راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش تحلیلی کوین‌پلاس از بازار رمزارزها منتشر شد / اتریوم به محدوده مقاومتی رسیده است

بازار رمزارزها با نوسانات متعددی روبه‌روست، از این رو کنش‌های بازار یکی از مهم‌ترین کارهایی است که فعالان عرصه کریپتوکارنسی باید انجام دهند تا هم سود کسب کنند و هم سرمایه خود را از دست ندهند.

کوین‌پلاس که با هدف کمک به افراد و کسب‌وکارها برای استفاده از فناوری‌های نوین مانند بلاکچین فعالیت می‌کند، در گزارشی نمودار بیت‌کوین و اتریوم را بررسی کرده و به تحلیل شاخص دلار پرداخته است.


   بررسی بیت‌کوین در تایم روزانه با استفاده از اندیکاتور MFI


شـاخص گـردش نقدینگی پول هماننـد RSI دارای نواحـی اشباع خریدوفروش است که به‌‌تنهایی مورد استفاده قـرار نمی‌گیرد و به خطاگیری نیاز دارد.

ترکیب سیکل‌های زمانی با استفاده از اندیکاتور مذکور در مجموع سه حالت را به نمایش می‌گذارد:

  • در حالت اول MFI زودتر از خطوط زمانی، خط روند را به سمت پایین قطع کرده است. در این حالت معمولاً سیکل بعدی زمان زیادی را در روند رنج باقی می‌ماند.
  • در حالت دوم MFI دقیقاً روی خط زمانی، خط روند را به سمت پایین قطع می‌کند و مانند سیکل قبلی شکل می‌گیرد. 
  • حالت سوم پرریسک‌ترین وضعیت است؛ در این حالت MFI دیرتر از خط زمانی خط روند را قطع می‌کند.

در بیشتر مواقع بعد از وقوع چنین رخدادهایی انرژی زیادی در ریزش و افزایش  بازار به چشم می‌خورد. بر همین اساس بازار در سیکل سه شدیداً ریزشی می‌شود.

علاوه بر این، دو حالت را برای سیکل پنج می‌توان متصور شد؛ ممکن است حالت اول اتفاق بیفتد و بازار روند خنثی را طی کند، بین محدوده ۴۳۴۰۰۰ تا ۴۷۸۰۰ قرار بگیرد، یا ممکن است منطبق بر خط روند خط‌چین، اصلاح قوی‌ای را تا محدوده ۳۸.۲ رقم بزند.

در واقع بیت‌کوین از سقف تاریخی خود مطابق فیبوناچی به عدد ۶۱.۸ رسیده و فعلاً درگیر این مقاومت است. البته اگر بیت‌کوین افراطی حرکت کند، می‌تواند خود را به سطح ۷۸.۶ فیبوناچی یعنی ۵۴۸۴۰ برساند.

«مون کارل» نیز در همین راستا در توییتر اعلام کرد: «10 سال دیگر برایتان اهمیتی ندارد بیت‌کوین را به چه قیمتی خریده‌اید و تنها از خودتان بابت خرید بیت‌کوین تشکر خواهید کرد.»

اتریوم در تایم‌فریم روزانه موفق شد به‌ اندازه ۳۶ درصد رشد کند. تصویر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه نشان می‌دهد که اتریوم توانسته میانگین را نیز بشکند. این میانگین برای روندهای میان‌مدت بسیار اهمیت دارد. تقارن این شکست با الگوی کلاسیک کف دوقلو معتبرتر می‌شود.

اتریوم در حال حاضر به محدوده مقاومتی رسیده که با فیبوناچی ۶۱.۸ مطابقت دارد. ناحیه ۳۲۶۰ و ۳۴۴۰ محدوده مقاومت بسیار مهمی برای اتریوم به‌شمار می‌روند.

 اتریوم در صورت عبور موفق از مقاومت مذکور می‌تواند تا محدوده ۳۸۱۲ دلار رشد کند. البته در این محدوده یک مقاومت داینامیک با هم‌پوشانی فیبوناچی ۷۸.۶ وجود دارد.

این آلت‌کوین در صورتی‌ که نتواند از این محدوده عبور کند، دو سرنوشت خواهد داشت:

  • در سناریوی اول تا فیبوناچی ۰.۵ یعنی محدوده ۳۰۴۱ اصلاح می‌شود و سپس به ۳۳۵۰ حرکت خواهد کرد.
  • در سناریوی دوم به سمت ۳۰۴۱ حرکت می‌کند و با استراحتی کوتاه به سمت فیبوی ۳۸.۲  یعنی محدوده ۲۷۷۴ حرکت می‌کند.

اتریوم پس از آپدیت لندن جذابیت بیشتری را برای شرکت‌ها ایجاد کرده؛ تا حدی که حتی تارگت‌های ۵۰۰۰ دلاری را از نظر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ ملاقات خواهد کرد.

«لارک دیوس»، تحلیلگر بازار رمزرارها نیز معتقد است: «امسال ده‌ها رمزارز که ۱۰۰ برابر شده‌اند، وجود داشتند، نیازی نیست نابغه، تأثیرگذار یا معامله‌گر روزانه باشید. فقط رمزارزهای قوی را بخرید و هولد کنید و مهم‌تر از همه ذخیره سود را فراموش نکنید.»

برای مطالعه کامل گزارش کوین‌پلاس می‌توانید با مراجعه به این لینک و ثبت‌نام فایل آن را دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.