راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ماهنامه مدیریت ارتباطات گام چهلم را برداشت

چهلمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد. این ماهنامه به صاحب‌امتیازی و مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی از خرداد ماه 1389 به طور منظم منتشر شده است.

«پیشنهاد تأسیس شبکه تلویزیونی برای دولت تدبیر و امید» عنوان سر مقاله این شماره ماهنامه به قلم مدیرمسؤول است. «روحانی مچکریم!» عنوان یادداشتی با نگاه به شکل‌گیری «لطیفه‌های زنجیره‌ای» و ویژگی‌های آنها به قلم دکتر نگین حسینی پژوهشگر ارتباطات است. «آسیب‌شناسی کمپین تبلیغاتی هشت کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» به قلم دکتر محمود دهقان پژوهشگر تبلیغات از دیگر مقالات خواندنی و مهم این شماره ماهنامه است. فرزانه بنی‌هاشم‌نژاد نیز در مطلبی با عنوان «تدبیرهای ساده برای کمک به دولت امید» راهبردهای تحقق برنامه‌های رئیس‌جمهور در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی را پیشنهاد کرده است. گزارش افتتاح باشگاه مدیریت ارتباطات به همراه دو گفت‌وگوی ویژه نیز در این شماره منتشر شده است.

.

علی زارعی‌نجفدری: دکتر احمدی‌نژاد برخاسته از متن نظام، مردم و جریان ولایی است

علی زارعی نجفدری که در اوایل دولت نهم از محمود احمدی‌نژاد به عنوان مشاور وی حکم گرفت، برخلاف بسیاری از همکارانش تا پایان دولت دهم در همین سمت باقی ماند و برکنار نشد! وی که از طرفداران سرسخت تفکر احمدی‌نژادی است در تمام طول عمر دولت‌های نهم و دهم به دفاع تمام قد از شخص احمدی‌نژاد پرداخت. او حتی در این مصاحبه، آن‌قدر با احترام از احمدی‌نژاد یاد می‌کند که در برابر نام وی، تا می‌تواند از فعل جمع، وام می‌گیرد اما وقتی نام یک شخص که با نام احمدی‌نژاد عجین شده، برده می‌شود زارعی نجفدری هم انگار با احمدی‌نژاد زاویه پیدا می‌کند. وقتی از او پرسیدیم: در مورد آقای مشایی دکتر (احمدی‌نژاد) دچار زیاده‌روی شد یا خیر؟ گفت: بله شدند. زارعی نجفدری در این گفت‌وگو، محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد در دولت دهم را از جنس دکتر ندانسته و حتی می‌گوید: ورود آقای رحیمی به دولت سؤال‌بر‌انگیز بود! علت اصلیش هم این بود که آقای رحیمی از جنس دکتر نبود. وقتی وی وارد دولت شد خیلی‌ها از درون و برون دولت تعجب کردند. گفت‌وگو با وی، بیشتر حول موضوع شخصیت محمود احمدی‌نژاد و شیوه‌های اداره کشور در زمان ریاست ‌جمهور سابق، انجام شده است. دلایل عدم تحقق طرفداران این فکر که احمدی‌نژاد احتمالاً در مقابل نظام خواهد ایستاد، اصرار احمدی‌نژاد بر حمایت از اسفندیار رحیم مشایی، ماجرای خانه‌نشینی وی، دلایل روابط کمرنگ با مراجع و روحانیت و… ازجمله مسائلی است که زارعی نجفدری پیرامون آنها پاسخ داده است. او در مورد دیدگاه احمدی‌نژاد در مورد ادامه وضعیت موسوی، رهنورد و کروبی نیز سخن گفته است. این گفت‌وگو توسط امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی انجام شده است.

.

محمد غرضی: رسانه‌ای نداریم که از حقوق عامه دفاع کند

سیدمحمد غرضی را به جرأت می‌توان پدیده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دانست؛ او که با تحلیل‌های همه‌فهم، با روحیه‌ای آرمان‌گرایانه و بیان آنچه مردم می‌خواستند، توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کند تا آنجا که برخی در محافل دوستانه و خانوادگی خود به دفاع از نظرات او برخاستند. اگرچه او نتوانست در انتخابات آرای متناسبی جذب کند اما همین اتفاق نیز دستمایه صحبت از او در محافل دوستانه پس از انتخابات شد. غرضی در گفت‌وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات انتقادهای بسیار جدی از عملکرد رسانه‌ها در کشور مطرح کرده است تا آنجا که معتقد است عدم تحقق مشارکت بالای 90درصد در انتخابات ناشی از عملکرد ضعیف رسانه‌هاست. او در این گفت‌وگو به پرسش‌های زیادی از جمله این سئوال که، آقای مهندس! به عنوان نخستین سؤال، دوست داشتید امروز جای دکتر روحانی بودید یا نه؟ نیز پاسخ داده است. امیر لعلی به همراه علی شاملو این گفت‌وگو را انجام داده‌اند.

.

رسانه و 28 مرداد

گفت‌وگوی حمید نورشمسی با حجت‌اله ایوبی، آخرین رئیس ایرانی مؤسسه فرهنگی اکو با عنوان «پاکستانی‌ها برای تصاحب مدیریت اکو با همه جنگیدند» و یادداشتی با عنوان «تای تمت در مدیریت فرهنگی ایران» به قلم حمید نورشمسی به همراه گفت‌وگوی محسن آزموده با دکتر تورج اتابکی در 60 سالگی کودتای 28 مرداد 1332 با عنوان «میراث اجتماعی نهضت ملی زدودنی نیست»و تحلیلی از فریدون مجلسی با عنوان «رسانه‌ها و 28مرداد! 28مرداد و رسانه‌ها!» از موضوعات خارج از پرونده این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است.

.

سایر پرونده‌های این ماه

  • مدیریت ارتباطات هنری: قابلیت‌های ارتباطی انیمیشن

این پرونده به بررسی انیمیشن ارتباطی، فرهنگی و نوستالوژیک می‌پردازد. در این پرونده به اینمیشن ایرانی موفق شکرستان هم توجه شده است و مطلبی تحت عنوان توجه به جنبه‌های ارتباطی؛ عامل موفقیت انیمیشن شکرستان آمده است.

  • مدیریت ارتباطات فرهنگی: لباس بیانگر هویت ارتباطی

در این پرونده به لباس و کارکردهایش پرداخته شده است. لباس را هم باید پوشید و هم با آن اطلاع‌رسانی کرد. لباس جزیی از هویت ما شده است که در برخوردهای اولیه طرز تفکر، هویت و فرهنگ ما را نشان می‌دهد. این پرونده به جنبه‌های ارتباطی لباس نیز توجه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.