راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سکان هدایت فینووا به مدیر جدید سپرده شد

مریم نجفی در خصوص مرکز فینووا و مدیرعاملی آن می‌گوید: «فینووا یکی از بهترین مراکز نوآوری کشور نه‌فقط در اکوسیستم فین‌تک، بلکه کل اکوسیستم استارتاپی ایران بوده و هست. با توجه به اهمیت ویژه‌ای که مدیریت ارشد بانک آینده ‌و مدیرعامل شرکت ارتباط فردا به حمایت و تقویت نوآوری در صنعت بانکداری می‌دهند، برنامه داریم فینووا با قوت همچنان اقدامات نوآورانه خوبی را در صنعت بانکداری و مالی ایران رقم بزند.»

آرین افشار، مدیرعامل فینووا جای خود را به مریم نجفی داد که از فعالان در حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه و اکوسیستم کارآفرینی است. مریم نجفی طی سال‌های گذشته در سمت‌های مدیریت عامل، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های معتبری نظیر ساپکو، مگفا، کارایا، کارمان و نیک‌ونچرز فعالیت کرده است.

آرین افشار که از سال 1396 در فینووا فعال بوده، ابتدا کار خود را به‌عنوان مشاور آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی با ارائه برنامه شتاب‌دهی توانست این واحد را در مرکز نوآفرینی فینووا راه‌اندازی کند. او با اشاره به دلایل و ضرورت راه‌اندازی دپارتمان سرمایه‌گذاری که از دیگر دستاوردهای فینوواست، می‌گوید: «واحد سرمایه‌گذاری فینووا به‌دلیل بخش نوآوری باز شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و با توجه به نیاز‌های فناورانه شرکت‌های ذی‌نفع شکل گرفته و به عنوان CVC (سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی) فعالیت می‌کند.»

افشار در خصوص دستاوردهای فینووا در مدت حضور خود گفت: «تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان توسط فینووا، روی کسب‌وکارهای نوپا، خصوصاً در حوزه فناوری‌های مالی، سرمایه‌‌گذاری شده که از میان آنها می‌توان به استارتاپ‌های لندو، وندار، باگدشت، تیمچه، پینکت و اتاقک اشاره کرد. همچنین در این مدت توانستیم شعبه‌های فضای کار اشتراکی سنندج و مشهد را افتتاح کنیم.»

او با تأکید بر مزیت‌های فینووا به‌عنوان اولین فضای کار اشتراکی در ایران می‌گوید: «فینووا سابقه بسیار خوبی در فضای استارتاپی و حوزه سرمایه‌گذاری دارد. این تمرکز باعث رشد در بخش ایده‌های نوآور و تجربه‌های جدید شده، ضمن اینکه فینووا در نوآوری برای نهادهای مالی و بانکی همواره پیشرو بوده و در صنعت مالی سرمایه‌گذاری‌های جدی و قدرتمندی داشته است.»

مریم نجفی در خصوص مرکز فینووا و مدیرعاملی آن می‌گوید: «فینووا یکی از بهترین مراکز نوآوری کشور نه فقط در اکوسیستم فین‌تک، بلکه کل اکوسیستم استارتاپی ایران بوده و هست. با توجه به اهمیت ویژه‌ای که مدیریت ارشد بانک آینده ‌و مدیرعامل شرکت ارتباط فردا به حمایت و تقویت نوآوری در صنعت بانکداری می‌دهند، برنامه داریم فینووا با قوت همچنان اقدامات نوآورانه خوبی را در صنعت بانکداری و مالی ایران رقم بزند. شعار فینووا، توانمندسازی ستارگان است. امیدوارم فینووا به موازاتی که به شعارش تحقق می‌بخشد، خودش هم بتواند درخششی در بازار سرمایه‌ کشور داشته باشد و موجب امیدواری بیشتر و جذب سرمایه‌گذاری‌های بالاتر به حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه بشود که این موضوع در نهایت باعث تقویت اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور خواهد شد.»

مرکز نوآفرینی فردا (فینووا) یکی از مجموعه‌های شرکت تجارت‌ الکترونیکی ارتباط فردا است که از زمستان ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، فینووا با رویکرد تحقق فرایند نوآوری باز، شکل گرفت و حوزه اصلی فعالیت آن صنعت فناوری‌های مالی است.

خدمات فینووا علاوه بر بخش سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای نوپا در سه حوزه برنامه رشد و شتاب‌دهی، فضای کار اشتراکی و آزمایشگاه فین‌تک نیز در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد. فینووا با اختصاص فضای کار، حمایت مالی، مربی‌گری و مشاوره متمرکز در یک بازه زمانی ۹ ماهه آماده است تا استارتاپ‌های توانمند را به سوی مدار موفقیت شتاب دهد. علاوه بر این در فضای کار اشتراکی فینووا در کنار امکانات یک فضای کار، می‌توانید از فرصت مشاوره، هم‌افزایی، اشتراک دانش و انتقال تجربه و خدمات جانبی نیز استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.