راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ضربه وزارت اطلاعات به شبکه کلاهبرداری کينگ‌مانی / اعضای باند دستگیر شدند

روز چهارشنبه هفتم مهرماه، وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای خبر از دستگیری اعضای یک شبکه کلاهبرداری در حوزه رمزارز داد. طبق این بیانیه سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند اعضای یک شبکه مربوط به فروش کینگ‌مانی را دستگیر کنند.

وزارت اطلاعات در بیانه‌ خود با اشاره به اینکه شبکه کینگ‌مانی یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور بود، تأکید کرد: «این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز جعلی کینگ‌مانی، مبالغ هنگفتی را از زیرمجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمزارز ادعایی، اقدام به خریدوفروش آن کرده است. با تلاش سربازان گمنام، اعضای این باند با حکم مرجع قضایی دستگیر و به‌دلیل تعداد زیاد مال‌باختگان، پرونده آنان در مسیر اداری انجام مراحل قضایی قرار گرفت.»

وزارت اطلاعات در این بیانیه ضمن هشدار به سوداگران و کلاهبرداران حوزه‌ رمزارزها، خطاب به مردم توصیه کرد که به‌دلیل وجود مخاطرات سرمایه‌گذاری در این قبیل بازارها، توجه و دقت کافی را به کار بگیرند.

برخی گفته‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با استفاده از ارزی به نام کینگ‌مانی اقدام به پرداخت پورسانت به اعضای خود کرده‌اند و با تشویق سرشاخه‌ها با خرید این ارز، پول بسیار زیادی را به دست آوردند. برخی نیز مدعی هستند که حدود یک سال است که صرافی یوتی‌بایت که بستر خریدوفروش این ارز بود، بسته و پول‌های مردم بلوکه‌ شده است.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اعلام کرده که به نظر می‌رسد یک شرکت شناخته‌شده که در حوزه بازاریابی شبکه فعالیت دارد، پشتوانه این رمزارز بوده و اساساً اقبال عموم مردم به کینگ‌مانی به‌دلیل حمایت این شرکت بوده است. بر اساس پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که این رمزارز به‌طور کلی جعلی است و هیچ پشتوانه‌ای ندارد و تمامی نوسانات قیمتی آن نیز ساختگی و برای خریدوفروش بیشتر بوده است. ابوترابی همچنین بیان کرده است که برخی خانه‌های خود را در این مدت فروخته و روی این رمزارز سرمایه‌گذاری کردند.

منبع وزارت ارتباطات
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.