راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوئیچ سیپای شرکت توسن‌‌تکنو با HSM شرکت رادین سازگار شد

در تعاملی که بین شرکت پیشرو فناوری اطلاعات رادین (گروه حصین) و شرکت توسن‌تکنو انجام شد، سوئیچ بانکی و پرداخت این شرکت با نام تکنوسیپا با دستگاه HSM شرکت رادین سازگار و در محیط عملیاتی یکی از پی‌اس‌پی‌ها، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در مجموعه‌های پرداخت و بانکی، تراکنش‌ها و عملیات‌های بانکی با استفاده از روش رمزنگاری اطلاعات ایمن شده و امکان سوء‌استفاده و حمله سایبری آن به حداقل می‌رسد. استفاده از دستگاه ماژول امنیت سخت‌افزاری (HSM) از پیش‌نیازهای لازم جهت رمزنگاری اطلاعات و ایمن‌ساختن شبکه بانکی است. این دستگاه، سخت‌افزاری است که وظیفه نگهداری کلید به‌صورت امن و خدمات رمزنگاری را بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت رادین،در تعاملی که بین شرکت پیشرو فناوری اطلاعات رادین (گروه حصین) و شرکت توسن‌تکنو انجام شد، سوئیچ بانکی و پرداخت این شرکت با نام تکنوسیپا با دستگاه HSM شرکت رادین سازگار و در محیط عملیاتی یکی از پی‌اس‌پی‌ها، مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با انجام این سازگاری می‌توان با حداقل هزینه و با تکیه بر دانش داخلی، سایر مشتریان سوئیچ‌های تولید داخل را به HSM رادین متصل و مجهز کرد.

شرکت پیشرو فناوری اطلاعات رادین از شرکت‌های زیرمجموعه‌ هلدینگ حصین قشم، بیش از 14 سال در حوزه خدمات امنیت فناوری اطلاعات فعالیت دارد. این شرکت تولیدکننده اولین و قدرتمندترین ماژول امنیت سخت‌افزاری (HSM) در کشور بوده که در سال 1396 موفق به دریافت گواهی بالاترین سطح استاندارد امنیتی  برای طراحی و تولید HSM بومی با قدرت پردازش معادل HSM خارجی تحت نام تجاری سربُن (Cerbone) شده است. این دستگاه سایر مجوزهای لازم از جمله مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده و علاوه بر شرکت‌های فعال بانکداری و پرداخت الکترونیکی در سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی بهره‌برداری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.