راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شش عامل تاثیرگذار بر روی خدمات پرداخت در سال 2014

خدمات پرداخت در طول سال گذشته تغییر و تحولات بسیاری داشته است، اما سال ۲۰۱۴ چه تغییرات و تحولاتی این صنعت می‌تواند داشته باشد؟ در ادامه شش عامل تاثیر گذار که ممکن است تا به حال به آنها توجه نکرده باشید را عنوان می‌کنیم.

.

ابر

احتمالا اخیرا این اصطلاح را زیاد شنیده باشید، اما «ابر» دقیقا چیست و چطور بر روی مدل‌های خدمات پرداخت تاثیر خواهد گذاشت؟ در حقیقت ابر یک مدل دیجیتالی است که به کاربران امکان دسترسی به اکانت و سایر موارد مورد نیازشان را در هر مکان و زمان می‌دهد. به عبارت دیگر به این معناست که نرم افزار شما وابسته به سخت افزار خاصی نباشد و در همه حال وبر روی هر پلتفرمی امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. باید توجه داشته باشید که اگر به زودی اقدام به این کار نکنید، از قافله عقب می مانید!

.

فروشندگان

فرآیند فروش کالا تغییرات بسیاری داشته است. بسیاری از فروشگاه‌ها به فضای دیجیتال روی آورده و به مشتریان خود امکان خرید یا انتخاب کالای آنلاین را هم می‌دهند. همه این روش‌ها برای تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند پرداخت برای مشتریان است. اما چطور می‌توانید از این نکته استفاده کنید؟ در گام اول باید خود را با بازاری که خدمات پرداخت آنلاین را پشتیبانی می‌کنند سازگار کنید، در گام بعدی نیز باید اطمینان پیدا کنید که کارت، دستگاه پرداخت و یا کیف پول تلفن همراه شما در بیشتر فروشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

.

تشخیص چهره

آیا این یک عامل تاثیرگذار محسوب می‌شود؟ در جواب باید بگوییم بله. دلیل آنکه این تکنولوژی را به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار نام بردیم آنست که با ورود آن به دنیای خدمات پرداخت، تحول عظیمی در این صنعت رخ خواهد داد. البته درست است که در حال حاضر استقبال و استفاده از این تکنولوژی بسیار کم است، اما باید همزمان با سایر کمپانی‌هایی که شانس خود را در این زمینه امتحان می‌کنند، شما هم به استفاده و کاربردهای این تکنولوژی توجه داشته باشید. چرا که در غیر این صورت کسب و کار خود را به کمپانی‌هایی مانند Uniqul خواهید باخت.

.

پرداخت به عنوان یک سرویس نامحسوس

درست است که شفافیت تمامی مراحل پرداخت برای تامین و حفظ امنیت مهم و حیاتی است، اما در حقیقت کاربران نیاز دارند بدون فکر کردن قادر به انجام عملیات پرداخت باشند، آنها غالبا تمایلی ندارند که در جریان تمامی مراحل و حلقه‌هایی که در طی فرآیند پرداخت باید انجام شود قرار گیرند. به همین دلیل است که تکنولوژی‌هایی مانند NFC و کیف پول‌های الکترونیکی و حتی تکنولوژی تشخیص چهره با اقبال عمومی روبرو می‌شوند.

یکی از مواردی که پرداخت نامحسوس به خوبی در آن اجرا می‌شود، پرداخت آنلاین است. برای مثال هنگامی که به اکانت گوگل خود وارد می‌شوید و از طریق گوگل کروم اقدام به خریداری یکی از برنامه‌های Google Play Store می‌کنید می‌توانید معنی کامل پرداخت نامحسوس را حس کنید، چرا که اطلاعات پرداخت شما در کیف پول گوگل شما ذخیره شده و تنها با کلیک بر روی برنامه مورد نظر می‌توانید ان را خریداری کنید و در هیچ مرحله ای نیازی به انجام کارهای اضافی و کسل کننده نخواهید داشت. استفاده از این عامل نه تنها مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه باعث می‌شود مشتریان شما پول بیشتری را برای خرید کالا یا خدمات شما خرج کنند.

.

کیف پول تلفن همراه

احتمالا این مورد را تا به حال هزاران بار شنیده اید، اما حقیقت آنست که کیف پول موبایل عضو مسلم آینده خدمات پرداخت خواهد بود. تنها به سرعت رشد و استفاده از آن در سال اخیر توجه کنید و پیشرفت و توسعه‌ای که در سال‌های آتی می‌تواند داشته باشد را در نظر بگیرید.

.

بیت کوینbitcoin-wallet-way2pay-92-06-19

چطور می‌توانیم از بیت کوین در این لیست نامی نبریم؟ ممکن است اخیرا مشکلات قانونی که برای این تکنولوژی عنوان شده است کمی از محبوبیت آن کم کرده باشد، اما با توجه به اصل این تکنولوژی، بدون شک حذف همیشگی و نادیده گرفتن آن غیر ممکن خواهد بود. مهم نیست که سازمان‌ها چقدر در حذف بیت کوین تلاش می‌کنند، بیت کوین مانند معدن طلایی است که آینده خدمات از آن اوست. بسیاری از فروشندگان مستقل استفاده از آن را پذیرفته و مطمئنا در آینده تعداد آنها بیشتر هم خواهد شد. بیت کوین نمونه یک وجه دیجیتالی بسیار خوب است که در سراسر دنیا قابل استفاده است.

 منبع: فن تک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.