راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا باید از راهکار ابری در خرده‌فروشی استفاده کرد؟

امروزه جهت پیشبرد اهداف هر کسب‌و‌کاری با هر اندازه و نوع فعالیتی به نرم افزاری مخصوص نیاز است. شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به دلیل حجم بالای فعالیت و داده‌های مالی بیش از سایر سازمان‌ها به اهمیت استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها پی برده اند. البته از آنجا که این نوع از مشاغل با مشکل مالی مواجه نیستند، خریداری نرم‌افزار متناسب با نیاز آن‌ها کاری به نسبت ساده است. 

در مقابل کسب‌و‌کارهای کوچک به دلیل توان مالی کم قادر به تهیه نرم افزار ضروری برای رشد کسب‌و‌کار خود نیستند و این در حالی‌ست که مشاغل کوچک و متوسط را می‌توان ستون فقرات اقتصاد کشور دانست. زیرا علاوه‌بر اینکه فرصت‌های شغلی مختلفی را در جامعه به‌وجود می‌آورند؛ به‌صورت چشمگیری بر رشد و نوآوری جامعه تاثیرگذار هستند.

با این حال قدرت گرفتن اینترنت و گوشی‌های هوشمند در دنیای مدرن امروز منافع و مزیت‌های بسیاری را برای مشاغل مختلف به‌ویژه کسب‌و‌کارهای کوچک به‌همراه دارد. از جمله راهکارهای ابری که در زمینه‌های مختلف میتواند برای کاربران خود بسیار به صرفه و کاربردی باشند. تصور کنید مهم‌ترین ابزار حسابداری که کلید اصلی موفقیت هر کسب‌وکار کوچک و بزرگی است، به کمک راهکار ابری به راحتی در دسترس کسب‌و‌کارهایی که محدودیت مالی دارند، قرار گرفته و این امکان را به آنها می‌دهد که تمام نیازهای مالی و حسابداری آنها را با هزینه‌ای کم تامین ‌کند.


راهکار ابری چیست؟


راهکار ابری یک سرویس دیجیتالی است که به کاربران اجازه می‌دهد در هر زمان و مکانی و تنها به شرط دسترسی به اینترنت وارد محیط نرم‌افزار شده و به تمام اطلاعات مد نظر خود دسترسی داشته‌باشند.

به دلیل کارایی راهکار ابری، این تکنولوژی در صنعت مالی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که نوعی از نرم افزارهای حسابداری تحت عنوان نرم‌افزار حسابداری آنلاین به بازار عرضه شده‌اند که پاسخی مناسب به بسیاری از نیازهای خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان به‌شمار می‌رود.


راهکار ابری چه مزیت‌هایی برای کسب‌و‌کارهای مختلف دارد؟


راهکار ابری در حوزه حسابداری و امور مالی توانسته‌است از طریق حذف بسیاری از محدودیت‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شرکت‌ها، بهره‌وری آنها را تا سطح قابل توجهی افزایش دهد. در ادامه این بخش قصد داریم مزیت‌هایی که نرم‌افزار حسابداری به کمک راهکار ابری برای مشاغل کوچک تا بزرگ فراهم کرده‌است را نام ببریم.


دسترسی سریع و راحت به داده‌های مهم کسب‌و‌کار


همان‌طور که در تعریف راهکار ابری گفتیم، مهم‌ترین دستاورد این فناوری برداشتن محدودیت‌های زمانی و مکانی در دسترسی به اطلاعات است. از آنجا که در نرم افزارهای حسابداری آنلاین، اطلاعات بر بستر اینترنت ثبت و ذخیره می‌شوند و نه روی رایانه شخصی و یا سرور شرکت، دسترسی به این اطلاعات برای گزارش‌گیری و یا ثبت داده‌های تراکنش‌های جدید از طریق اینترنت امکان‌پذیر است. بنابراین می‌توان گفت این ویژگی مهم‌ترین مزیت نرم افزارهای آنلاین است، به‌ویژه در دنیای حسابداری که برای اتخاذ تصمیمات مهم استفاده از گزارش‌های مالی مختلف نرم‌افزار حسابداری بسیار مهم است.


انعطاف پذیری در ورود به نرم افزار


در نرم افزارهای حسابداری ویندوزی برای وارد کردن اطلاعات و گزارش‌گیری، می‌بایست حتما از سیستمی که نرم افزار روی آن نصب شده‌است استفاده کرد؛ که این نوعی محدودیت در تعداد کاربران نرم افزار را سبب می‌شود. در‌حالی‌که در نرم افزارهای حسابداری آنلاین این محدودیت برطرف شده و برای ورود به نرم افزار، با هر سیستمی و صرفا از طریق اینترنت، می‌توانید به محیط نرم افزار دسترسی داشته‌باشید در این صورت کارکنان قادر خواهند بود از خانه و یا هر مکانی به جز محیط شرکت وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام دهند.

این ویژگی می‌تواند برای فروشگاه‌هایی که به دنبال امکان تغییر فاکتور مشتری در محل هستند، بسیار کاربردی باشد.


افزایش امنیت در نگهداری داده‌های مالی


همان‌طور که می‌دانید داده‌ها و اطلاعات مالی از مهم‌ترین داده‌های کسب‌و‌کارهای کوچک تا بزرگ هستند، ثبت درست و نگهداری آن‌ها بسیار بااهمیت است؛ به همین دلیل اغلب صاحبان مشاغل به هنگام انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری برای خود به امنیت اطلاعات و نحوه پشتیبانی از آن‌ها توجه دارند.

از آنجا که در راهکار ابری، اطلاعات بر بستر وب ثبت و ذخیره می‌شوند، بسیاری از احتمالات فیزیکی که باعث از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده می‌شوند، در راهکار ابری مطرح نخواهند بود و احتمال حذف شدن  یا از ‌دست رفتن اطلاعات مهم مالی و حسابداری به صفر می‌رسد. 


کاهش قابل توجه هزینه‌های کسب‌و‌کار


در نرم‌افزار‌های تحت ویندوز، بسته به اندازه و نیاز کسب‌و‌کار گاهی لازم است سرور اختصاصی برای شرکت خود داشته باشید که این خود هزینه‌های جانبی شما را افزایش می‌دهد. ولی در نرم افزارهای آنلاین، سرور توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده نرم افزار ارائه می‌شود. بنابراین شما به دانش تخصصی و یا نیروی متخصص برای راه‌اندازی و مراقبت از سرور نیاز ندارید. علاوه‌بر این، هزینه نرم افزارهای آنلاین در قالب حق اشتراک ماهیانه یا سالیانه محاسبه می‌شود و این خود فاکتوری موثر در کاهش هزینه‌های خرید و نگهداری از نرم افزار حسابداری است.


نرم افزار حسابداری ابری پارمیس چه مزیتی برای کسب و کارهای کوچک دارد؟


امروزه به دلیل حذف محدودیت‌های جغرافیایی، بسیاری از مشاغل به دنبال گسترش محدوده ارائه خدمات خود به مشتریان هستند که لازمه آن ایجاد شعبه‌های مختلف است. از تغییرات مهم در فضای کسب‌و‌کارهای امروز، خرید و فروش‌های اینترنتی است که ارسال سریع و به‌موقع به عنوان مزیتی مهم شناخته‌شده‌است. تمامی این موارد به ضرورت استفاده از نرم‌افزار مالی و حسابداری مناسب برای تحلیل درست اطلاعات و تصمیم‌گیری با هدف توسعه کسب‌و‌کار تاکید دارد. 

فناوری اطلاعات پارمیس بیش از دو دهه سابقه فعالیت در زمینه طراحی و عرضه نرم افزار حسابداری را دارد. این شرکت با بررسی نیازهای کاربران خود و شناخت درست اصناف و مشاغل مختلف توانسته‌است نرم افزاری مطابق با استانداردهای حسابداری و محیط کاربری ساده به بازار عرضه کند.

از آنجا که خرید نرم‌افزار حسابداری برای کسب‌و‌کارهای کوچک و خانگی می‌تواند هزینه‌ای سنگین را به صاحبان مشاغل تحمیل کند، این شرکت با هدف تامین نیاز خرده‌‌فروشی‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک، پارمیس ٣۶٠ را به عنوان یک راهکار ابری به بازار ارائه کرده‌است.

پارمیس ٣۶۰، یک صندوق فروشگاهی به‌شمار می‌رود که ثبت و تحلیل اطلاعات در آن بر فضای ابری است و به همین دلیل دسترسی به محیط کاربری آن تنها از طریق اینترنت و بدون محدودیت زمانی و مکانی است. مزیت مهم این محصول،هزینه بسیار مناسب آن است که کاربران می‌توانند آن را به طور ماهیانه پرداخت کرده و از امکانات مختلف آن استفاده نمایند. 

پارمیس ٣۶٠ سعی داشته‌است تمام نیازهای مالی و حسابداری کسب‌و‌کارهای کوچک را مد نظر قرار داده و راهکاری مناسب به آن‌ها ارائه دهد. از جمله نیازهای مهم هر کسب‌و‌کاری صدور و ثبت فاکتورهای خرید و فروش است که از این طریق می‌توان تراکنش‌های مالی را ردیابی نمود. در راهکار ابری حسابداری پارمیس، کاربران امکان صدور فاکتور خرید و فروش و فاکتور برگشت از خرید و برگشت از فروش و همچنین مشاهده صورتحساب مشتریان خود را دارند.

از آنجا که این محصول نوعی صندوق فروشگاهی به‌شمار می‌رود؛ امکان پرداخت فاکتور به صورت کاملا نقدی، خرید با کارت و نیز ترکیبی وجود دارد. علاوه‌بر این، کاربران می‌توانند فاکتورهای خرید خود را در دو قالب فاکتور مشتری و فاکتور برای فروشنده صادر نمایند که این امکان برای رستوران‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد زیرا فاکتور دوم که تنها شامل نوع کالا و تعداد آن است را برای آماده کردن سفارش مشتری به آشپزخانه ارسال می‌کنند.

از نیازهای مهم هر نرم‌افزار صندوق فروشگاهی امکان تعریف صف در نرم‌افزار و ثبت همزمان کالاهای دو یا چند مشتری است که پارمیس ٣۶٠ این امکان ضروری را در نظر گرفته‌است. علاوه‌بر این، در این نرم افزار آنلاین می‌توان برای هر فاکتور فروش، برگشت از فروش نیز صادر کرد. 

ممکن است یک کسب‌و‌کار کوچک برای ارائه کالای خود به مشتریان به چند بازاریاب نیاز داشته‌باشد که با تعریف هر بازاریاب گزارش‌های عملکردی آنها مانند تعداد فروش و ساعت‌های کاری در اختیار مدیریت قرار می‌گیرد.

از آنجا که پارمیس ٣۶٠ بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب می‌شود، امکان صدور و ویرایش فاکتور در محل وجود دارد. علاوه بر این، مدیریت صندوقدارهای مختلف از طریق تعریف ساعت آغاز و پایان فروش، نوع و تعداد کالاهای فروخته شده در شیفت کاری و بسیاری موارد دیگر امکان‌پذیر است.

با توجه به امکاناتی که پارمیس ٣۶٠ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، مدیریت مالی کسب‌و‌کار کوچک، مدیریت کارکنان و نیز کنترل موجودی کالا را برای صاحبان مشاغل ساده‌تر کرده‌است. علاوه‌براین، گزارش‌های کاربردی که این نرم افزار ارائه می‌دهد به اتخاذ تصمیمات بهتر برای رشد کسب‌و‌کار کمک می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.