راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در نشست گفتمان دهه هفتاد و هشتاد ایران کیش مطرح شد / رشد و پیشرفت شغلی در ایران درست تعریف‌نشده است

نخستین نشست گفتمان دهه هفتاد و هشتاد ایران کیش به مناسبت روز جوان و با حضور جوان‌ترین اعضای واحدهای مختلف شرکت دراین رده سنی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایران کیش، تورج آروان مدیر روابط عمومی ایران کیش دراین نشست بابیان اینکه، شرکت همواره تلاش داشته ورود و جذب جوانان در سازمان را تسهیل کند گفت: «به‌جز برخی از مشاغل کلیدی، جوانانی که بعد از پایان تحصیلاتشان ، تجربه کاری نداشتند با آموزش‌های لازم در درون سازمان، جذب ایران کیش شدند تا از توانایی و پتانسیل آن‌ها در آینده استفاده شود. همه شما دهه هفتاد و هشتادی‌هایی که در ایران کیش شاغل هستید انسان‌های توانمندی بودید که برای پرورش هرچه بیشتر آن در سازمان نیز همت گماشته می‌شود.»

به گفته او، ایران کیش، جذب و فرصت دادن به جوانان را بخشی از مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. بسیاری از کسانی که امروز پست‌های کلیدی سازمان رادارند از سنین پایین در شرکت، رشد یافته، مسئولیت‌های بیشتر را پذیرفته تا به امروز رسیدند.

آروان با اشاره به اینکه جوانی در کنار نشاط و امید می‌تواند گهگداری توأم با بلندپروازی‌های نه‌چندان منطقی هم باشد افزود: «افراد در این سن، در کنار انگیزه جوانی و میل به یادگیری و پیشرفت، باید دید واقع‌بینانه نسبت به آینده خود داشته باشند. به عبارتی جوانی که در سازمان استخدام می‌شود نسبت به دو تا پنج سال آینده خود نه باید دید منفعلانه و نه دید دست‌نیافتنی داشته باشد. مراحل ترقی گام‌به‌گام پیش می‌رود و یک‌باره اتفاق نمی‌افتد. البته پیشرفت در زمینه کاری به مسائل متعددی هم برمی‌گردد قطعاً بخشی از آن به‌غیراز خود شخص هم‌بستگی دارد و به مدیران و همکاران سازمانی او نیز مرتبط است.»

مدیر روابط عمومی ایران کیش افزود: «برای حضور در صنعت پرداخت در کنار کتاب و دانشگاه، تجربه و آموزش سازمانی لازم است از همین رو ایران کیش همواره موضوع آموزش به پرسنل خود را ازجمله جوانانی که جذب می‌کند در دستور کار دارد.»

آروان خاطرنشان کرد: «امروز بیشتر بخش‌های ایران کیش از نیروهای جوان استفاده می‌کنند. از سویی نیز شرکت همواره سعی داشته تا از آنان پشتیبانی کند نه‌تنها مانع ادامه تحصیل آنان نشده بلکه به طرق مختلف از آن‌ها نیز حمایت کرده و یا در روزهایی مثل روز دانشجو تقدیر به عمل‌آورده و حتی به شاگرداول‌ها پاداش داده است . این در حالی است که خیلی از شرکت‌ها دانشجو جذب نمی‌کنند و یا مانع تحصیل جوانان می‌شوند اما به‌دوراز شعار، ایران کیش به دانشجویان شاغل خود بهاداده و پیشرفت آن‌ها را پیشرفت خود می‌داند.»


نگاه ویژه‌ سازمان به پرسنل جوان 


صمد شاهسونی رئیس اداره آموزش و توسعه‌ایران کیش نیز در این نشست گفت: «آنچه باعث می‌شود تا ما از جذب و استخدام قشر جوان استقبال کرده و همواره، سازمان خود را موظف به حمایت از آن‌ها بدانیم علم به انگیزه و شور و خلاقیت آنان است. میل به پیشرفت آن‌ها قطعاً باعث پیشرفت سازمان نیز می‌شود.»

شاهسونی گفت: «امروزه جوان‌ها نگاه متفاوتی به اشتغال و پیشرفت دارند، برای همین هم از آن‌ها توقع نمی‌رود تا از خواست‌های سنتی پیشین سازمانی تبعیت کنند. ما میدانیم که علائق و انگیزه‌ها و توقعات شما با یک نسل قبل از شما متفاوت است. برای همین تلاش کرده‌ایم به این موضوع در مجموعه ایران کیش احترام بگذاریم.»

شاهسونی گفت: «شما انگیزه‌های بیشتر با اهدافی بلندتر دارید و ایران کیش نیز محیط بسیار مناسبی برای رشد و رسیدن شما به اهدافتان می باشد. به‌عبارتی‌دیگر، ایران کیش فرصت بروز خلاقیت را در اختیار کارکنان جوان خودش قرار می‌دهد.»

او افزود: «برای انجام کار درست باید شایستگی کسب کنیم. شایستگی دارای دو بال دانش و مهارت انجام کار می باشد، یعنی فرد هم به‌صورت عملی توانایی انجام کار را داشته باشد و هم به‌صورت تئوریک از فرآیند کار خودآگاه باشد. هر شخصی که این دو بال را درست پیش ببرد و در کار منفعل نباشد حتی اگر ازلحاظ پست و جایگاه سازمانی ارتقا پیدا نکند قطعاً امکان پیشرفت را خواهد داشت.»

رئیس اداره آموزش ایران کیش گفت: «متأسفانه رشد و پیشرفت شغلی در ایران درست تعریف‌نشده است و همه آن را به معنای ارتقای پست سازمانی می‌دانند نه ارتقای دانش و کارایی. اینکه شخص، به لحاظ شغلی کارمند باشد، اما تبدیل به کارمندی شود که مرجع و مبدأ حل مشکلات یا بهبود امور در حوزه‌ شغلی خود لقب بگیرد طبیعتاً مورداحترام واقع خواهد شد. الزاماً پیشرفت به معنای تغییر جایگاه شغلی در چارت سازمانی نیست. درواقع ما باید نسبت به دیروز خودمان، فرد بهتری بوده و بهبود را در عملکرد خود احساس کنیم. اگر هرروز دانش خود را بهبود ببخشیم آن‌وقت این خود سازمان است که دائم به ما رجوع می‌کند به عبارتی سازمان به ما وابسته می‌شود و نه ما به سازمان .»

او بابیان اینکه توجه ایران کیش به تحصیل آکادمیک و آموزش کارکنانش قابل‌تقدیر است گفت: «مدیریت عامل تأکید زیادی روی توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت دارند و مکرراً از ما می‌خواهند تا برای جوانان و کارکنان شرکت برنامه‌های توسعه‌ای تدوین و اجرا کنیم.

در ادامه این نشست افراد شرکت‌کننده ضمن معرفی خود به بیان خواسته‌هایشان از ایران کیش پرداختند و پیشنهادهایی را برای تحقق اهداف سازمانی مطرح ساختند. لزوم انتقال تجربه، نقش جوانان در تصمیم سازی‌ها و جهت دادن به اهداف، انگیزه بالای جوانان و تأثیر آن در پیشرفت سازمان ازجمله سایر موارد مطرح‌شده در این نشست بود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.