راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی و لینک دانلود آخرین نسخه همراه بانک ملی

بانک ملی نسخه جدید همراه بانکش را در اختیار مشتریانش قرار داده است. نسخه قبلی همراه بانک ملی امکانات زیادی را از قبیل انتقال از حساب به کارت، دریافت اطلاعات تسهیلات، صورت حساب کارت، اطلاعات سه شارژ آخر، مشاهده مانده حساب، مشاهده گردش حساب، انتقال به حساب دیگران(سیبا)، انتقال وجه بین بانکی(پایا)، پرداخت اقساط تسهیلات، استعلام چک، تعیین مبلغ چک، انتقال وجه بين حساب‌هاي داراي يك شماره مشتري، پرداخت قبض، خريد شارژ سيم كارت، دريافت اطلاعات شارژ سيم كارت، نرخ ارز، مانده کارت شتابی، اعلام مفقودی کارت در اختیار ما قرار می‌دهد.

.

خدمات جدید در همراه بانک جدید

نسخه جدید همراه بانک ملی خدمات زیادی را در اختیار ما قرار داده است که عبارتند از:

  • تعریف 3 تم برای همراه بانک ملی و ایجاد قابلیت انتخاب تم توسط کاربر
  • ایجاد کیبورد مجازی و قابلیت فعال و غیر فعال نمودن کیبورد مجازی توسط کاربر
  • افزودن دگمه‌های ارسال و بازگشت به برنامه و حذف منوی گزینه‌ها از برنامه
  • امکان ثبت و حذف شماره حساب‌ها، کارت‌ها، تسهیلات و شناسه‌های شبای پرکاربرد توسط کاربر و استفاده از شماره‌ها و شناسه‌های تعریف شده در عملیات بانکی همراه بانک ملی
  • افزودن شناسه پرداخت به سرویسهای انتقال وجه به حساب خود، انتقال به حساب دیگران و انتقال از حساب به کارت
  • فعال نمون قابلیت پرداخت اقساط تسهیلات درون بانکی(فعلا براي تسهيلات مرتبط با شماره مشتري مربوطه)
  • ایجاد منوی جدید سرویس‌های چک و افزودن سرویس‌های جدید تعیین تاریخ سررسید چک و انتقال اطلاعات چک به سیم کارت فعلی
  • فعال شدن قابلیت حساب‌های متصل به کارت در سرویس‌های کارت
  • فعال شدن قابلیت اطلاعات شارژهای خریداری شده در یک تاریخ خاص در منوی سایر سرویس‌ها
  • حذف منوی سرویس‌های یک طرفه

.

چگونه همراه بانک ملی را فعال کنیم؟

جهت استفاده از کلیه سرویس‌های سامانه همراه بانک به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به تکمیل فرم فعال‌سازی همراه بانک اقدام کنید. همچنین در نسخه جديد همراه بانك براي دريافت كليه خدمات اين سامانه تکمیل فرم فعال‌سازی در شعب بانک ملی الزامي است.

.

دانلود برنامه همراه بانک ملی

برنامه همراه بانک بروی تمام گوشی‌هایی که قابلیت نصب و اجرای برنامه‌های جاوا را داشته باشند، قابل نصب و اجرا است (بجز موارد استثنایی که برخی از آنها در ادامه لیست شده‌اند). علاوه بر این، نسخه ویژه‌ای از برنامه همراه بانک برای گوشی‌های با سیستم عامل اندروید فراهم شده است که این نسخه، بر روی تمامی گوشی‌هایی که دارای این سیستم عامل می‌باشند قابل نصب و اجرا است. در حال حاضر چهار فایل نصب برای برنامه همراه بانک موجود است:

  • دو فایل با پسوند jar: این فایل‌ها جهت نصب برنامه بر روی تمام گوشی‌هایی که از نصب و اجرای برنامه‌های جاوا پشتیبانی می‌کنند تهیه شده است. این گوشی‌ها شامل گوشی‌های Nokia، Sony Ericsson، Motorola، Samsung، IMate، HTC و غیره می‌باشند. از این دو فایل، یکی برای نصب برنامه بر روی گوشی‌های با صفحه نمایش لمسی و فایل دوم برای نصب برنامه بر روی سایر گوشی‌ها می‌باشد.
  • فایل با پسوند jad: برخی از انواع گوشی‌ها (عموما گوشی‌های Samsung) و برخی از سامسونگ‌های لمسی جهت نصب برنامه، علاوه بر فایل jar، به این فایل نیز نیاز دارند که طبق روش خاص نصب هر گوشی، باید به گوشی انتقال داده شده و در عملیات نصب مورد استفاده قرار گیرد.

.

نصب و اجرای برنامه همراه بانک بر روی گوشی‌های پشتیبانی کننده از جاوا:

برای نصب برنامه همراه بانک، لازم است فایل یا فایل‌های مناسب از لیست بالا از کامپیوتر به گوشی همراه انتقال داده شوند. پس از انتقال فایل یا فایل‌های مناسب، برنامه باید نصب گردد. در صورت استفاده از کابل USB برای انتقال فایل، پس از کپی شدن فایل در گوشی، در اکثر گوشی‌ها با کلیک نمودن بروی فایل انتقال یافته، گوشی وارد حالت نصب برنامه می‌شود و از کاربر اجازه نصب برنامه را می‌خواهد که در این حالت لازم است ضمن تایید نصب، با توجه به پیام‌های نمایش داده شده در مرحله نصب برنامه، عملیات نصب برنامه انجام گیرد.
در صورت انتقال برنامه با روش Bluetooth، در برخی از انواع گوشی‌ها بطور خودکار پس از خاتمه انتقال فایل، گوشی وارد مرحله نصب برنامه می‌گردد. در دسته دیگری از انواع گوشی‌ها، پس از خاتمه عمل انتقال با Bluetooth، فایل منتقل شده در صندوق پیام‌های گوشی قرار می‌گیرد که در این حالت لازم است پس از ورود به صندوق پیام‌های گوشی، پیام حاوی فایل انتقال یافته باز شود. با باز نمودن پیام حاوی فایل، گوشی وارد مرحله نصب برنامه می‌شود.
در هنگام نصب برنامه همراه بانک بر روی گوشی همراه، در اکثر گوشی‌ها پیام‌هایی به کاربر نمایش داده می‌شوند که از کاربر تاییدهایی مبنی بر اجازه برنامه برای ارسال و دریافت SMS و موارد دیگر را اخذ می‌کنند که جهت نصب صحیح برنامه همراه بانک، لازم است به کلیه این پیام‌ها پاسخ مثبت داده شود. پس از تکمیل نصب برنامه همراه بانک، این برنامه به لیست برنامه‌های موجود بر روی گوشی اضافه می‌شود و در اکثر گوشی‌ها با کلیک نمودن بر روی آن در این لیست، برنامه همراه بانک اجرا می‌شود.
در صورتی که نحوه نصب و اجرای برنامه همراه بانک بروی گوشی خاصی با روش‌های فوق متفاوت باشد، توصیه می‌شود جهت نصب و اجرای برنامه، به راهنمای گوشی همراه خود مراجعه نمایید.

.

نصب و اجرای برنامه همراه بانک بروی گوشی‌های با سیستم عامل Windows  Mobile:

  1. قبل از هر چیز، از کلیه اطلاعات گوشی همراه خود یک نسخه پشتیبان بروی کامپیوتر تهیه کنید.
  2. اگر سیستم عامل گوشی شما Windows Mobile 6.1 یا بالاتر است، فایل Intent_MIDlet_Manager_11.1.7.1036.cab و در غیر این صورت فایل Intent_MIDlet_Manager_11.1.7.1034.cab را فقط با استفاده از برنامه Active Synch از کامپیوتر به گوشی همراه انتقال دهید (برای انتقال این فایل از روش‌های دیگر مانند Bluetooth استفاده نکنید و نام این فایل را قبل و بعد از انتقال دادن آن تغییر ندهید)
  3. پس از انتقال فایل فوق، با کلیک کردن بر روی این فایل، آن را نصب نمایید. اگر در هنگام نصب این برنامه از شما سوال شد که آیا این برنامه بر روی Device نصب شود یا بروی Internal Storage، در پاسخ به این سوال گزینه Device را انتخاب نمایید.
  4. با استفاده از Bluetooth یا برنامه Active Synch، فایل برنامه همراه بانک (فایل .jar) را به گوشی همراه انتقال دهید.
  5. با کلیک کردن بر روی فایل برنامه همراه بانک در گوشی همراه، برنامه را نصب کنید.
  6. پس از نصب برنامه همراه بانک، بروی آیکون برنامه همراه بانک کلیک کنید تا اجرا شود.
  7. در اولین مرتبه اجرای برنامه، از شما پرسیده می‌شود که آیا به این برنامه اجازه دریافت SMS می‌دهید یا خیر؟ به این سوال پاسخ مثبت دهید.
  8. به علت اشکال موجود در سیستم عامل Windows، در ابتدای اجرای برنامه، پیام‌های دریافتی از سیستم هم در برنامه همراه بانک و هم در صندوق پیام‌ها گوشی دریافت می‌شوند (توجه شود که چون این پیام‌ها رمز شده‌اند، پیام‌های دریافت شده در صندوق پیام‌ها گوشی قابل خواندن نیستند). این مشکل با دریافت اولین SMS عادی توسط گوشی همراه برطرف خواهد شد.
  9. برای دفعات بعدی اجرای برنامه همراه بانک، ابتدا برنامه Midlet Manager را از داخل لیست برنامه‌های Windows اجرا نموده و سپس در برنامه Midlet Manager، با کلیک کردن بروی آیکون برنامه همراه بانک آنرا اجرا نمایید.

 .

نصب و اجرای برنامه همراه بانک بر روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید:

برای نصب برنامه همراه بانک بر روی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید، از یکی از دو روش زیر استفاده می‌شود:

  1. اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل مخصوص آن و سپس انتقال فایل با پسوند apk به گوشی و سپس نصب برنامه با لمس کردن فایل apk منتقل شده به گوشی.
  2. اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل مخصوص آن و سپس نصب فایل با پسوند apk توسط برنامه‌های کمکی ارائه شده همراه با گوشی. به عنوان نمونه، برای نصب برنامه با این روش بروی گوشی‌های HTC، می‌توان از برنامه HTC Synch استفاده نمود.

پس از نصب برنامه با یکی از دو روش فوق، این برنامه به لیست برنامه‌های موجود بر روی گوشی اضافه می‌شود و با لمس کردن آیکون برنامه همراه بانک، این برنامه اجرا می‌شود.

نکته: در برخی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید (به عنموان نمونه برخی گوشی‌های Samsung Galaxy)، به دلیل وجود نقص در گوشی، SMSهای دریافت شده توسط برنامه همراه بانک، هم در برنامه همراه بانک و هم در صندوق پیام‌های گوشی قرار می‌گیرند و به علت رمز شده بودن SMSها، SMSهای قرار گرفته در صندوق پیام‌های گوشی قابل خواندن نیستند. این نقیصه مربوط به گوشی بوده و در برخی موارد با بروز کردن نسخه سیستم عامل، برطرف می‌گردد.

منبع: بانک ملی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.