راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مقایسه عملکرد بانک‌ها در فضای مجازی در هفته آخر مهرماه

عملکرد بانک‌های فعال شبکه بانکی در فضای مجازی در بازه زمانی 25 مهر تا 1 آبان در دو مؤلفه بازخورد، منابع و حجم محتوای منتشرشده در چهار بستر مورد بررسی قرار گرفت.


شاخص حجم محتوای منتشرشده


حجم محتوای منتشرشده بانک‌ها در فضای مجازی در چهار بستر اینستاگرام، توییتر، تلگرام و اخبار در نظر گرفته شده‌ است. بانک ملی با 7275 محتوا در رتبه اول، بانک ملت با 4765 محتوا در رتبه دوم و بانک صادرات ایران با 4663 محتوا در رتبه سوم شاخص حجم انتشار قرار دارد.  بانک‌های سپه، رفاه کارگران، تجارت، کشاورزی، مسکن، پست‌بانک ایران و پاسارگاد به‌ترتیب در رتبه‌های بعد قرار دارند.

لیست 10 بانک برتر بر اساس میزان محتوا نسبت به بازه مورد بررسی قبلی، تغییری نکرده است، اما در جابه‌جایی رتبه‌ها بانک ملت به جایگاه دوم دست پیدا کرده است.


شاخص‌های محتوا، منابع و بازخورد


بانک پارسیان در این مؤلفه، دارای بیشترین تعداد لایک در اینستاگرام است و بانک ملت دارای بالاترین بازدید تلگرام. بانک شهر نیز در این هفته به لیست شاخص‌های محتوا، منابع و بازخورد اضافه شده است.

 خبر انتصاب مهدی احمدی به‌عنوان مدیرعامل جدید بانک صادرات و اشاره به سوابق او در هیئت‌مدیره بانک شهر، در بازدید و لایک محتوای بانک شهر تأثیرگذار بوده است. همچنین استعفای محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت و معرفی رضا دولت‌آبادی به‌عنوان مدیرعامل جدید، باعث فراوانی محتوا و بازخورد محتوای این بانک در هفته گذشته شده است.

تحلیل‌ها و داده‌کاوی محتوای منتشرشده پیرامون برندها می‌تواند شاخصه‌های مهمی ‏همچون آگاهی از برند، رضایت مشتری، شناسایی هواداران و مخالفان را تعیین کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.