راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر بازاریابی آنلاین فینیکس در گفت‌وگو با راه پرداخت / کاربران ایرانی بایننس می‌توانند با اطمینان به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنند

صرافی رمزارز بایننس طی هفته‌‎های گذشته با توجه به فشار بسیار زیادی که از سوی دولت‌ها و نهادهای مبارزه با پول‌شویی روی این پلتفرم وارد شد، تصمیم گرفت تا فرایند احراز هویت مشتریان خود را سخت‌گیرانه‌تر دنبال کند؛ فرایند احراز هویتی که به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی و عدم دسترسی کاربران ایرانی به ابزارهای احراز هویت این صرافی بین‌المللی رمزارز، قطعاً آنان را با مشکل مواجه می‌کند. این تجربه برای کاربران ایرانی در صرافی‌های بین‌‌المللی به یک کابوس تبدیل شده است. اما در این بین به نظر می‌رسد این فضا فرصت مناسبی را برای پلتفرم‌های ایرانی تبادل رمزارز ایجاد کرده تا بتوانند در این مسیر اعتماد هرچه بیشتر کاربران ایرانی را به خود جلب کنند. آرمان رحیمی، مدیر بازاریابی آنلاین پلتفرم تبادل فینیکس در گفت‌وگو با راه پرداخت از دلایل حضور ایرانی‌ها در پلتفرم‌های خارجی می‌گوید.

چه عواملی باعث می‌شود کاربران ایرانی بخواهند در پلتفرم‌های رمزارز خارجی حساب داشته باشند تا اینکه به پلتفرم‌های داخلی مراجعه کنند؟

متأسفانه رگولاتوری هنوز قوانین نظارتی مورد نیاز اکوسیستم را تهیه و تصویب نکرده است. عدم فعالیت پلتفرم‌های تبادل، زیر چتر رگولاتوری بزرگ‌ترین ضربه را به این کسب‌وکارها وارد کرده است؛ زیرا این عدم اطمینان عمده‌ترین دلیل تمایل کاربران ایرانی به صرافی‌های خارجی است. نبود قوانین باعث فعالیت‌های منفی می‌شود و متأسفانه این فعالیت‌های منفی که نسبت به فعالیت‌های سازنده بسیار محدود هم هستند، بیشتر دیده می‌شوند.

کاربران ایرانی فعال در بایننس آیا بر اساس قوانین ناظر بر FATF محدود شدند یا اینکه تحریم‌ها عامل اصلی این اتفاق شد؟

این صرافی تمام کاربران خود را ملزم به تکمیل تمام مراحل احراز هویت کرده است. این الزام بر اساس قوانین جاری آمریکا انجام شده است. در این بین کاربران برخی کشورها از جمله ایران امکان احراز هویت کامل ندارند؛ چراکه مدارک آنها به‌دلیل قوانین ناظر بر FATF مورد قبول نیست. همچنین کاربران ایرانی بر اساس قوانین تحریمی اجازه انجام معامله در این پلتفرم‌ها را نخواهند داشت. در واقع باید گفت موقعیت فعلی، موقعیتی پیچیده و حاصل هر دو مسئله است.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند در پلتفرم‌های داخلی به‌عنوان جایگزین صرافی بزرگی مثل بایننس حساب باز کنند و دارایی‌های دیجیتال خود را در آن ذخیره کنند؟

فکر نمی‌کنم هیچ صرافی ایرانی ادعا کند که می‌تواند جایگزین صرافی بایننس باشد. بایننس بزرگ‌ترین و قدرتمندترین پلتفرم جهان است. البته در حال حاضر چندین پلتفرم داخلی بسیار مناسب و قدرتمند داریم که می‌توانند میزبان دارایی‌های رمزارزی کاربران باشند. اکوسیستم داخلی بدون شک می‌تواند میزبان تمام کاربران داخلی باشد.

آیا در پلتفرم فینیکس پیش‌بینی‌ای در این خصوص صورت گرفته که کاربران بتوانند دارایی‌های خود را از کیف پول بایننس به این پلتفرم منتقل کنند؟

بله ما این امکان را برای کاربران فراهم کردیم که پس از بررسی امکانات فینیکس، معامله‌ها و تراکنش‌های خود را به پلتفرم ما منتقل کنند. البته کاربران می‌توانند دارایی خود را در هر کیف پولی که تمایل دارند نگهداری کنند.

آیا پلتفرمی مثل فینیکس می‌تواند به کاربران خود قول دهد که با مشکلات مربوط به پلتفرم‌های خارجی از جمله بحث مسدودسازی دارایی‌ها به‌دلیل تحریم‌های خارجی یا عدم رعایت قواعد FATF مواجه نشوند؟

تمام اطلاعات کاربران فینیکس در بالاترین سطوح امنیتی نگهداری می‌شود و ما این مسئله را تضمین می‌کنیم. همان‌طور که در قوانین فعالیت در فینیکس آمده و تمام کاربران پیش از ثبت‌نام این قوانین را مطالعه و پس از پذیرش آنها، ثبت‌نام خواهند کرد، ما در موارد بسیار محدودی امکان مسدود کردن حساب کاربری آنها را داریم. این موارد نیز همگی در جهت افزایش امنیت خود کاربران و اکوسیستم وضع شده‌اند و قوانین بالادستی ناظر بر آنها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.