راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوازدهمین گزارش بینوست منتشر شد / فعالان منتظر واکنش بیت‌کوین

بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین همیشه فرازونشیب‌هایی را با خود به همراه دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری‌ هوشمندانه است و سرمایه‌گذاران با استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت، دریافت سیگنال‌های مثبت از روند بلندمدتی بازار، حفظ دارایی‌های خود به امید کسب بازدهی فوق‌العاده و کنترل احساسات با همراهی بازار، می‌توانند مسیر موفقی را در این راه طی کنند.

در این شماره از گزارش مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست، طبق روال گذشته این مجموعه با بررسی شاخص‌های کلان بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد می‌کند و بر این اساس محتمل‌ترین سناریوهای ممکن، شبیه‌سازی و واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را پیش‌بینی می‌کند.

بیت‌کوین هفته گذشته را منفی گذراند و دوباره به سطح 30 هزار دلار رسید،این رفتار  تمامی فعالان بازار  را چشم انتظار  واکنش بیت‌کوین به این سطح قیمت گذاشته است؛ آیا سطح 30 هزار دلار دوباره توانایی نگه داری قیمت و پرتاب آن به سمت بالا را خواهد داشت یا این‌بار خریداران تسلیم شده و دیگر قیمت 30 هزار را نیز برای خرید بیت‌کوین ارزشمند نمی­‌دانند.

نمودار روزانه نشان می‌دهد؛ قیمت بیت‌کوین داخل کانال نزولی قراردارد و کماکان در حال رنج زدن بین 30 تا 40 هزار است ، در این بین نکته قابل توجه تاثیر فروشندگان در ریزش‌های اخیر است که در شکل نشانه گذاری شده . بیت‌کوین در ریزش‌ها سریع‌تر و قوی‌تر ظاهر شده در حالی که ریکاوری قیمتی بیشتر طول کشیده و نصفه کاره مانده است.


رفتارهای محتمل بیت‌کوین


دو سناریو برای رفتار بیت‌کوین و در نتیجه آن برای بازار  رمزارز وجود دارد:

در سناریوی اول با توجه به محدوده حمایتی قوی 30-31 هزار دلار برای بیت‌­کوین و حمایت کف کانال صعودی کوتاه مدتی‌اش، می‌توان انتظار افزایش قیمت تا محدوده سقف کانال تا حدود 34 هزار دلار را داشت. در صورتی که قیمت بیت‌کوین، بالای سطح 34 هزار دلار ثابت بماند و کانال نزولی خود را از بالا بشکند می­‌توان انتظار مشاهده دوباره قیمت 40 هزار دلار را برای بیت‌کوین داشت.

در سناریوی دوم با توجه به قدرت زیاد فروشندگان، منطقی است این سناریو نزولی باشد. در صورتی که شاخص قیمت سطح 30 هزار دلار را به سمت پایین بشکند. این اتفاق نشان دهنده علاقه زیاد بیت‌کوین به ادامه ریزش است و می‌­توان سطوح قیمتی 25 و 20 هزار دلار را برای پایان ریزش این موج نزولی در نظر گرفت.

در صورتی که کاهش بیشتر دامیننس بیت‌کوین و شکست کانال صعودی رخ دهد، می­‌توان آن را با سناریوی دوم یعنی افزایش قیمت بیت‌کوین تا 34 هزار وفق داد که در این صورت شاهد افزایش قیمت بیشتر آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین خواهیم بود ، سناریویی که دو هفته گذشته نیز انتظارش را داشتیم.

پیش‌­بینی قطعی آینده بازارهای مالی کاری نزدیک به غیر ممکن است و تنها می‌­توان با تعریف سناریوهای مختلف تا حد امکان برای آن آمادگی لازم را داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.