راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارنگ یازدهم منتشر شد

شماره یازدهم هفته‌نامه کارنگ با تکیه‌بر اقتصاد نوآوری منتشر شد. در این شماره از هفته‌نامه گفت‌و‌گویی با هم‌بنیان‌گذاران فلایتیو و مدیر اجرایی ارنیکا می‌خوانید. در این گفت‌و‌گو که به بهانه سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی هلدینگ ارنیکا روی فلایتیو انجام‌شده، ساسان نایب، علی کشفی، احسان داوودی و امید تهرانی درباره مشکلات کسب‌و‌کارهای نوآور و سرمایه‌گذارانی که واقعاً خطرپذیر نیستند، به تبادل‌نظر پرداختند. همچنین نگاه سنتی‌ها به نوآوران صنایع به بحث گذاشته شد و مدل کاری فلایتیو که روی درآمد بیشتر و بهره‌وری حداکثری تأکید دارد و تأثیر این روش در زمانه بحران‌ها، محور بخشی از این گفت‌و‌گو قرار گرفت.

در این شماره از هفته‌نامه در گزارشی تحلیلی به مسئله ای‌نماد، قوانین تازه‌اش و مشکلاتی که برای پرداخت‌یاران و کسب‌و‌کارهای نوآور ایجاد کرده، پرداخته‌ایم.

مضاف بر این‌ها، شماره یازدهم کارنگ شامل گفت‌و‌گوها، یادداشت‌ها و گزارش‌های متنوعی است که عبارتند از:

  • یادداشت‌هایی از هادی شجاری، مهرداد ناطقی و پیمان یزدانی که از فعالان کسب‌و‌کارهای نوآور حوزه گردشگری هستند، درباره اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی چه مشکلاتی را برای صنعت گردشگری پدید می‌آورد و می‌تواند به‌عنوان محرکی قوی برای مهاجرت صاحبان کسب‌و‌کار این حوزه عمل کند.
  • گفت‌و‌گو با حامد بیدی، بنیان‌گذار کسب‌و‌کار اجتماعی «کارزار» که در مخالفت با طرح صیانت توانسته بیش از نیم میلیون امضا جمع کند و همکاری سایر کسب‌و‌کارها را در راستای به نتیجه رسیدن این کارزار جلب کند.
  • گزارشی از یک برند نوپا در حوزه صنایع الکتریکی به نام اکووات و روش‌های نوآورانه‌ای که در جلب رضایت مشتری به کار گرفته است، در گفت‌و‌گو با احسان سرداری، مدیرعامل این شرکت.
  • گفت‌و‌گو با محمدرضا سبحان، مدیر باشگاه کارآفرینی تیوان که از دلایل جابه‌جایی اجباری‌اش از پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف می‌گوید و خطراتی که آینده کل فضای استارتاپی را تهدید می‌کند.
  • گفت‌و‌گو با شوکا دارایی‌زاده، صاحب گالری شوکارت که از 17 سالگی وارد بازار کار شده و معتقد است نگرش شخصی هر فرد می‌تواند امضای کار او باشد.
  • گفت‌و‌گو با یوسف بیارش، بنیان‌گذار امدادکشاورز که از مرحله کاشت تا فروش در کنار کشاورز قرار دارد و به او مشاوره و راهنمایی می‌دهد.
  • گزارشی تحلیلی از اینکه نفوذ اینترنت جهانی و توسعه شبکه‌های اجتماعی تا چه میزان می‌تواند در رونق سیاسی و اقتصادی جوامع مؤثر باشد.
  • خلاصه‌ای از نشستی به همت استارتاپ‌ استودیوی هلثیو که با حضور شهریار شرافتی مدیرعامل دکتردکتر، مهدی خدادادی مدیرعامل دکتر ساینا و امین دولتی مدیرعامل مشورپ برگزار شد و در آن به موضوع رگولاتوری سلامت و آمار و ارقام بازار مشاوره آنلاین پرداختند.
  • و ده‌ها گزارش، یادداشت و گفت‌و‌گوی دیگر.

برای آشنایی بیشتر با کارنگ می‌توان به سایت این هفته‌نامه به آدرس Karangweekly.ir مراجعه یا آن را در شبکه‌های مجازی (تلگرام و اینستاگرام) دنبال کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.