راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیزدهمین گزارش بینوست منتشر شد / حرکت مستقل اتریوم در بازار

تحلیل بازار رمزارزها، به دلیل تأثیرپذیری از سایر بازارهای مالی، رفتار پیش‌بینی ناپذیر معامله گران بزرگ و در برخی موارد اعمال قوانین جدید، به‌مراتب پیچیده‌تر از سایر بازارهای مالی است. مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست، با بررسی تأثیر شاخص‌های مهم سایر بازارهای مالی بر بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد می‌کند و بر این اساس محتمل‌ترین سناریوهای ممکن را شبیه‌سازی و واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی گزارش دوازدهم بینوست درباره قیمت بیت‌کوین، یعنی رنج زدن بین 30 – 40 هزار دلار به وقوع پیوست. خریداران  برخلاف انتظار فعالان بازار توانستند قدرت را از فروشنده‌ها پس بگیرند. بیت‌کوین به‌وسیله کندل‌های مثبت خریداران از کف رنج خودش یعنی محدوده 30 هزار به سمت 40 – 42 هزار حرکت کرد و این محدوده را شکست؛ البته هنوز جایگاه خود را در قیمت تثبیت نکرده است.

بر اساس رفتار شاخص بازار در نمودار روزانه برای دو هفته آینده، دو حالت ممکن است رخ دهد. در هر دو صورت، شروع نرخ صعودی و هدف رسیدن به محدوده 45 – 48 است.

در حالت اول که محتمل‌تر به نظر می‌رسد، در ابتدا اصلاح قیمت بیت‌کوین تا محدوده 37 – 35 هزار دلار و رشد قیمت تا 45 – 48 هزار دلار انتظار می‌رود؛ در حالت دیگر، ممکن است که قیمت بیت‌کوین از همین محدوده‌ها به سمت بالا حرکت  و پس از پولبک به سطح 40 هزار دلار و تثبیت خودش بالای این محدوده ، به سمت 45 – 48 هزار صعود کند.

در گزارش پیشین بینوست، درباره رابطه بیت‌کوین و اتریوم در نمودارهای هفتگی گفته شده بود؛ اتریوم خط روند صعودی بلندمدت خودش را حفظ کرده است و در صورت حرکت بیت‌کوین به کانال 40 هزار می‌توان پرتاب قیمت تا 2500 دلار را برای اتریوم متصور شد. اتریوم در واقع با حرکات مستقلش در مارکت، سایر  کوین‌ها را با خود همراه می‌کند.

در نمودار دامیننس اتریوم نیز کانال نزولی شکسته شده است؛ در همین راستا افزایش دامیننس اتریوم در روزهای آینده مورد انتظار است. این امر می‌تواند عامل رشد بیشتر اتریوم نسبت به سایر کوین‌ها (در صورت ادامه روند صعودی) و همین‌طور آلت کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین باشد.

نمودار دامیننس بیت‌کوین و اتریوم هر دو صعودی به نظر می‌رسند و این اتفاق به‌صورت هم‌زمان تا حدی محال است؛ بنابراین سرمایه‌گذاران باید انتظار تغییر جهت یکی از نمودارهای دامیننس را در روزهای آتی داشته باشند.


رفتارهای محتمل بیت‌کوین


در ادامه، دو سناریو برای رفتار قیمت بیت کوین و به دنبال آن برای بازار وجود دارد؛

  • در سناریوی اول، در صورت حفظ قیمت بالای 40 هزار دلار و تثبیت آن، می‌توان انتظار ادامه رشد و افزایش قیمت تا سطوح 45 هزار دلار و 48 هزار دلار را داشت.
  • در سناریوی دوم احتمال اصلاح قیمت بیت‌کوین تا ناحیه 35 تا 37 هزار دلار ممکن خواهد بود. پس‌ازاین اصلاح، صعود دوباره قیمت بیت‌کوین تا محدوده 45 تا 48 هزار دلار بسیار محتمل است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.