کلان‌داده‌ها، امروزه امری ناممکن است. آنچه در دنیای کنونی شکل گرفته، تأثیر انباشت داده بر کشف الگوهای پنهان در فرایند پیشرفت هوش مصنوعی است. به بیان بهتر، با استفاده از کلان‌داده‌ها، الگوهای پنهان فوق‌الذکر کشف شده، تکامل پیدا کرده و مبنای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.»

در بخش یادداشت ناشر که توسط رضا قربانی نوشته شده، آمده است: «هوش صنوعی دریچه‌هایی را به روی کسب‌وکارها، مردم، اقتصاد و حوزه‌های گوناگون باز کرده که غیر قابل باور است. یکی از حوز‌ه‌هایی که شاید کمتر درباره آن شنیده‌ باشیم، حوزه مد و فشن است. با اینکه هوش مصنوعی در دنیای فناوری اطلاعات رخ‌نمایی کرده، ولی حالا شاهد این هستیم که این فناوری‌ها در حال تغییر دنیای مد و فشن هستند. مد و فشن شاید دور از دسترس هوش مصنوعی به نظر برسند، ولی اکنون این دنیای پرزرق‌وبرق بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر آثار فناوری قرار گرفته است.»


دستیارهای مجازی مد


فصل پنجم این کتاب دستیارهای مجازی مد نام دارد که علاوه بر هوش ترکیبی، ویژگی دستیارهای مجازی و مصائب جامع هوش مصنوعی، به خطرات هوش مصنوعی نیز پرداخته است. همان‌طور که ما از قانون برای نظارت و هدایت رفتار انسانی بهره می‌بریم، برای سیستم‌های هوش مصنوعی و انسان‌هایی که آنها را کنترل می‌کنند نیز باید کاری مشابه انجام دهیم. رسانه‌های بسیاری در مورد خطرات احتمالی کاربست سیستم‌های هوش مصنوعی بحث می‌کنند. این احتیاط در مورد تبدیل‌شدن یک ماشین هوش مصنوعی به موجودی هوشمند و تسخیر جهان نیست. در واقع این هشدار در مورد مشکلاتی عملی است که می‌توانند هنگام اتکا به هوش مصنوعی ایجاد شوند؛ زیرا این سیستم‌ها نمی‌توانند در مواجهه با سناریوهای پیچیده‌ای که نیازمند زمینه‌های زیادی هستند، قضاوتی درست داشته باشند.


فروش ویژه کتاب


کتاب «هوش مصنوعی در خدمت مد» از آن قسم کتاب‌هایی است که به زبان ساده تلاش می‌کند تأثیرات فنی و مهندسی حوزه‌ای مانند هوش مصنوعی را بیان کنند. مطالعه این کتاب نه فقط برای علاقه‌مندان به هوش مصنوعی، بلکه برای فعالان حوزه‌های مد و فشن هم می‌تواند جذاب باشد. این کتاب برای خواننده عام نوشته شده است، بنابراین هر کسی آن را بخواند، از پس درک کتاب برمی‌آید. این کتابی نیست که مهندسان برای کدگذاری بهتر یا آموختن تکنیک‌های جدید بخوانند. در این کتاب هیچ معادله، الگوریتم یا کدی وجود ندارد. از منظر فنی، مباحث مطرح‌شده در این کتاب بسیار ساده است. اگر به خرید این کتاب علاقه‌مند هستید، می‌توانید به فروشگاه راه پرداخت مراجعه و کتاب را در فروش ویژه با قیمت 101.500 تومان خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.