راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پروژه تامین مالی جمعی کارن کراد و شرکت بهیار با موفقیت به پایان رسید

اصل سرمایه و سود حاصل از مشارکت در تامین مالی طرح رادیولوژی سقفی کارن کراد و شرکت دانش‌بنیان بهیار، روز دوشنبه، 11 مردادماه 1400، به حساب مشارکت‌کنندگان واریز شد. این پروژه اولین طرح تامین مالی جمعی در کشور است که با موفقیت به انجام رسیده و مراحل تسویه حساب را انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، دستگاه رادیولوژی دیجیتال سقفی، یکی از محصولات شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان است که سرمایه آن توسط کارن کراد به مدل مشارکت درآمد و از طریق عموم مردم تامین شده است.

کشورهای معدودی در جهان، تکنولوژی به کار رفته در دستگاه رادیولوژی سقفی را دارا هستند؛ اما شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان موفق شده است که این دستگاه را با هدف بی‌نیازی کشور از محصولات خارجی، بومی‌سازی کند. کمپین تامین مالی جمعی این پروژه به مبلغ 1.375.000.000 تومان از اسفند 1399 روی پلتفرم کارن کراد آغاز شد.

این کمپین کراودفاندینگ در مدت کمتر از یک ماه با حضور 48 مشارکت‌کننده اعم از حقیقی و حقوقی، با موفقیت به اتمام رسید و تامین مالی شد. سپس فرایند تولید دستگاه توسط شرکت بهیار صنعت سپاهان از فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز شد. در انتهای اردیبهشت 1400 و پس از تولید دستگاه رادیولوژی سقفی و ارائه گزارش اولیه به کارن کراد، شرکت بهیار صنعت سپاهان، بررسی و تست دستگاه را آغاز کرد.

در انتهای تیرماه 1400 و پس از ارسال گزارش نهایی به کارن کراد، این شرکت اقدام به فروش دستگاه کرد و اصل سرمایه و سود حاصل از مشارکت در درآمد از فروش این دستگاه که معادل اصل پول به علاوه 19.1% سود در طول چهار ماه(معادل 57.3% سود سالیانه) را به مشارکت‌کنندگان بازگرداند.

سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد، یکی از شرکت‌هایی است که مجوزهای لازم جهت تامین مالی عمومی طرح‌ها را از شرکت فرابورس ایران اخذ کرده است و در نظر دارد با معرفی این ابزار نوین مالی، به خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارتقای کسب‌وکارهای سرمایه‌پذیر، کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.