راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی فكری عهده‌دار ریاست سازمان سرمایه‌گذاری و كمک‌های اقتصادی و فنی ایران شد

وزیر اقتصاد در حکمی علی فکری را به ریاست سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران منصوب کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، علی فکری به سمت معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران منصوب شد. در حکم انتصاب رئیس جدید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، وزیر اقتصاد، خواستار استفاده از ظرفیت‌های این سازمان برای مقابله با تحریم‌پذیری اقتصاد ایران، اولویت‌دهی به جلب و جذب سرمایه خارجی و اخذ وام و اعتبار از کشورهای خارجی و همچنین پیگیری اجرای قراردادهای ذیل توافق ۲۵ساله و بلندمدت با طرف‌های تجاری آسیایی و منطقه‌ای شده است.

اولویت‌دهی به جلب و جذب سرمایه خارجی و اخذ وام و اعتبار از کشورهای خارجی در جهت اهداف برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی و تلاش برای وصول اقساط وام‌ها و اعتبارات پرداختی به دولت‌ها و مؤسسات خارجی و بین‌المللی و پیگیری امور مربوط به پرداخت اقساط وام‌ها و اعتبارات دریافتی از دولت‌ها و مؤسسات خارجی و بین‌المللی از دیگر اولویت‌هایی است که وزیر اقتصاد در حکم‌ انتصاب رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، خواستار تحقق آنها شده است.

پیگیری اجرای قراردادهای ذیل توافق ۲۵ساله و بلندمدت با طرف‌های تجاری آسیایی و منطقه‌ای و مراقبت در حسن‌ اجرای قراردادهای منعقده مربوط به اخذ وام و اعتبار از کشورهای خارجی از طرف دولت نیز از دیگر اولویت‌های برنامه‌های علی فکری است.

فکری متولد سال ۱۳۶۰ در شهرری تهران است و پیش‌ از این، از او به‌عنوان یکی از افرادی نام‌ برده می‌شد که در گروه اقتصادی دولت سیزدهم حضور خواهند داشت. او اقتصاددان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق است و در سوابق علمی او آمده است که دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه اصفهان اخذ کرده و کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.