راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از کاهش سقف برداشت روزانه تا توقف فعالیت‌ها / اقدامات کج‌دار مریز بایننس برای کاهش فشارهای قانونی

در روزهای اخیر و همراه با افزایش فشار نهادهای مقررات‌گذاری در کشورهای مختلف بر بایننس، این صرافی بین‌المللی رمزارز تلاش کرده است با اقدامات مختلف، از حساسیت‌ها بکاهد. در این گزارش به برخی از این اقدامات می‌پردازیم.


عقب‌نشینی بایننس


شرایط برای بایننس در روزهای گذشته سخت‌تر شده و درحالی‌که هفته گذشته، مالزی دستور توقف‌ فعالیت‌های این شرکت در خاک خود را صادر کرد، این صرافی رمزارز اعلام کرده فعالیت‌ خود در آلمان، ایتالیا، هلند و سپس سراسر اروپا متوقف خواهد کرد.

به گزارش کوین‌دسک کمیسیون اوراق بهادار مالزی با انتشار بیانیه‌ای با محکوم کردن این شرکت، دستور توقف وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایلی آن را در این کشور صادر کرده است. این کمیسیون بیان می‌کند بایننس «به‌صورت غیرقانونی به‌عنوان یک صرافی دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کند.» قوانین این کشور همه صرافی‌های فعال را به ثبت شدن در کمیسیون اوراق بهادار، ملزم کرده‌اند.

بایننس در مورد اروپا گفته است که در آلمان، ایتالیا و هلند، کاربران در زمانی که بعداً مشخص خواهد شد، باید فعالیت خود را متوقف کنند.

این تصمیمات برای فاصله گرفتن از محصولات و خدماتی است که رگولاتورهای بازارهای مختلف، نسبت به آنها حساس هستند.

در روزهای اخیر،‌ بایننس اعلام کرده است که معاملات مارجین رمزارز با پوند استرلینگ، یورو و دلار استرالیا را متوقف خواهد کرد. این تصمیم فقط چند ساعت پس از توییت چنگ‌پنگ ژائو، ‌مدیر ارشد بایننس، در خصوص یک‌پنجم شدن حداکثر اهرم کاربران برای قراردادهای آتی، اعلام شد.


تلاش بایننس برای همکاری با رگولاتورها


ژائو، پنجشنبه گذشته در یک توییت اعلام کرده بود که برای کاربرانی که هویت آنها تأیید نشده است، محدودیت برداشت روزانه را از 2 بیت‌کوین در روز به 0.06 بیت‌کوین در روز کاهش خواهد داد. این اقدام تلاشی در جهت کاهش فشارهای رگولاتورهای مختلف در کانادا، بریتانیا و ژاپن بود. این محدودیت برای کاربران جدید به‌صورت بلادرنگ اجرا خواهد شد، اما برای کاربران فعلی تا پایان ماه اوت به‌تدریج اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش فوربز، مؤسسه نظارت مالی بریتانیا (FCA) به همراه بسیاری از نهادهای مالی بریتانیایی به انتقاد از بایننس پرداخته که به نظر می‌رسد در راستای بی‌اعتبار و منزوی کردن آن باشند. در ماه گذشته FCA یک هشدار رسمی صادر کرد که بر مبنای آن، بایننس «مجاز به انجام هیچ‌گونه فعالیت قانونی در بریتانیا نیست.» با این اقدام، مقامات رسمی این کشور مخالفت خود را با تلاش‌های بایننس برای خریداری یک شرکت انگلیسی به‌عنوان واسطه با کاربران داخل این کشور، اعلام کردند.

فرآیند احراز هویت کاربران «پایه‌ای (basic)» بایننس شامل پرسیدن از نام، تاریخ تولد و آدرس کاربران است، اما هیچ‌گونه درخواستی برای ارائه مدارک تأییدکننده نمی‌شود؛ این رویه که استاندارد KYC (مخفف مشتریان‌تان را بشناسید) را نقض می‌کند، به کاربران اجازه می‌دهد با اطلاعات غلط، از امکانات این صرافی استفاده کنند. فرآیند

البته بایننس برای فرایند تأیید حساب‌های «میانجی (intermediate)» درخواست می‌کند که کاربران مدارک شناسایی خود از جمله تصویر پاسپورت، گواهینامه و یک عکس سلفی را بارگذاری کنند. درخواست کاربران میانجی به‌صورت غیراتوماتیک بررسی می‌شود و در صورت تأیید شدن، کاربر می‌تواند تا 100 بیت‌کوین در روز برداشت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.