راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تمکین بایننس از FATF / برداشت دارایی در صورت احراز هویت کامل

صرافی باینانس به زودی محدودیت های گسترده‌ای برای کاربران احراز هویت نشده اعمال خواهد کرد.

احراز هویت یکی از زیرساخت‌های مهم در جریان‌ فناوری‌های مالی است. قرار بر این است که شناخت هویتی افراد در فضایی امن ثبت و ضبط شود و به واسطه همین داده و اطلاعات از داده‌های مالی آنها در این بستر حفاظت شود. نه خبری از گاوصندوق‌های پیچیده است و نه خبری از دزدگیرهای فیزیکی. در دنیای امروز لمس امنیت تفاوت پررنگی با امنیت مالی در دنیای فیزیکی دارد. حالا که دارایی‌های دیجیتال مفهومی پذیرفته شده در دنیای امروز است؛ ساختار امنیتی نیز باید در همین مسیر روزآمد شود. اهمیت تقویت سیستم امنیت تا جایی است که حتی برخی مدیران صرافی‌های بزرگ رمزارز بین‌المللی برای صیانت از دارایی‌های دیجیتال حاضر به کناره‌گیری از مدیریت سیستم خود می‌شوند.

به هر روی صرافی‌های رمزارز رویکر ایجاد امنیت خود را بر اساس همین مدار تنظیم می‌کنند. آنچه در این شرایط اهمیت قابل توجهی پیدا خواهد کرد، ساختار و زیرساخت‌های امنیتی است. این زیرساخت‌ها اغلب مبتنی بر قانون‌های پذیرفته شده داخلی هر کشور و در مرحله بعد بین‌المللی است. پیشگیری از پولشویی، تلاش برای تقویت دیورهای امنیتی و مواردی از این دست همه و همه برای ایجاد امنیت مالی تدوین می‌شوند. قوانین FATF یکی از همین زیرساخت‌های مورد توجه است.

از همین رو صرافی رمزارز باینانس که بزرگ ترین صرافی رمزارز بین‌المللی محسوب می شود، در راستای عمل به توصیه های مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم کارگروه اقدام ویژه مالی FATF، تصمیم گرفته امکان برداشت رمزارزها و پول های فیات ( به شکل دلار، یورو،…) را برای کاربرانی که تا هفته آینده اقدام به احراز هویت نکنند، به طور کامل مسدود کند.

آن طور که در بیانیه باینانس آمده، آن دسته از کابرانی که اقدام به احراز هویت را محدود (اطلاعات پایه نظیر ایمیل و محل سکونت) کنند از این پس فقط قادر خواهند بود تا حداکثر معادل ۰.۰۶ بیت‌کوین برداشت داشته باشند. این رقم پیش از این معادل دو بیت کوین در روز بود. آن دسته از کاربرانی که احراز هویت را به طور کامل انجام دهند ( به دلیل تحریم ها، کاربران ایرانی از استفاده از باینانس منع شده اند) محدودیتی در برداشت روزانه نخواهند داشت. 

صرافی باینانس همچنین اعلام کرده کاربرانی که از افتتاح حساب کاربری آن ها دو ماه و کمتر گذشته باشد حق استفاده از اهرم معاملاتی بیشتر از ۲۰ را نخواهند داشت. حداکثر اهرم مجاز برای کاربران قدیمی تر ۱۲۵ است. از طرف دیگر به دنبال سختگیری برخی از دولت ها بر روی فعالیت باینانس، مدیر عامل این صرافی- ژایو چنگ پنگ- اعلام کرد این صرافی آماده همکاری با کشورهایی است که در آن ها اجازه فعالیت دارد و در آینده شاهد افتتاح دفاتر نمایندگی بیشتری از این صرافی در نقاط مختلف جهان خواهیم بود.

این روند در راستای حرکت باینانس به سمت قانونی شدن است. بر اساس اظهار نظرهای منتشر شده، صرافی باینانس می‌خواهد به نهادی کاملا قانونی تبدیل شود که فعالیت هایش در چارچوب مقررات پیش رود. چانگ پنگ ژائو، موسس صرافی بایننس در راستای همین اطلاعات اعلام کرده، در صورت لزوم آماده است، از سمت خود کناره گیری کند تا این کار انجام شود. 

این موضوع البته در حالی است که برخی از کشورها از جمله انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن فعالیت های باینانس را در کشور خود به طور کامل غیرقانونی اعمال کرده یا به شهروندان خود در خصوص استفاده از این پلتفرم هشدار داده اند.

1 دیدگاه
  1. مهناز می‌گوید

    سلام الان اگر احراز هویت نکنیم اتفاقی نمی افته…. فقط 0.060 بیت کوین می توانیم خارج کنیم…اجازه برداشت داریم ولی کم….. ممنون میشم پاسخ بدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.