راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عرضه سهام شرکت توسن در فرابورس از 24 شهریور / فروش 10 درصد سهام به اشخاص حقیقی و حقوقی

روز چهارشنبه 24 شهریور 1400، سهام شرکت سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) در بازار اول فرابورس ایران با نماد «توسن» به صورت ترکیبی عرضه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسن، در مرحله نخست پنج درصد از سهام شرکت توسن در دامنه قیمت 6244 ریال الی 7630 ریال به صندوق‌ها اختصاص می‌یابد. حداکثر سهام قابل خرید در مرحله اول 20 میلیون سهم است.

سپس با قیمت کشف‌شده در مرحله اول پنج درصد دیگر به سهام‌داران حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد. حداکثر سهام قابل خرید در مرحله دوم 204 سهم خواهد بود.

شرکت سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) در دو نشست خبری در روزهای 20 و 21 شهریورماه به تبیین فرصت‌ها و تهدیدها، میزان دارایی‌ها و پیش‌بینی میزان درآمد این شرکت در سال‌های آینده پرداخت.

ولی‌الله فاطمی اردکانی، هم‌بنیان‌گذار شرکت توسن در اولین نشست خبری این شرکت، درآمد سالیانه توسن را دو تا سه هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد. به گفته او، سال ۱۳۹۹ درآمد توسن ۳۲۰ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود این درآمد در سال ۱۴۰۰ به ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد. این افق مثبت درآمدی در توسن در سال ۱۴۰۴ به ۱۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

بنابر گفته‌های هم‌بنیان‌گذار توسن، این شرکت نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان دارایی‌های مشهود و نامشهود دارد.

همچنین در دومین نشست خبری این شرکت، احمد پویان‌فر، ارزش‌گذار شرکت آریان، ارزش برآوردی توسن را با کسر بازارپذیری ۳۰۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد. به گفته او، ارزش برآوردی توسن بدون کسر بازارپذیری ۳۶۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.