راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترسیم افق 1410 برای فضای مجازی / بخش های اول و دوم سند راهبردی ایران در فضای مجازی ابلاغ شد

شورای عالی فضای مجازی، بخش‌های اول و دوم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی مصوب جلسه هفتاد و یکم شورای عالی فضای مجازی را پس از استحضار مقام معظم رهبری، برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

این سند برای افق فضای مجازی در سال ۱۴۱۰ در چهار بخش ارزش‌ها، چشم‌انداز، اهداف و راهبردها تنظیم شده و دو بخش ابلاغ شده، بخش ارزش‌ها و چشم‌انداز این سند هستند.

بر اساس بخش‌های منتشر شده از این سند، فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۱۰، باید فضایی در امتداد فضای واقعی، سالم، ایمن، مفید و پیشران پیشرفت سایر حوزه‌ها با تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور داشته باشد.

این سند بیان می‌کند تا آن سال ایران باید در صحنه جهانی باید جزو قدرت‌های برتر سایبری و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا بوده و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل، موجب رفع حکمرانی کشورهای سلطه‌گر بر شبکه جهانی اینترنت و اصلاح آن با همکاری سایر کشورها باشد.

افزون بر این، در این سند ایجاد زیرساخت مطمئن، یکپارچه و گسترده در سراسر کشور بر بستر شبکه ملی اطلاعات و در ارتباط با شبکه جهانی پیش‌بینی شده تا مواجهه عالمانه و پیشتاز با تحولات ایران و جهان، مبتنی بر مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی در کلیه ابعاد فضای مجازی، صورت بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.