راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با احکامی جداگانه، علی‌اصغر انصاری را به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حفظ سمت به‌عنوان مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد. پیش از انصاری به ترتیب فرهاد معارفی و مهدی کریمی مسئولیت این سمت‌ها بر عهده داشتند.


اهم انتظارات وزیر ارتباطات از علی‌اصغر انصاری در سمت‌های جدیدش


تشکیل شورای راهبری و برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر اجرای شبکه ملی اطلاعات بر اساس سند «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» و نظارت برخط بر پیشرفت پروژه‌ها، پیش‌بینی و تخصیص بودجه مورد نیاز هر یک از بخش‌های وزارت ارتباطات برای اجرایی‌شدن شبکه ملی اطلاعات و نیز هماهنگی و همکاری سازنده با مرکز ملی فضای مجازی به‌عنوان نهاد ناظر بر توسعه شبکه ملی اطلاعات، از جمله انتظارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجری و دبیر جدید شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات هستند.

برنامه‌ریزی کلان برای توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در تعامل با تمامی ذی‌نفعان در بخش دولتی و خصوصی، راهبری و نظارت کلان و ارزیابی عملکرد فعالیت‌های ستاد وزارت، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مصوب، ایجاد انسجام و راهبری نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در ستاد وزارت، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه، ایجاد سامانه یکپارچه برخط برای پایش اطلاعات و آمار بخش و نظارت بر برنامه‌ها و پروژه‌ها و ارتقای سطح تعاملات با سازمان برنامه‌وبودجه و نهادهای نظارتی از اهم انتظارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از علی‌اصغر انصاری در سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات هستند.

علی‌اصغر انصاری بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی را در کارنامه خود دارد و پیش‌ از این رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه فناوری اطلاعات بوده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مخابرات از دانشگاه علم و صنعت است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات، قائم‌مقام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و مدیرکل اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله سوابق اجرایی او در سال‌های گذشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.