راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود ازکی‌وام به فضای لندتک

ازکی‌وام به‌عنوان شاخه‌ مالی گروه سرمایه‌گذاری مکث شروع به فعالیت کرده است. این استارتاپ به‌عنوان فعال حوزه‌ فین‌تک، تلاش می‌کند ارتباط موثری بین شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و مردم ایجاد شود. برآیند این همکاری دسترسی ساده‌تر به منابع مالی برای هر سه راس این پلتفرم سه‌وجهی خواهد بود. اولین خدمت ازکی‌وام ارائه‌ خدمات اعتباری با هدف تسهیل فرایند ارائه اعتبار و بالا بردن قدرت خرید جامعه است.


خرید آنی، پرداخت آتی و BNPL


به گزارش روابط عمومی ازکی‌وام، همین حالا بخرید ولی بعدا پرداخت کنید؛ این اساس شکل‌گیری کسب‌وکارهای موفقی در سطح جهان است. BNPL نوعی تامین مالی کوتاه‌مدت است که به مردم اجازه می‌دهد خرید خود را انجام دهند و هزینه‌ آن را به صورت اقساطی بپردازند. این خدمت می‌تواند به گزینه‌ای مناسب برای پرداخت تبدیل شود چون مزایای متنوعی برای خریداران و فروشندگان کالا و خدمات به همراه دارد. به‌خصوص در شرایط تورمی که از یک طرف امکان تامین نیاز را برای مردم فراهم می‌کند و از طرف دیگر گردش مالی پذیرندگان بدون دردسر بالا می‌رود.


چشم‌انداز و هدف ازکی‌وام


ازکی‌وام قصد دارد تا نیازهای جامعه (مردم و کسب‌وکار) را در حوزه‌ خدمات اعتباری، مالی و بانکی با خلق راهکارهای نوین و مبتنی بر تکنولوژی تامین کند که کاربران تجربه‌ سریع‌تر و ساده‌تری داشته باشند. این هدف تنها زمانی محقق می‌شود که این امکانات به‌سادگی دردسترس همه‌ی افراد جامعه قرار بگیرد. این استارتاپ ارزش‌های مشخصی دارد که لازم است در طول مسیر بر آن‌ها متعهد بماند. چون بدون چالاکی و چابکی، شفافیت و صداقت، نوآوری، سادگی و در دسترس بودن، ارائه‌ خدمات بانکی و اعتباری معنایی ندارد.


خدمات ازکی‌وام


همان‌طور که پیش‌‌تر اشاره شد اولین خدمت این استارتاپ براساس BNPL بنا شده است. این شرکت فرایند دریافت اعتبار را تسهیل می‌کند تا هر کس بتواند به‌سادگی اعتبار بگیرد و به شبکه‌ گسترده‌ای از فروشندگان متصل شود. به این شکل فرد هر کالا یا خدماتی را که می‌خواهد خیلی فوری قسطی می‌خرد و هزینه را در اقساط طولانی‌مدت پرداخت می‌کند.

ازکی‌وام مثل تمام شرکت‌های بزرگ لندتک در دنیا برای احراز هویت و اعتبارسنجی از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد چون قرار است مشتری درگیر پروسه‌های پیچیده نباشد.

برای دریافت اعتبار در ازکی‌وام فقط یک چک برای ضمانت کافی است. این اعتبار به‌سرعت به حساب مشتری اضافه می‌شود و امکان خرید را از ده‌ها فروشگاه معتبر فراهم می‌کند. تمام این فرایند، آنلاین و بدون نیاز به حتی یک بار مراجعه حضوری مشتری خواهد بود.


ایده‌ شکل‌گیری


محمدمهدی مومنی و محمود میرزایی بنیان‌گذاران این استارتاپ هستند. یک علاقه‌ مشترک آن‌ها را برای تاسیس ازکی‌وام به هم وصل کرد؛ لندتک، فین‌تک و به‌طورکلی حوزه‌ مالی. هر دو قصد رفتن از ایران را داشتند ولی همه‌گیر شدن ویروس کرونا بازی را عوض کرد. با شروع قرنطینه زمان بیشتری برای مطالعه و بررسی بیشتر این فضا پیدا کردند و رفته‌رفته یک ایده‌ خام برای ایجاد این کسب‌وکار شکل گرفت.

علاوه بر این موارد هر دو از مدیران ازکی و بیمیتو بودند؛ به‌واسطه‌ تجربه‌ی تسهیل خدمات در حوزه‌‌ بیمه، برای ایجاد ازکی‌وام و ارائه‌ خدمت در فضای مالی و اعتباری مطمئن‌تر شدند. درنهایت به‌پشتوانه‌ برند ازکی، در اواسط پاییز ۹۹ ازکی‌وام به‌صورت جدی شروع به فعالیت کرد.


همکاران ازکی‌وام


وقتی صحبت از حوزه‌ مالی می‌شود بحث اعتماد نقش خیلی پررنگ‌تری ایفا می‌کند. به همین دلیل تلاش ازکی‌وام بر این است که همواره با معتبرترین برندها همکاری کند. درحال‌حاضر یک سمت این پلتفرم سه‌وجهی، تامین‌کنندگان سرمایه هستند.

از طرف دیگر ازکی‌وام فهرست کامل و متنوعی از فروشگاه‌های مورداعتماد را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. فروشگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند تا خریداران بتوانند امکان تهیه‌ سبد کاملی از محصولات را داشته باشند برای نمونه می‌توان به فروشگاه‌های معتبری مثل ایسام، خانومی، آداک و… اشاره کرد.


مسیر پیش رو در فضای فین‌تک


با توجه به نیاز جامعه، فین‌تک و لندتک می‌توانند مسیر روشنی را در آینده‌ ایران پیش رو داشته باشند. ازکی‌وام هم درراستای نیاز مردم به این صنعت، فعالیت‌های خود را به یک خدمت محدود نخواهد کرد. این استارتاپ قصد دارد همگام با تغییر خواسته‌های جامعه در فضای مالی قدم بردارد تا همواره بتواند در جای درست، خدمت درست را ارائه دهد. ازکی‌وام قصد دارد به کاربرمحورترین تامین‌کننده‌ خدمات اعتباری، مالی و بانکی تبدیل شود و ارائه‌ اعتبار، تنها شروع راه این کسب‌وکار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.