راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تحلیل سهام بورس با سرویس ارزیابی سهام فانوس

بسیاری از سرمایه‌گذاران تاز‌ه‌کار بعد از ورود به بازار بورس، این سؤال را از خود می‌پرسند که در بین تمامی سهم‌های موجود، کدام را انتخاب کنند؟ اما این کار ساده نیست، مخصوصا اگر مبتدی و با دانش و تجربه کم باشند. افراد مختلفی به بازار بورس علاقه دارند، ولی وقت کافی برای یادگیری آن را ندارند. از این رو در این مطلب درباره اینکه سرویس ارزیابی سهام فانوس چگونه به افراد کمک می‌کند تا تحلیل سهام بورسی را به حرفه‌ای‌ترین شکل انجام دهند، پرداخته شده است.


سیستم ارزیابی سهام فانوس چیست؟


در سیستم ارزیابی سهام فانوس، این امکان وجود دارد که هر سهم بازار را ازنظر بنیادی، نقد شوندگی، تکنیکال، سهامداری، قیمت‌گذاری و ریسک، ارزیابی شود. در این بخش می‌توان سهم موردنظر را بر اساس امتیاز کلی آن بررسی کرد. این امتیاز عددی از 0 تا 10 است و هر سهم بر اساس این اعداد در 4 گروه عالی، خوب، متوسط و بد، جای می‌گیرد. البته، وضعیت همه سهام‌ها هم مشخص نیست. زیرا برخی از آن‌ها را به دلیل کمبود اطلاعات کافی و توقف سهم، نمی‌توان بررسی کرد. نهایتا برآیند همه این عددها را محاسبه می‌کنند تا عدد کلی مربوط به هر سهم مشخص شود.

تیم فانوس از طریق فراهم کردن این سرویس، پیچیدگی‌های بازار بورس را به مبحثی واضح و قابل‌فهم تبدیل کرده است. افراد حتی اگر تازه‌کار و کم‌تجربه هم باشند، می‌توانند بر اساس ارزیابی‌های فانوس دست به خریدوفروش سهام بزنند. به‌علاوه، از طریق این ارزیابی‌ها ریسک سرمایه‌گذاری هم به حداقل می‌رسد.


نحوه تحلیل و بررسی هر سهم در اپلیکیشن فانوس


1. تحلیل ازنظر قیمت‌گذاری

در اینجا باید با توجه به عملکرد درونی شرکت، مطلوبیت قیمت آن در بازار را بررسی کرد. بنابراین عملکرد شرکت و وضعیت آن را باقیمت هر سهم مقایسه می‌کنند. 

2. تحلیل ازنظر بنیادی

برای تحلیل عملکرد حقیقی یک شرکت و جهت پی بردن به نقاط قوت و ضعف آن، باید صورت‌های مالی و اطلاعات اقتصادی خارجی و داخلی آن را موردبررسی قرار داد.

3. تحلیل ازنظر تکنیکال

بعد تکنیکال به شما کمک می‌کند تا ارزش قیمت سهم و توجه بازار به آن را ارزیابی کنید. جهت این کار، اطلاعات معاملات قبلی را به‌عنوان معیاری برای خرید، فروش و نگهداری هر سهم در نظر می‌گیرند.

4. تحلیل ازنظر ریسک

همان‌طور که از نام این تکنیک مشخص است، باید سهم را بر اساس میزان ریسکی که به سهامدار تحمیل می‌کند، ارزیابی کنیم. ریسک را می‌توان در دودسته مختلف بررسی کرد:

  • ریسک‌های بازده: اندازه‌گیری میزان تحمیل نوسان‌های منفی و مثبت در بازده به سرمایه‌گذار
  • ریسک‌های نقد شوندگی: اندازه‌گیری سطح دسترسی یک سهم جهت خریدوفروش در بازار

5. تحلیل ازنظر بازده

جهت تحلیل سهم ازنظر بازده، سهامدار باید متوسط بازده گذشته سهم را بررسی کند، به استخراج سهم مورد انتظار بپردازد و امتیازدهی کند.

6. تحلیل ازنظر فروش

در اینجا برنامه میزان فروش شرکت را با میزان فروش سال قبل و 6 ماه اخیر، مقایسه کرده و به آن امتیاز می‌دهد.  

7. تحلیل ازنظر اقتصادی

منظور از بررسی اقتصادی، بررسی نحوه تقسیم ارزش افزوده‌ی شرکت بین فعالین آن شرکت است.

8. تحلیل ازنظر رفتار معامله‌گران

چنانچه شما بخواهید به مدیریت حساب و کتاب خود در بورس بپردازید، درعین‌حال باید به حجم خریدوفروش باقی سهامداران دقت کنید و به آن امتیاز بدهید.

9. تحلیل ازنظر احساس بازار

یکی دیگر از تکنیک‌های ارزیابی سهام، بررسی شبکه‌های اجتماعی است. در اینجا اپلیکیشن فانوس به تحلیل معامله‌گران دقت می‌کند و واکنش بازار نسبت به هر سهم منفی، مثبت یا خثنی را موردبررسی قرار می‌دهد.

مزایای سرویس ارزیابی سهام فانوس:

  • امکان بررسی هر سهم موجود در بازار
  • تحلیل توسط مجرب‌ترین تحلیل‌گران
  • دارای دقت بسیار بالا
  • دارای هوشمندترین و بهترین نرم‌افزار تحلیل بازار
  • وجود چندین تکنیک تجزیه‌وتحلیل
  • با بیش از 12 سال سابقه

نتیجه‌گیری


فانوس یکی از محصولات شرکت “تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، یک اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی است. این اپلیکیشن به افراد اجازه می‌دهد سهام موردنظرشان را به شکل 360 درجه بررسی کنند. درنتیجه یک سرمایه‌گذاری مطمئن خواهند داشت و سوددهی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا افراد ریسک نکنند و سهم پرسودی را خریداری کنند

افراد می‌توانند یکی از بسته‌های سه ماه یا یک‌ساله را خریداری کنند. پس از فعال شدن آن، امکان تجزیه‌وتحلیل سهم برای‌ شخص فعال می‌شود. نهایتا خریدار باید بر اساس تحلیل‌ها دست به انتخاب بزند. علاقه‌مندان برای فعال کردن بسته‌ها کافی است به سایت fanoospfm.com مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.