راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پاسخ آپ و اسنپ به نامه هواپیمایی کشوری در خصوص مسدودی این پلتفرم‌ها / فروش بلیت با مجوز قانونی ادامه دارد

روز ششم مهرماه سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به پلیس فتای کشور خواهان مسدود کردن اپلیکیشن‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما شد. با کمال تعجب در این نامه درخواست شده تا اپلیکیشن‌هایی همچون اسنپ، آپ، تاپ و روبیکا مسدود شوند. در این نامه علت مسدودی این اپلیکیشن‌ها قید نشده و تنها تأکید شده که این اپلیکیشن‌ها غیرمجاز هستند. نکته اینجاست که در حالی به‌راحتی از سوی هواپیمایی کشوری درخواست مسدودی این پلیکیشن‌ها مطرح‌ شده که این پلتفرم‌ها روزانه پاسخگوی نیاز میلیون‌ها ایرانی هستند.

در واکنش به این نامه اسنپ تریپ و آپ بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «اپلیکشن‌های اسنپ و آپ مستقلاً فروشنده بلیت هواپیما نیستند و تنها به‌عنوان درگاهی برای انتقال مسافر به «اسنپ‌تریپ» عمل می‌کنند و نیازی به اخذ مجوز جداگانه برای فروش بلیت هواپیما ندارند.»

در بخش دیگری از این بیانیه اشاره‌ شده است که شرکت آرا جهان نوين‌گستر اطلس تحت عنوان تجاری «اسنپ‌تریپ» با داشتن مالکیت شرکت خدمات زیارتی و مسافرتی هوایی و جهانگردی «دلیجان پرواز» طی این سال‌ها با مجوز بند الف در حال فعالیت بوده که اپلیکیشن‌های مذکور نیز از طریق همین مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کنند.

همچنین در این بیانیه تأکید شده است: «این شرکت در کنار مجوز رسمی و مالکیت صد درصدی یک آژانس هواپیمایی؛ درخواست خود را برای دریافت مجوز مستقل شرکت «آرا جهان نوين‌گستر» در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کرده و روند قانونی آن در جریان است، در حال حاضر موافقت اصولی با دریافت این مجوز صادر شده و در مرحله تکمیل مدارک قرار دارد. لازم به ذکر است این موافقت اصولی تا مدت‌زمان مشخص تعیین‌شده از سمت سازمان هواپیمایی کشوری معتبر است.»

شرکت آسان‌پرداخت نیز در توضیحی جداگانه در وب‌سایت خود تأکید کرد: «در حال حاضر شرکت آسان‌پرداخت پرشین با اخذ تأییدیه از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مالک شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هلیدا سیر است که این آژانس دارای مجوزهای بند الف، ب و فروش آنلاین است.»

در بخش دیگری از این توضیح آمده است: «بر اساس دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی و دستورالعمل نظارت بر فعالیت و کسب‌وکارهای اینترنتی مصوب 1392/05/22 کمیته نظارت بر کسب‌وکارهای اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی موفق به اخذ مجوز بند الف شده است که اپلیکیشن آپ نیز بر اساس همین مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما کرده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.