راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیجی‌کالا جت؛ تجربه خرید سریع‌ و رایگان / خلق ارزش در عرصه تجارت الکترونیکی ایران

«دیجی‌کالا جت» پلتفرمی در کنار دیجی‌کالاست که نیاز مشتریان خود در زمینه تحویل سفارش‌های سوپرمارکتی را با ارسال رایگان و در بازه زمانی 30 دقیقه‌ای پاسخ می‌دهد. این سرویس مخصوص تأمین خریدهای لحظه‌ای و ارسال سریع محصولات سوپرمارکتی است.


تجربه یک خرید 30 دقیقه‌ای


ویژگی سرعت مهم‌ترین ویژگی سرویس دیجی‌کالا جت است که تجربه متفاوتی به کاربر می‌دهد. همین ویژگی که در نام این سرویس نیز مشهود است، وجه تمایز دیجی‌کالا با دیجی‌کالا جت است. با توجه به توسعه روزافزون سرویس دیجی‌کالا جت به‌عنوان یک محصول، حالا سطح خدمت‌رسانی سرویس دیجی‌کالا جت به کمتر از 30 دقیقه در تحویل سفارش‌ها رسیده است. این قابلیت، فرصت بسیار خوبی برای آن دسته از کاربرانی است که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن به مایحتاج خود دسترسی یابند. بدیهی است سرویس دیجی‌اکسپرس که خود به‌عنوان پلتفرم فناوری‌محور لجستیکی گروه دیجی‌کالا فعالیت می‌کند، می‌تواند در بالا بردن این سرعت نقش مؤثری داشته باشد. در همین زمان کوتاهی که سرویس دیجی‌کالا جت آغاز به کار کرده، 40 درصد از سفارش‌ها کمتر از 15 دقیقه و نیمی از سفارش‌ها بین 15 تا 30 دقیقه به دست مشتری رسیده است. به ‌عبارت ‌دیگر 90 درصد از سفارش‌ها زیر 30 دقیقه تحویل داده می‌شوند.


هزینه تحویل سفارش را مهمان دیجی‌کالا جت باشید


سفارش‌های دیجی‌کالا جت بدون هیچ هزینه‌ای در هر مقصدی به‌صورت رایگان تحویل داده می‌شوند. رایگان‌بودن تحویل سفارش مزیت بسیار بزرگی است که بودجه کاربر را صرفاً متوجه پرداخت هزینه مایحتاج مورد نظرش می‌کند. این ویژگی در آخرین به‌روزرسانی‌های پلتفرم دیجی‌کالا جت بدون تغییر بوده و در حال حاضر نیز ارسال سفارش‌ها همچنان رایگان است.


جت مارت‌ها؛ سوپرمارکت‌های اختصاصی دیجی‌کالا جت


یکی از ویژگی‌های مهم و مفید دیجی‌کالا جت، راه‌اندازی دارک‌استورهایی به نام جت مارت است. منظور از دارک‌استور (Dark Store) در دنیای تجارت الکترونیکی مراکز توزیعی هستند که به‌طور اختصاصی برای خریدهای آنلاین به کار می‌روند. سوپرمارکت‌های دارک، انبارهای بزرگی هستند که برای خریداران و عموم مردم باز نیست و متشکل از قفسه‌ها و ردیف‌هایی از اجناس است که معمولاً ساختمان آنها در نقاط قابل ‌دسترس شهر ساخته می‌شود. پس از ثبت سفارش اینترنتی کاربران، پردازش سفارش‌ها آغاز می‌شود و مرحله آماده‌سازی سفارش‌ها و تجمیع و ارسال آنها به مشتری ادامه می‌یابد.

اهمیت استفاده از دارک‌استورها در خرید اینترنتی، تمرکز بر ارسال سریع سفارش‌ها برای خریدهای‌ بر مبنای تقاضا (on-demand) و فوری است. در این شرایط زنجیره تأمین با سرعت بیشتری کار می‌کند و نیازهای مشتری مستقیم‌تر و سریع‌تر رفع می‌شود.

دارک‌استورها با اینکه می‌توانند به‌عنوان انبار کالاهایی مانند لباس و… نیز  عمل کنند، اما  اغلب برای محصولات سوپرمارکتی و تره‌بار استفاده می‌شوند. یکی از روش‌های تأمین محصولات سوپرمارکتی در سرویس دیجی‌کالا جت نیز از طریق دارک‌استورها انجام می‌شود. دیجی‌کالا جت علاوه بر همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح و معتبر، انبارهای اختصاصی در مناطق مختلف شهر در قالب دارک‌استور و به نام جت مارت دارد که امکان بیشترین تنوع کالایی را از بهترین برندها، با مناسب‌ترین قیمت‌ها و تخفیف‌ها و در سریع‌ترین زمان ارسال را فراهم می‌کند. اکنون دیجی‌کالا جت ۱۲ جت مارت دارد که در شهرهای تهران، کرج و مشهد فعال هستند. به‌زودی تعداد جت مارت‌های فعال در سایر شهرها بیشتر نیز می‌شود.


دیجی‌کالا جت؛ خدمت‌رسانی گسترده به وسعت ایران


مدل کسب‌وکاری پلتفرم دیجی‌کالا جت غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر است و این رویکرد، ورود این سرویس به شهرستان‌ها را سرعت می‌بخشد.

سرویس دیجی‌کالا جت خدمت‌رسانی خود را از شهرهای تهران و کرج آغاز کرد و به‌تازگی در شهر مشهد به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع کرده است. دیگر شهرهای ایران مانند شیراز، اهواز، تبریز و قم نیز در آینده می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان سفارش‌های سوپرمارکتی خود را دریافت کنند.


دیجی‌کالا جت مکمل سوپرمارکت دیجی‌کالاست


دیجی‌کالا عرضه محصولات سوپرمارکتی خود را از سال ۹۷ آغاز کرد. این بخش جدید از کسب‌وکار که در ابتدا بانام دیجی‌کالا فِرش نیز شناخته می‌شد، اکنون به‌عنوان دسته‌ای جدا در پلتفرم دیجی‌کالا با عنوان سوپرمارکت دیجی‌کالا قابل‌ استفاده است. با آغاز به کار سرویس دیجی‌کالا جت شاید این سؤال برای شما نیز پیش‌ آمده باشد که تفاوت خدمات سوپرمارکت دیجی‌کالا با سرویس دیجی‌کالا جت در چیست؟ در جواب باید گفت که سوپرمارکت دیجی‌کالا بر اساس مدل کلاسیک تجارت الکترونیکی عمل می‌کند و دیجی‌کالا جت مدل نوینی از ای‌کامرس، تحت عنوان Q-Commerce یا quick commerce را ارائه می‌کند. با توجه به سبد پیشنهادی متفاوتی که در دیجی‌کالا جت در مقایسه با سوپرمارکت دیجی‌کالا عرضه می‌شود، می‌توان گفت مدل کسب‌وکاری دیجی‌کالا جت مدل مکملی در کنار سوپرمارکت دیجی‌کالاست. این پلتفرم نه‌تنها تجربه جدیدی برای گروه دیجی‌کالا محسوب می‌شود، بلکه تجربه جدیدی برای مشتریان کنونی دیجی‌کالا نیز ایجاد می‌کند.  

اگر سه ویژگی سرعت، تنوع کالایی و قیمت را معیارهای بررسی این دو سرویس بدانیم، باید گفت پلتفرم دیجی‌کالا جت در سرعت بسیار بالا برتری دارد و سوپرمارکت دیجی‌کالا تنوع بیشتر و قیمت‌های همراه با تخفیف را عرضه می‌کند. اگر فرایند سفارش‌گذاری، پردازش و تحویل سفارش‌های سوپرمارکت دیجی‌کالا در بازه زمانی یک تا چندروزه انجام می‌شود، در دیجی‌کالا جت، همه‌چیز فوری پیش می‌رود. بنابراین با وجود هم‌پوشانی‌هایی که ممکن است بین این دو مسیر کسب‌و‌کار وجود داشته باشد، آنچه این دو را از هم متمایز می‌کند، نوع سفارش‌ها و سبدهای خریدی است که می‌شود با هر کدام از سرویس‌ها تجربه کرد.

دیجی‌کالا جت به‌دلیل ویژگی سرعت‌ بالا در تأمین و تحویل سفارش‌ها با این عنوان نام‌گذاری شده است. بنابراین برای تقاضاهای در لحظه و نیاز به دریافت سریع، مناسب‌تر است. این نوع سفارش‌ها معمولاً در خریدهای لحظه‌ای و روزانه انجام می‌شود. این در حالی است که برای خریدهای سر ماه که می‌توان در بازه زمانی طولانی‌تر، به انتخاب و برداشتن محصول از قفسه‌های اینترنتی دیجی‌کالا دست زد، سوپرمارکت دیجی‌کالا گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین توصیه می‌کنیم سبدهای خرید کوچک‌تر با نیاز به دریافت سریع‌تر را با پلتفرم دیجی‌کالا جت و سبدهای خرید بزرگ‌تر و با چشم‌انداز بلندمدت‌تر نسبت به زمان تحویل را از سوپرمارکت دیجی‌کالا سفارش بدهید.

دیجی‌کالا جت سرویس جدیدی از سوی گروه دیجی‌کالاست که در پاسخ به نیازهای مشتریان دیجی‌کالا با رویکرد غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر، برای تأمین و سفارش‌های فوری در قالب همکاری با شرکای معتبر و خوشنام فعالیت می‌کند. این پلتفرم می‌کوشد با ایجاد هم‌افزایی در کنار دیگر  اعضای گروه دیجی‌کالا به خلق ارزش در عرصه تجارت الکترونیکی ایران کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.