راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر اقتصاد دولت سیزدهم خبر داد/ معرفی رئیس کل بانک مرکزی در هفته‌های آتی

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در جلسه هم‌اندیشی با اقتصاددانان که در محل دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، با تأکید بر لزوم تسهیل دسترسی کارشناسان به آمار و اطلاعات اقتصادی، از معرفی رئیس‌کل بانک مرکزی در هفته‌های آتی خبر داد. او افزایش هماهنگی‌ بین سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در مسئله سیاست‌گذاری اقتصادی را از برنامه‌های خود معرفی کرد.

خاندوزی با اشاره به‌ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: «تلاش می‌کنیم سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بیشترین هماهنگی‌ها را در مسئله سیاست‌گذاری اقتصادی داشته باشند.» به گفته وزیر اقتصاد، بودجه سال آینده با محوریت کنترل کسری تراز عملیاتی دولت تدوین می‌شود.


تسهیل دسترسی نخبگان به اطلاعات و آمار اقتصادی


به گفته خاندوزی ارتباط وزارت اقتصاد با نخبگان اقتصادی امری ضروری است و باید دسترسی کارشناسان اقتصادی به اطلاعات و آخرین وضعیت و آمار اقتصادی کشور تسهیل شود.

او تصریح کرد: «گفت‌وگوهایی در خصوص افراد مدنظر برای تصدی ریاست بانک مرکزی انجام‌ شده و از آنجایی ‌که معرفی رئیس‌کل بانک مرکزی توسط وزیر اقتصاد صورت می‌گیرد، در هفته‌های آینده رئیس‌کل بانک مرکزی به هیئت دولت معرفی خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.